یک ایرانی شاغل در ارتش آمریکا، 22 کیلو تی.ان.تی در خانه اجاره اش در آنکارا پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، تحقیقاتی که در مورد 22 کیلوگرم تی.ان.تی کشف شده در آپارتمانی واقع در منطقه الوان کنت آنکارا شروع شده، نتایح جالبی را به همراه داشته است.

مستاحر جدید آپارتمان، سعید اسد، فردی ایرانی الصلی که مامور در ارتش آمریکا و ار پرسنل نمایندگی سازمان ملل در آنکاراست، این بسته های تی.ان.تی را کشقف کرده است. او دراین باره گفت: "تی.ان.تی های پیدا شده در آپارتمان ارتباطی به من ندارد و احتمالا مربوط به مستاجر قبلی است که خودش را دندان پزشک و همسرش را خلبان معرفی کرده است."

گفته می شود او با کشف به موقع چند کیسه نایلون مشکوک، آنکارا را از احتمال انفجاری مهیب نجات داد. پلیس مشغول تحقیقات در درباره مستاجران قبلی است تا فردی را که خودش را دندان پزشک معرفی کرده بود، پیدا کند.

22 کیلو تی ان تی که در 44 پاکت بسته بندی شده بود، به همراه فیتیله و کپسول ها، شبیه یک مانده منفجره است که نمونه اش در سال 2005 دیده شده بود.  نوع بسته بندی تی ان تی ها و کپسول ها و فیتیله ها شبیه مواد منفجره ای است که در خانه مادر فیکرت امک، ژنرال سابق ارتش ترکیه در اسکی شهیر، پیدا شد. او  متهم به همکاری با ارگنکون، گروه زیرزمینی و مافیای ملی گرای ترکیه است.

توران باشار، صاحب این حانه درباره مستاجرانش به روزنامه ملیت گفت: من مستاجر ایرانی و مستاجری که قبل از آن در این خانه می نشستند را نمی شناسم زمانی که آنها خانه را اجاره کردند، من در ارزاروم بودم. پیش از آن دخترم در این خانه ساکن بود. خانه را مشاور املاک اجاره داد. همچنین در این آپارتمان همواره باز بوده است."

صافوره دوعانر، مشاور املاکی که این خانه را اجاره داده است، گفته این آپارتمان را اول نوامبر 2011، به مستاجری به نام ووسلات دیلبر اجاره داده بود: "این زن همسرش را خلبان معرفی کرد و زمانی که اینجا آمد همسرش همراهش نبود و دختری سه چهار ساله را به عنوان فرزندش معرفی کرد. او سرهنگی را به عنوانی کفیلی معرفی کرد و فتوکپی کارت شناسایی این کفیل را ضمیمه قولنامه کرد. من کارت شناسایی سرهنگی را دیدم. آنها ظاهرا موجه بودند. من به انها شک نکردم."

اما کمتر از سه هفته بعد، آنها خانه را تخلیه می کنند. مشاور املاک در این باره گفت: "کمی بعد گفتند که می خواهند آپارتمان را تخلیه کنند و تمامی کپی های کارت شناسایی را از من گرفتند. همچنین کرایه خانه را پس از 18 روز پرداخت کردند و خانه ار خالی کردند.در ان روز فردی را که به عنوان شوهرش معرفی کرده بود، دیدم و وقتی پرسیدم چرا می روید، گفتند کار بهتری در استانبول پیدا کردیم و می خواهیم انجا ساکن شویم."

پس از این هم مشاور املاک در اول ذسامبر 2011 خانه را به مستاجر ایرانی اجاره داد. به گفته دوعانر، از ان تاریخ به بعد، اسد ایرانی و همسرش در این خانه زندگی می کردند.

پلیس همچنان دنبال زن و مردی است که در 18 روز دراین خانه زندگی می کردند.

ملیت/25 ژانویه 2012

 4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    1 0
    در ترکیه کفیل چرا طرف داشته ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    10 0
    جدیداً غلط های املایی تان زیاد شده
  • کیارش IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    0 0
    تازگیا زیاد خرابکاری می کنیما تو گوگل بزنید "یک ایرانی مقیم" ببینید چی کارا می کنیم
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    0 0
    خیلی حساسیت ها در خارج از کشور زیاد است. عمده ایرانیان آنجا به دلیل رویه زندگی مبتنی بر هرج و مرج و بی قانونی در کشورهای دیگر دستگیر میشوند.