ایرنا نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین'عباس امیری فر'وحجت الاسلام و المسلمین' بهمن شریف زاده 'دو داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رد صلاحیتشان به شورای نگهبان قانون اساسی شکایت کرده اند.
امیری فر در خصوص رد صلاحیتش در هیات نظارت استانی شورای نگهبان گفت : هیات نظارت استانی مرا به استناد بند یک ماده 28 قانون انتخابات که مربوط به اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، رد صلاحیت کرده است.
وی افزود: من همواره حمایت از دولت را در دستور کار خود قرار داده ام ؛ زیرا رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که در صد سال اخیر و بعد از مشروطه چنین دولتی نداشته ایم. بنده 22 سال شاگرد رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه بوده ام و 19 ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته ام. سه مرجع بزرگ تقلید آیت الله فاضل لنکرانی،آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی ضمن اینکه دروس حوزوی خارج فقه و اصول بنده را مورد تایید قرار داده اند ؛ اعلام کرده اند که بنده از جهت تعهد اسلامی و شایستگی اخلاقی مورد تایید هستم.
شریف زاده نیز با اشاره به اعتراض خود به رد صلاحیتش توسط هیات اجرایی و هیات نظارت استانی شورای نگهبان ، گفت که اکنون به شورای نگهبان شکایت کرده ام.در هیات اجرایی با استناد به بند 3 ماده 28 قانون انتخابات مبنی بر عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت شده ام. این درحالی است که بنده در 30 سال گذشته مشغول تدریس مبانی فقهی و همچنین ولایت فقیه هستم.
این مدرس حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: بعد از رفع اتهام در خصوص عدم التزام به ولایت فقیه به هیات نظارت شکایت بردم اما آنها به خاطر عدم اعتقاد به اسلام بر اساس بند 1 ماده 28 قانون انتخابات رد صلاحیتم کردند.
وی با بیان اینکه نظر هیات نظارت استان بر این است که من تابع قانون نیستم،اظهار داشت : این بار شکایت خود را به شورای نگهبان ارجاع داده ام. شریف زاده با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برخی از حامیان دولت رد صلاحیت شده اند، گفت : این در حالی است که مخالفان دولت و اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده اند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =