پس از انتشار نخستین اخبار از تصمیم امروز وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی برای تحریم نفت و بانک مرکزی ایران اخبار مختلفی از این نشست مخابره شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در جلسه صبح امروز در راستای اعمال فشار بر ایران به منظور صرف‌نظر این کشور از برنامه هسته‌ای خود، در خصوص اعمال تحریم‌ تدریجی بر نفت ایران و تحریم بانک مرکزی توافق کردند.
اما ساعاتي بعد، اعلام شد که ممنوعیت خرید نفت ایران از اول ژانویه 2012 مهمترین مورد تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه ایران است. بر اساس گزارش بلومبرگ وزیر خارجه هلند با اعلام این خبر تاکید کرد واردات نفت اروپا از ایران روزانه 450 هزار بشکه در روز برآورد شده است و تعیین یک فاصله 5 ماه فرصت خوبی به ایران می‌دهد تا بتواند مشتریان جدیدی برای نفت خود بیابد. کشورهای فرانسه و انگلیس در ابتدا خواستار تحریم فوری نفت ایران بودند و تاکید می‌کردند فاصله انداختن بین اعلام تحریم‌ها و اجرای آن اصل تحریم‌ها را بی اثر می‌کند.
وزیر خارجه هلند در ادامه افزود ما واردات نفت و فرآورده های نفتی از ایران را ممنوع کرده‌ایم و بررسی خواهیم کرد که این تحریم چه تأثیری بر اقتصاد یونان خواهد داشت.
به گزارش ايرنا و ايسنا سرگئي لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را به شدت محكوم كرد. خبرگزاری فرانسه از مسكو، به نقل از وزیر امور خارجه روسیه تاكید كرد كه تحریم‌های یک جانبه هیچ مشكلی را حل نخواهند كرد.
عصرايران هم نوشت: مقامات اروپایی تصمیم گرفتند حساب‌های مالی بانک مرکزی ایران را توقیف و هرگونه دادوستد با بانک مرکزی ایران یا هر دستگاه دولتی این کشور در زمینه طلا و فلزهای گران‌بها را ممنوع کنند. مقامات اروپایی قبل از ماه "می" آینده، دوباره در نشستی این تحریم‌ها را بررسی می‌کنند.
فرانسه انگلیس و آلمان اصلی ترین موافقان تحریم‌های ایران در اتحادیه اروپا بودند. فرانسه و انگلیس در همراهی با آمریکا ناوهای جنگی خود را نیز به خلیج فارس اعزام کرده‌اند تا در برابر تهدید ایران در خصوص انسداد تنگه هرمز، مقاومت کنند. وزیر خارجه آلمان در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل: ایران می‌تواند با همکاری با جامعه بین‌المللی و شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود به تحریم‌ها پایان دهد.

فارس به نقل از بلومبرگ نيز نوشت: با اعلام تحریم فازبندی شده نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.
امروز قیمت نفت برنت دریای شمال با 92 سنت افزایش در هر بشکه به 110.78 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت "وست‌تگزاس اینترمدیت" نیز در هر بشکه 64 سنت افزایش را تجربه کرده است.
گفتني است اروپا روزانه 450 هزار بشکه نفت خام از ایران می‌خرد.
/2929
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195385

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    ما نیاز به حمایت هیچ کشور و گروهی نداریم به کوری چشم دشمنان ایران و اسلام مردم پشتیبان این نظام خواهند بود و ذره ای از حمایت خودشان از ولایت فقیه و دولت خدمتگذار فرو گذار نخواهند بود 30 سال مورد تحریم بودیم این هم روش . ما پیروان راستین ولایتم
    • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      4 0
      تو مثل اینکه نفست از جای گرم میاد
  • بدون نام MY ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    واقعا این روسیه مثل یک کوه پشت ما ایستاده
    • محمد افشاری IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      0 0
      سلام دوستان روسیه و امریکا و غرب همه اشون یه جورند ما ولایت را داریم و ائمه اطهار و خدا را . و پشتمون به اینها گرمه. خداوند محافظ رهبرمون باشه.و دولتمون
  • مریم.ف US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    حالم بهم میخوره ازاین غربیای نژادپرست!اینا همونایی هستن که وقتی ایران واسه خودش تمدن پیشرفته ای داشت رو درخت زندگی میکردن!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    46 99
    اروپایی ها با این اقدام نشون دادن هیچ فرقی با نیاکانشون در قرون وسطی ندارن. فقط کمی ظاهرشون شیک تر شده
  • محمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    روزانه 450هزار بشکه؟ که گفته شده کمتر از 18% فروش نفت ایرانه پس 100% می شه2.500.000 بشکه در روز با احتساب قیمت 110دلار در هر بشکه مشه روزانه 275 میلیون دلار که در ماه میشه 8.250.000.000 دلار که با تقسیم بر 70 میلیمون جمیت ایران میشه ماهانه 117 دلار برای هر ایرانی حالا با این اوصاف چرا نمیشه قیمت ارز و طلا کنترل بشه؟ مگه صنعت نفت ایران ملی نیست چرا باید یه عده 3000 میلیارد بدزدند ؟
    • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
      3 0
      دمت گرم، نفست مستدام، حرفاتو بگو با طلا بنویسن
  • پژمان IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 2
    بنظرم دولت نباید کوتاه بیاد و از این رعد و برق های توخالی بترسه.تا وضع ملت با تدام ان بهتر شه.افراد با ضریب هوشی پایین به بیانم می خندند اما روشن فکرها بهتر می دونن که چی می گم.
  • گل IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    2 0
    امیدوارم فقط ایران سرافراز بشه .
  • مهربانی پور سعید IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    امیدوارم ایران همیشه موفق باشه