ساعت هشت و بیست دقیقه صبح روز بیست و یکم دی ماه انفجاری در خیابان گل نبی تهران به وقوع پیوست.

پس از گذشت چند ساعت خبر یک اقدام تروریستی منتشر شد.( ایـــنـــــجــــــا)  و ساعتی بعد هویت شخص ترور شده مشخص شد: مهندس احمدی روشن ، فارغ التحصیل 1381 رشته‌ی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت نطنز ( ایــــنـــــجـــا ). به این ترتیب چهارمین شهید هسته‌ای ایران تقدیم انقلاب اسلامی شد.
یکی از نخستین کسانی که در این‌باره اظهار نظر کرد رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران بود که انگشت اتهام را به سمت اسراییل نشانه رفت و گفت: همه نشانه ها حاکی از دخالت عوامل صهیونیستی در انفجار صبح امروز تهران است.(ایـــنــــجـــا)
اکنون و با گذشت کمتر از یک هفته به نظر می‌رسد  واکنش سخنگوی وزارت خارجه تحلیل نادرستی نداشته است چرا که طبق خبری که روزنامه تایم منتشر کرده است یک مقام ارشد اسراییلی با شنیدن خبر کشته شدن شهید احمدی روشن اظهار داشته که از این موضوع نارحت نیست. منابع اطلاعاتی غربی به مجله تایم گفتند مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران که مانند سه دانشمند هسته ای قبلی در مسیر حرکت به سر کار خود کشته شد بدست موساد اسرائیل کشته شده است.
این روزنامه افزود یک مقام ارشد اسرائیلی در حالی که می خندید گفت : « بله یک دانشمند هسته ای دیگر کشته شد،من از کشته شدن این شخص ناراحت نیستم.»منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند حمله روز چهارشنبه به احمدی روشن به همان شیوه عملیات قبلی که موساد در دو سال گذشته برنامه ریزی و اجرا کرده انجام شده است.
این منابع افزودند: موساد، برخی افراد ایرانی را برای این چند عملیات آموزش داده و به آنها پول پرداخت کرده است. افراد مورد نظر از میان دانشمندانی که برای برنامه هسته ای ایران کار می کردند انتخاب و چند هفته تعقیب می شدند تا مسیرها و نقاط ضعف آن‌ها شناسایی شود.
سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان یکی از چهره های ضدصهیونیستی است که به ترور دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و در سخنانی اهداف تروریستی اسرائیل علیه ایران و جهان اسلام را تشریح کرد و گفت: ترور دانشمندان ایرانی، پیشرفت فناوری در ایران را متوقف نکرد؛ آنها دانشمندان هسته ای را ترور می کنند، زیرا می خواهند که در دنیای عرب ما نوازنده، خواننده، و رقاص باشیم، و روزها و شبهایمان را به بیهودگی و لهو هدر دهیم؛ تا اینکه، در هر زمینه یا همه زمینه ها دانشمند نباشیم، و امتی نباشیم که علم را تولید می کند؛ بلکه آن را وارد کنیم.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم اربعین حسینی (ع) در جنوب لبنان خاطرنشان کرد: امام خامنه ای ایران را به تولید فراخواندند، و این یکی از دلایل قدرت است.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =