مهر نوشت:

دومین دوره رقابت بین المللی "نمایشگاه علم گوگل" ویژه دانش آموزان سراسر دنیا از 13 ژانویه آغاز به کار کرده و تا اول آوریل 2012 ادامه خواهد یافت.

 گوگل با همکاری سرن (شورای تحقیقات هسته ای اروپا)، شرکت لگو، بنیاد نشنال جغرافی و مجله Scientific American دومین دوره نمایشگاه علم گوگل (Google Science Fair) را برگزار می کند.

این بزرگترین رقابت علمی آنلاین بین المللی است که ویژه دانش آموزان 13 تا 18 برگزار می شود. در اولین دوره "نمایشگاه علم گوگل" که در سال 2011 برگزار شد بیش از 10 هزار دانش آموز از 90 کشور بیش از 7 هزار و 500 پروژه را ارائه کردند.

دانش آموزان می توانند هم به صورت تیمی (حداکثر سه نفر) و هم به صورت فردی شرکت کنند. شرکت کنندگان باید سئوالی را با موضوعات علمی فناوری شناسایی کرده، فرضیه ای را مطرح کنند و برای تست آن آزمایشاتی علمی را انجام دهند.

در دوره سال 2012 رقابتها به 13 زبان عربی، چینی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، اسپانیایی و روسی برگزار می شوند.

در این دوره مقوله جدیدی با عنوان "جایزه علمی Scientific American Science in Action" به موضوعات رقابتها افزوده شده است.

علاقه مندان شرکت در این رقابت می توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه علم گوگل مدل طرح سئوال خود را پیدا کنند.

آخرین زمان ارائه طرح موضوع به هیات داوران تا ساعت 11:59 به وقت گرینویچ روز یکشنبه اول آوریل 2012 است.

کمیسیونی با حضور بسیاری از برندگان نوبل مسئولیت ارزیابی پروژه ها را بر عهده دارند و در پایان، اسامی برندگان هر مقوله را در گروههای سنتی از 13 تا 14 سال، از 15 تا 16 سال و از 17 تا 18 سال اعلام می کنند.

براساس گزارش Scientific American، گوگل به پروژه های برنده یک بورس تحصیلی 50 هزار دلاری عرضه می کند.

بنیاد نشنال جغرافی هم برندگان را به یک سفر 10 روزه اکتشافی به جزایر گالاپاگوس خواهد برد و برنده Scientific American Science in Action نیز یک جایزه 50 هزار دلاری و حمایت یک مربی به مدت یکسال برای اجرایی کردن پروژه را دریافت خواهد کرد.

در این رقابت 90 فینالیست محلی (30 فینالیست از آمریکا، 30 فینالیت از آسیا- اقیانوسیه و 30 فینالیست از اروپا- خاورمیانه- آفریقا) به عنوان برنده اعلام می شوند.

از میان این افراد، 15 فینالیست برتر به مراسم اعطای جوایز که 23 جولای 2012 در شرکت گوگل در مانتین ویوو برگزار می شود، عوت خواهند شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =