عصرایران نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی  در جمع روحانیون شهرری در پاسخ به سؤالی در خصوص جریان انحرافی و بی‌تفاوتی نظام به این موضوع گفت: نظام این جریان را شناخته و می‌شناسد، اما کشور باید با تدبیر اداره شود که مقام معظم رهبری این کار را انجام می‌دهند. مقام معظم رهبری با تدبیر این چرخه را اداره می‌کنند. نباید کشور را در هیجان و کشمکش قرار داد. افراط و تفریط همیشه مضر بوده و هست.

وی ادامه داد: انقلابی‌بودن هم ارزشی متعالی است و در جای خود خوب است. در درون جامعه دینی، غلظت پاسخ نمی‌دهد. باید رحماء بینهم باشیم. باید از فرمول‌های قرآنی و اسلامی توجه کنیم و تسلیم افراط و تفریط‌ نشویم. امیدواریم بتوانیم سکاندار انقلاب یعنی مقام معظم رهبری را همراهی و حمایت کنیم.

وی در خصوص انحلال برخی تشکل‌های روحانی اصلاح‌طلب گفت: همه تشکل‌های منحله به خاطر انجام یک رفتار خلاف قاعده و قانون به این سرنوشت دچار شدند. تمامی اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 به این خاطر بود که عده‌ای به قانون پایبند نمانده و مدل انتخاباتی جنگی را در پیش گرفتند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: آقایان مدعی هستند که طرف مقابل این مدل را به راه انداخت ولی من می‌گویم خود جریان چپ اولین بار از این مدل استفاده کرد. در انتخابات ریاست جمهوری 76 همه به یاد داریم که این جریان توسط دستگاه‌های تبلیغاتی خود چه هجمه‌ای علیه نامزد مقابل به‌راه انداخته بود. اما آقای ناطق نوری با درایت در سال 76 به رقیب پیروز تبریک گفت و نظامات قانونی را پذیرفت و با متانت از هر نوع بلوا و غائله و ماجراجویی و قانون‌شکنی پرهیز کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه گاهی اوقات گروه‌ها و اشخاص، حضور و دسیسه‌های دشمن خارجی را از یاد می‌برند، گفت: اگر آقایان موسوی و کروبی این‌ها را نفهمیدند و دشمن را نشناختند چرا برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند. آن‌ها باید می‌دانستند که ما بازیگر سوم قهار داریم و نباید به او مجال دهیم. چرا به آنان مجال داده شد. رفتار این جریان خلاف قانون بود و باید هزینه آن را بپردازند. می‌گوییم که اگر حزبی نتیجه انتخابات، خلاف سلیقه او شد و مملکت را برهم زد، قانون به او می‌گوید شما شایستگی داشتن حزب را ندارید.

وی با اشاره به رد صلاحیت‌های نمایندگان مجلس هشتم آن را نشانه فضای متنوع و سلیقه‌های متفاوت و ظرفیت نظام دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام باز است. حرف ما این است که باید نظم و قانون رعایت شود. باید شاقول داشته باشیم که آن قانون است و شاقول نظام هم در دست رهبری است. ما باید شاقول و قانون و نگهدار آن را حمایت و پشتیبانی و همراهی کنیم که در این صورت می‌توان، جامعه و کشور را با تدبیر به‌سمت پیشرفت جلو برد.
 29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفي از ري IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 4
    درود بر پورمحمدي...