10 سال از لغو خرید خدمت گذشته است و در این سال ها بسیار گفته شده که سربازی دیگر فروخته نمی شود. به موارات آن، نظام وظیفه مشمولان خارج از کشور را با مبلغی، معاف می کند. همین یکی از سوالات کاربران خبرآنلاین از سردار کمالی بود.

سردار موسی قربانی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح دیروز در خبرآنلاین در پاسخ به این سوال گفت: "برای مشمولانی که در خارج از کشور هستند امکان مراجعه وجود ندارد برای همین ما تصمیم گرفتیم شرایط ورودشان را آسان کنیم. ساکنان خارج از کشور زمانی در شمول مقررات خرید خدمت قرار می‌گیرند که قبل از تاریخ 29 اسفند سال 82 از کشور خارج شده باشند و نیز حداقل 2 سال در خارج از کشور اقامت و سکونت داشته باشند.

به گفته او حضور غیرمستمر کمتر از 9 ماه در خارج از کشور جزو اقامت و سکونت در خارج از کشور محسوب نمی‌شود: "سکونت 2 ساله فرد در خارج از کشور باید پس از 13 سالگی او باشد. زمان اجرای این معافیت تا پایان سال 1390 بوده و مبلغی که برای صدور این معافیت در نظر گرفته شده 10میلیون تومان است."

او همچنین درباره خرید سربازی برای مشمولان داخل کشور هم گفت: "به هیچ عنوان خرید سربازی نداریم و پرونده این موضوع بسته شده است. درباره فروش سربازی یک تفکر ارزشی وجود دارد که معتقد است تفاوتی بین افراد پولدار و غیرپولدار نیست و قوانین تدوین شده درخصوص نظام وظیفه نیز باید قوانین ارزشی باشد و فرقی بین طبقات مختلف جامعه قائل نشود زمانی که فروش سربازی اجرا می‌شد، برخی از افراد جامعه مجبور شدند برای تهیه پول، وسیله نقلیه یا منزل خود را بفروشند و مشکلات زیادی به همراه داشت."

او گفت: "عده ای همیشه دنبال این موضوع هستند که خودشان را از دیگران جدا کنند برای همین در سال 75 خرید سربازی را آزاد کردند و جو سازی کردند که در شرایط صلح کشور نیاز به پول سربازی دارد و حدود 2 سال هم این طرح را اجرا کردند.اما بالاخره ستاد کل نیروهای مسلح موفق شد که جلوی این طرح را بگیرد. بنابراین پرونده فروش سربازی کلا بسته شد و این بحث کاملا منتفی است و هیچ‌کس منتظر فروش سربازی نباشد."

متن کامل این گفت وگو را می توانید روز پنج شنبه 22 دی در خبرآنلاین بخوانید.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    12 2
    چرا همه ی مصاحبه رو نمیذارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    24 2
    برای گرفتن ۲تا خبر منت این خبرآنلاین رو نکشم. بازیچه دستشون شدیم. میخوای اصلا بذار بعد از اجرا منتشر کن هیجان کار زیاد بشه!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    9 3
    حالا اگر متوجه شدین که اول خبرای مهمو بذارین بعد مشروح چاپ کنید!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    10 1
    واقعا؟ 5شنبه میزنید؟ خداوکیلی چرا اینکار رو میکنید؟ برام سواله. فقط میخوام بدونم دلیلش چیه؟ من از 5شنبه ساعت 00:01 بامداد سایت رو ریفرش میکنم تا خبر رو ببینم. ممنون.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    11 3
    من 22 سالمه این ترم دانشگامو تمام میکنم پدرم 3ساله که فوت کرده داداش باخواهرام ازدواج کردن فقط من و مامانم هستیم خونه خبرانلاین کمکم کن من معافم یا نه؟
    • رضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      0 1
      نه دوست عزیر معاف نیستی چون برادر بزرگترت هست و میتونه کفالت مادر محترمتون رو به عهده بگیره . مگر اینکه با مراجعه به مراجع قضایی ثابت بشه که تنها کفیل در دسترس مادرتون فقط شمایید.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    5 1
    امیدوارم در مورد معافیت مددحویان، جزئیات، نحوه اجرا و زمان اجراش پرسیده باشید. منتظرم.
  • بدون نام US ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    20 7
    به جای این کار می تونین از پولدارها این پول رو بگیرین و با حقوق بالاتری که به کم درامدها می دید رضایت هر دو قشر رو به دست بیارین
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    23 7
    ما نیاز به یک ارتش حرفه ای داریم این قانون بیگانه نوازی است و عملا میگه اونایی که خارج از این خاک بزرگ شدن حقوق ویژه ای دارن
    • بدون نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
      5 9
      اتفاقن این قانون مانع فرار مغزها بخاطر فرار از سربازی میشه. خیلی ها رو میشناسم که فوق لیسانس دانشگاههای آمریکا دارن ولی از ترس تباه شدن تحصیلاتشون در اثر سربازی، به کشور بر نمی گردن. میدونی هرکدوم از اینا میتونن چقدر به ثروت جامعه اضافه کنن و به پیشرفت من و تو کمک کنن.
  • اکبر CA ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    1 7
    ;)
  • بدون نام US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    25 2
    فکر ارزشیتون حکم نمیکنه که بین آدم کاری و آدم تنبل فرق باشه ؟ بین درس خون و آدم بی مسولیت فرق باشه ؟ من تر جبح می دم 2 سال خدمت رو برم سر کار و با پولش خودم سربازی خودم رو بخرم. هر کاری که انجام بدی ماهی 500000 حقوق حداقل می گیری. یعنی پول خدمتت در میاد. بنابراین برای اینکه بتونی سربازی رو بخری لازم نیست بابات ملیاردر باشه. کافیه یکی دو سال کار کنی. حتی با حداقل دستمزد.
  • امین IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    7 39
    من که معاف هستم . هه هه هه هه هه هه هه هه ...
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      2 0
      منم كه رفتم خدمت 2 ماه پيش تموم شد . ها ها ها !!! 24 ماه خدمت خيلي ستمه به مولا.
  • محمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    12 2
    سلام به نظر من هر کس نمی خواد بره خدمت بخره وهرکس رفت خدمت ان پول را بدن به ان شخص اینجوری اشتغال هم ایجاد میشه افرادی که سرمایه ندارن بعد خدمت سر مایه کار براشان جور شده
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    5 1
    قانونی تصویب کنید که معافیت خریدنی بشه با 10 میلیون. و این 10 میلیون به طور مستقیم و بی هیچ معطلی به کسانی که همون سال سربازی را تمام کرده اند و وام اشتغال میخواهند وام داده شود. دیگر آن تفکر ارزشی حل میشود که هیچ بلکه خیلی هام از خدایشان است که پس از سربازی وام 10 میلیونی بگیرند. این وام بعدا ظرف 5 سال با دولت تصویه شود. البته نه این دولت، دولت بعدی.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    3 1
    من دوران مقدس سربازی رو در زمان جنگ ودرجبهه گذروندم واعتقاد دارم که میشه حداقل با ارائه تعالیم نظامی ضروری وکاهش دوران سربازی (به حد اکثر یک سال ) هم مصالح کشور را رعایت کرد وهم حقوق مشمولین را واگر قرار به خرید خدمت باشد همان بهتر که ارتش حرفه ای تشکیل شود
  • من یک مسافرم IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    1 2
    درباره فروش سربازی یک تفکر ارزشی وجود دارد که معتقد است تفاوتی بین افراد پولدار و غیرپولدار نیست و قوانین تدوین شده درخصوص نظام وظیفه نیز باید قوانین ارزشی باشد و فرقی بین طبقات مختلف جامعه قائل نشود‌ ؟؟؟؟؟؟/ پس چرا در مورد دلیل برداشتن قانون معافیت کفالت پدر بالای شصت سال، یک دفعه تفکرات ضد سرمایه داری پیدا می کنید و آدم پولدارها میشن آدم بدها؟! به خاطر اینکه اونها پدرهای پولدار و متمول دارند، باید قانون طوری تنظیم بشه که معاف نشن این عدالت است؟ کسی که با همین انگیزه که معاف میشه رفته فوق لیسانس بخونه و نامزد کرده و قرار مدار گذاشته حالا بفرستنش سربازی؟ هر کس برای زندگی اش برنامه داره چرا نظام با این تغییر قانون هاش زندگی مردم رو به هم میریزه و نارضایتی ایجاد میکنه؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    8 3
    در واقع کمیت بهتر است. شهید شدن فرد باعث از هم پاشیدگی خانواده است. هر چند اقدام خداپسندانه است و فرد بهشت می رود. جهاد در بحث زندگی و ساماندهی خانواده نیز مطرح است. به بازی CALL OF DUTY توجه کنید. حدود 10 سرباز به ماموریت می روند در عمق روسیه و فرانسه و انگلیس و هوا و زمین و زیر دریا و افراد را با تجهیزات ماهواره و کنترل از راه دور و موشک ماهواره ای نجات میدهند. هر چند کذب است ولی تا حدی واقعیت دارد. خیلی علاقه دارم سرباز رسمی باشم و حقوق بگیرم و بقیه افراد نیز زندگی کنند و حتی فراخوان نیز نشوند.و امنیت خانواده و امید به زندگی داشته باشندو جمعیت زیاد شود.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    3 3
    برای این که کسانی که خارج هستند خونشان از ما رنگینتره!
  • حميد رضاپور A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    من قيم برادرزاده أم هستم ايا ميتوانم از معافيت كفالت استفاده كنم