بازتاب امروز نوشت:

 حسين سبحانی نیا یکی از سه نماینده ویژه لاریجانی برای پیگیری رد صلاحیت ها گفت : با صولت مرتضوی در مورد رد صلاحیت های نمایندگان به نتایج جالبی رسیدیم . در بسیاری از موارد نهادهای چهارگانه هیچ گزارشی مبنی بر عدم التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی ندادند. اما دوستان هیات اجرایی شخصا به این نتیجه رسیدند که فلان نماینده عدم التزام دارد.
وی افزود: قرارمان این بود که هم برای نماینده های اصلاح طلب و هم اصولگرا رایزنی کنیم و در هر دو مورد در بسیاری از مصادیق این موضوع محرز شد که می توان صلاحیت را برگرداند.
وی افزود: البته در برخی موارد نهادهای چهارگانه مانند وزارت اطلاعات مستنداتی ارائه داده و بر اساس آن تصمیم به رد صلاحیت شده بود.
سبحانی نیا در مورد مصادیقی مانند مطهری و کاتوزیان و عباسپور گفت: در این موارد آقایان بر اساس مصاحبه های نماینده به این نتیجه رسیدند که به ولی فقیه التزام ندارند. به عنوان نمونه در مورد آقای مطهری نهادهای چهارگانه هیچ نطر منفی نداشتند اما در هیات اجرایی برخی مصاحبه ها و گفتارهای آقای مطهری را مصداق این تشخیص قرار دادند.
به گفته سبحانی نیا با کدخدایی و صولت مرتضوی دیدارهایی روز گذشته صورت گرفته و گزارش را به طور مفصل امروز صبح به لاریجانی ارائه دادند.
عضو هیات رئیسه مجلس افزود: فعلا تا این جای کار نظر آقای صولت مرتضوی و کدخدایی مبنی بر این بود که در مورد برخی افراد امکان تایید صلاحیت مجدد وجود دارد.
وی در پاسخ به این که چه تضمینی هست مذاکرات شما جناحی نبوده باشد و تنها شامل حال اصولگرایان نباشد گفت: ما واقعا فراجناحی عمل کردیم.
وی در پاسخ به این که آیا تضمینی هست که در تایید صلاحیت های مجدد همین نوع رفتار که به قول شما بر اساس تشخیص فردی ، نمایندگان عدم التزام می گیرند برای نمایندگان اصلاح طلب تکرار نشود، هم گفت: واقعا باید جلوی این رفتارها گرفته شود و ما فکر می کنیم با نظر مثبتی که آقای کدخدایی و آقای مرتضوی دارند، ملاک تشخیص های فردی بر اساس چند مصاحبه و گفت و گو نباشد.
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =