جامعه منتقدان فیلم دنور در آمریکا نماینده سینمای ایران را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 برگزید.

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز جامعه منتقدان فیلم دنور سه‌شنبه معرفی شدند و «درخت زندگی» به کارگردانی ترنس مالیک که داستان آن در دهه 1950 روی می‌دهد، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

مالیک همچنین به طور مشترک با میشل هازاناویسیوس سازنده فیلم سیاه و سفید و صامت «هنرمند»، جایزه بهترین کارگردان را به خانه برد. «هنرمند» در بخش بهترین موسیقی (لودوویک بورس) هم پیروز شد.

«فرزندان» به کارگردانی الکساندر پین برنده سه جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی/اقتباسی، بازیگر زن مکمل (شیلین وودلی) و گروه بازیگری شد.

براد پیت برای بازی در نقش مدیرعامل یک تیم بیسبال که قوانین این بازی را از نو تعریف کرد در فیلم «مانیبال» بهترین بازیگر مرد شد و مریل استریپ برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا در «بانوی آهنین» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت.

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها» رسید.

جسیکا چاستین که سال 2011 در فیلم‌های «درخت زندگی»، «پناه بگیر»، «کمک»، «دِین» بازی کرد جایزه ستاره نوظهور را گرفت و «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی هم برنده جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

جایزه بهترین مستند به «صفحه اول: درون نیویورک تایمز» اعطاء شد و «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت.

«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» پدرو آلمودوار، «گل‌های جنگ» ژانگ ییمو، «لو آور» آکی کوریسماکی و «
The Double Hour» جوزپه کاپوتوندی رقبای «جدایی نادر از سیمین» در این بخش بودند.

جامعه منتقدان فیلم دنور متشکل از روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان، چهره‌های تلویزیونی و محققان سینماست.

وبسایت جامعه منتقدان فیلم دنور / 10 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =