رییس‌جمهور ضمن ارائه گزارشی بلند بالا از عملکرد دولت اولویت های دو سال آخر دولت نهم را تشریح کرد.

در ادامه گزيده اي از سخنان محمود احمدي‌نژاد در مراسم معارفه علي‌اكبر محرابيان به عنوان دستيار ويژه رييس جمهور به نقل از ايسنا مي آيد: 
  • مخالفت‌هاي بسياري در برابر سفرهاي استاني دولت از ناحيه برخي افرادي كه قبلاً در درون دولت بودند و امروز تبديل به مدعيان انقلاب و مخالفان دولت شده‌اند، صورت ‌گرفت. 
  • تا امروز 97 سفر استاني در کشور انجام شده که اگر 60 درصد پروژه‌هاي مصوب هم به انجام رسيده باشد کار بزرگي در کشور انجام شده است. دولت در طول مدت زماني كه در كشور مشغول به كار است چندين موج بزرگ سازنده را در عرصه‌هاي مختلف سازندگي، اقتصادي، عمران و آباداني كشور به وجود آورده است. عناوين کارهايي که در گذشته مطرح شد و به انجام نرسيد و در زمان اين دولت انجام شد، بيش از 30 مورد است و در ذهن ملت ايران و تاريخ ايران اين دوره 6-5 ساله يك دوره درخشان است چرا كه با وجود ضعف‌هايي كه در كارها وجود دارد اما با مقايسه‌اي كه نسبت به گذشته صورت مي‌گيرد كارهاي بزرگي در كشور به انجام رسيده است.
وقت خود را معطل بازي‌هاي بچه گانه برخي افراد نكنيم
  • رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه برخي در مسير اقدامات دولت با هياهو و جنجال قصد كارشكني و اخلال دارند. بدترين مديريت براي كسي است كه مديريت زمان و انديشه خود را در اختيار عده‌اي قرار دهد كه با انتشار يك روزنامه يا يك مطلب بخواهند كارهاي او را هدايت كنند. 
  • ما نوكر و خادم ملتي بزرگ هستيم كه راه، آرمان، تاريخ و يك موج عظيم جواني را ايجاد كرده است و نبايد در مسير خدمت، وقت خود را معطل بازي‌هاي بچه گانه برخي افراد كنيم. 
  • هر كس با هر ايده و اعتقادي كه دارد و متعلق به هر جناحي كه هست بايد سهم خود را در ساختن ايران ايفا نمايد چرا كه ساختن كشور به نفع آرمان‌ها و همه ملت ايران است. 
  • ايران پيشرفته تنها پشتوانه آرمان‌هاي ملت ايران است چرا كه اگر كشوري پيشرفته نبوده و فقير، عقب افتاده و ويران باشد، نمي‌تواند در هيچ عرصه‌اي حرفي براي گفتن داشته باشد و اگر بهترين حرف‌ها را هم بزند پژواكي پيدا نكرده و به جايي نمي‌رسد.
بايد جهاني فكر كنيم
  • ما بايد جهاني فكر كنيم تا بتوانيم اثرگذار باشيم و زماني اين اتفاق خواهد افتاد كه كشوري پيشرفته و آباد داشته باشيم، چرا كه يك كشور ضعيف، باوجود هزاران مشكل، هرگز نمي‌تواند در مناسبات جهاني و اجتماعي اثرگذار باشد. 
آباداني كشور تا ظهور حقيقت عدالت
  • بايد تلاش كنيم كه حداقل‌ها را براي تمام ملت ايران در كشور ايجاد كنيم و اين در حالي است كه اگر نگاه ما به افق‌هاي بلند جهاني است، بايد بهترين شرايط را در اقصي نقاط كشور به وجود آوريم به طوري كه آبادترين مناطق ما روستاها باشند. 
  • آباداني كشور به اين شكل نيست كه هرگاه عده‌اي به رفاه نسبي رسيدند از ادامه كار دست بكشيم بلكه بايد آن‌قدر ادامه دهيم تا با ظهور حقيقت عدالت، تمام ذخاير زمين به روي انسان باز شده و درهاي علم و دانش براي بشر گشوده شود. 
عده‌اي مدام در برابر انجام كارهاي بزرگ در كشور «نتوانستن» را فرياد زدند
  • شعار دولت نهم و دهم ساختن كشور بر پايه عدالت، محبت و عشق بوده است. به رغم تزريق گسترده و مستمر ضعف، عدم توانايي و سركوب خودباوري از سوي عده‌اي كه مدام در برابر انجام كارهاي بزرگ در كشور «نتوانستن» را فرياد زدند و مردم و مسوولان را از انجام اينگونه كارها ترسانده‌اند، كارهاي بزرگي طي 6-5 سال اخير در كشور صورت گرفته است در حالي كه برخي از اين كارها 10 سال در قوانين برنامه‌هاي متعدد مطرح مي‌شد و ده‌ها برابر زماني كه بايد براي كارشناسي اجراي اين كارها صرف مي‌شد در سمينارها، كنفرانس‌ها و كنگره‌هاي مختلف تلف مي‌شد. 
انقلاب اسلامي كه مدعي بود راه و الگوي جديدي براي بشريت آورده به آن لقب مقتبس دادند
  • انقلاب اسلامي كه مدعي بود راه و الگوي جديدي براي بشريت آورده است با وجود برخي افراد كارش به جايي رسيد كه به آن لقب مقتبس دادند و تبديل به اقتباس كننده دسته سوم طرح‌هاي زمين خورده استعماري شد و اين طرح‌ها مبدل به دستاوردهايي علمي در دست كساني شد كه براي فشار به دولت‌ها از آن بهره مي‌بردند. 
قصه دلار و استقراض
  • بعد از جنگ جهاني اول دلار به عنوان مبدا تجارت جهاني مطرح شد و فرصت خوبي را براي آمريكا به وجود آورد تا سلطه جهاني خود را كامل كند. پس از آن معاهده‌اي منعقد شد كه بر اساس آن آمريكايي‌ها متعهد شدند ارزش دلار را ثابت نگه داشته و پشتوانه آن را طلا قرار دهند ولي در سال‌هاي بعد آمريكايي‌ها توليد ناخالص ملي خود را به عنوان پشتوانه دلار قرار دادند و با اين كار تاكنون بيش از هزار ميليارد دلار دارايي تقلبي به اقتصاد جهان تزريق كرده‌اند. 
  • اين ايده كه توليد ناخالص داخلي پشتوانه پول ملي باشد، تبديل به متون درسي دانشگاه‌ها شد و بسياري افراد مقاله‌هاي علمي براي اثبات حقيقت اين ايده نوشتند و اين اتفاق از آن رو رخ داد كه وقتي خودباوري وجود نداشته باشد، آمريكايي‌ها به مدد برخي دستاوردهاي موجود و عقل و انديشه برتر شناخته مي‌شوند و به راحتي مي‌توانند نظرات خود را به ديگر كشورها تحميل كنند. 
  • موضوع استقراض همواره مذموم بوده اما آمريكايي‌ها و سلطه‌گران اين ايده غلط را به راحتي به كشورها تحميل كردند كه بايد با استقراض امور كشور خود را پيش ببرند و در اين راستا اكثر كشورها به اميد دريافت وام درآمدهاي ارزي خود را به بانك‌هاي آنها انتقال دادند و در برابر تنها كشورهايي كه وام دريافت كردند كشورهاي آمريكايي، اروپايي و ژاپن بودند. 
گزارش دستاوردهاي دولت نهم و دهم
  • هنگامي كه ايران قصد داشت تا در عرصه هسته‌يي قدم بگذارد، بسياري از افراد مدام با القاء ناباوري و ناتواني به دولت فشار مي‌آوردند كه اين كار نشدني است و ارزش ايستادگي ندارد كه البته برخي از اين برخوردها نيز سياسي بود؛ اما ايران در نهايت با ايستادگي مردم هسته‌يي شد و امروز دشمنان ملت هر چه كارشكني كنند نمي‌توانند وضعيت را به گذشته برگردانند. 
  • موضوع هدفمندي يارانه‌ها طي چندين سال در چند قانون برنامه مطرح بود و عده‌اي دائماً انجام اين كار را نشدني دانسته و معتقد بودند، ‌با اجراي اين قانون وضعيت كشور برهم خواهد خورد و بحران‌هاي اجتماعي در كشور زياد خواهد شد اما ديديم كه عده‌اي تصميم به انجام اين كار گرفتند و به هر نحو پاي آن ايستادند و در نهايت توانستيم توزيع يارانه‌ها را در كشور با كمترين تبعات هدفمند كنيم. 
  • دولت در راستاي حل مشكل مسكن با وجود كارشكني‌هاي بسياري كه برخي افراد صورت دادند توانسته با ايجاد 2 ميليون و 800 هزار واحد مسكن كه يك ميليون و 400 هزار واحد آن به روستاها تعلق دارد تا حدودي مشكل مسكن را در كشور حل كرده و تب مسكن را در كشور كنترل كند. در حالي كه بسياري افراد در كشور سهميه بندي سوخت را موجب برهم زدن امنيت در كشور مي‌دانستند اما امروز به جاي اينكه مصرف روزانه بنزين در كشور 120 ميليون ليتر باشد به 60 ميليون ليتر در روز رسيده است و مصرف گازوئيل نيز به 90 ميليون ليتر در روز رسيده است. 
مشكل پروژه‌ها و كارهاي عمراني عدم پيگيري و استفاده ناصحيح از منابع مالي است
  • مي‌توان كشور را به شكلي ساخت كه اقتصاد ما بهترين اقتصاد در دنيا باشد و نيز مي‌توان پروژه‌ها را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به اتمام رساند. برخي تصور مي‌كنند مشكل كشور پروژه‌ها و كارهاي عمراني پول است، اما در حقيقت مشكل عدم پيگيري و استفاده ناصحيح از منابع مالي است چرا كه بودجه عمراني كشور امسال نزديك به 50 هزار ميليارد تومان است كه اگر منابع وزارت نفت را هم به آن اضافه كنيم بيش از 60 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در كشور خواهيم داشت. 
  • مشكل اصلي در ساختن كشور، عدم تمركز، پيگيري و طراحي‌هاي بومي است. 
  • زماني اگر بيان مي‌شد كه در اين كشور مي‌خواهيم پتروشيمي ايجاد كنيم، لرزه بر اندام همه مسوولان مي‌افتاد، اما امروز به جايي رسيده‌ايم كه ظرفيت توليدات پتروشيمي كشور در طول اين سال‌ها بيش از 2 برابر شده است. 
  • طي 6-5 سال گذشته 26 هزار مگاوات به ظرفيت توليد نيروگاه‌هاي برق كشور اضافه شده و اين در حالي است كه ظرفيت ايجاد شده در كل تاريخ وزارت نيرو در كشور 38 هزار مگاوات بوده است. 
نيازمند اصلاحات اساسي در برنامه‌هاي خود هستيم
  • سيستم و ادبيات اداري در كشور برمبناي دريافت پول از خزانه نهادينه شده است. همه اين قوانين و ادبيات بايد اصلاح شده و ما نيازمند اصلاحات اساسي در برنامه‌هاي خود هستيم. 
  • همه وزارتخانه‌ها بايد براي اجراي پروژه‌هاي مصوب استاني كه مجموعه دولت آنها را تصويب كرده است، قدم بردارند. براي اينكه از زحمات صورت گرفته در كشور نتيجه بيشتري بگيريم نياز به پيگيري، هماهنگي و انسجام بيشتر داريم. 
  • در طول سال‌هاي گذشته از عمر اين دولت اقدامات بسيار بزرگي از جمله دستيابي به انرژي هسته‌يي، دستيابي به فناوري نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي، قرار گرفتن ايران در جمع كشورهاي داراي فناوري فضايي، توزيع سهام عدالت، هدفمندي يارانه‌ها، ايجاد مسكن مهر و نيز چند برابر شدن خدمات در بخش‌هاي صنعت، عمران، آباداني و تجارت خارجي در كشور صورت گرفته است. 
  • تمام پروژه‌هاي مصوب سفرهاي استاني بايد در رديف قانون بودجه قرار گرفته و عمليات اجرايي آنها به سرعت آغاز شود چرا كه تمام آنها حاصل كار، تلاش، ‌تصميم گيري و برنامه ريزي گسترده همه افراد دولت است.
تاكنون 700 هزار نفر از پرسنل دولت كاهش يافته
  • از اول دولت نهم تاكنون 700 هزار نفر از پرسنل دولت كاهش يافته و اين در حالي است كه كوچك كردن دولت در گذشته آرزوي بزرگي به شمار مي‌رفت و مشخص است که با کوچک شدن بدنه دولت کار در حوزه ستادي سنگين‌تر خواهد شد. 
  • بنا داريم تمام پروژه‌هاي اصلي كشور را تا پايان اين دولت به نتيجه برسانيم. بايد همت كنيم و در راه سازندگي ايران تلاش داشته باشيم چرا كه لحظه به لحظه خدمت به مردم داراي اهميت است و مي‌خواهيم يادگارهاي خوبي از ما براي نسل‌هاي آينده ملت ايران باقي بماند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    1 1
    چرا صدا سیما سخنرانی رییس جمهور را باتاخیر پخش می کند