کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی در حوزه مسائل زن و خانواده منتشر شد. <BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در 4 بخش اصلی و 22 فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه زن و خانواده پرداخته و از بیانات 22 ساله معظم له استخراج شده است.

 

از موضوعات این کتاب می‌توان به «پیشینه تاریخی، نگاه غرب به زن، الگوی قرآنی ـ اسلامی زن، برابری و تفاوت میان زن و مرد، عوامل انحطاط زن، نقش زن در خانواده و اجتماع، مسائل مربوط به حجاب و ...» اشاره کرد.

 

 

این کتاب همزمان با برگزاری سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع «زن و خانواده»، رونمایی شد.

 

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در این نشست تاکید کردند: «در خانواده هى گفته میشود نقش زن. دلیلش هم واضح است؛ چون زن در خانواده عنصر محورى است. اما اینجور نیست که مرد در خانواده وظیفه و مسئولیت و نقشى نداشته باشد. مردهاى بى‌خیال، مردهاى بى‌عاطفه، مردهاى عیاش، مردهاى قدرنشناس زحمات زن خانه، اینها به محیط خانه لطمه میزنند. مرد باید قدردان باشد. جامعه باید قدردان باشد. حتماً بایستى بر روى کار زنهاى خانه‌دار ارزشگذارى ویژه بشود. بعضى میتوانستند بروند کار بگیرند، بعضى میتوانستند تحصیلات عالیه بکنند، بعضى تحصیلات عالیه هم داشتند - من دیدم زنانى را از این قبیل - گفتند ما میخواهیم این بچه را بزرگ کنیم، خوب تربیت کنیم، نرفتیم کار بگیریم. زن نرفته کار بگیرد، آن کار هم زمین نمانده؛ آن ده نفر دیگر رفتند آن کار را گرفتند. باید از اینجور زنى قدردانى شود. در بیاناتى که حضرات فرمودند، این بود که مثلاً بیمه‌هائى براى اینها در نظر گرفته شود. بله، تأمین اقتصادى‌شان، بیمه‌شان، بقیه‌ى چیزهائى که لازم است، باید در نظر گرفته شود.»

 

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66483975 - 66410649 -021 تماس بگیرند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =