فرمانده نیروی انتظامی امروز در دیدار با آیت الله جوادی آملی خبر از کاهش 80 درصدی برخی جرایم داد. این درحالی است که قوه قضائیه اعلام کرده در سه سال گذشته، پرونده های قضایی دو برابر شده است.

امید کریمی: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی که بعد از ظهر امروز به تشریح عملکرد نیروی انتظامی پس از فتنه سال 88 پرداخت.

فارس اظهارات فرماده نیروی انتظامی در این دیدار را چنین نقل کرده است؛ فرمانده نیروی انتظامی گفت: "یکی از آثار سوء که دوران فتنه بر جای گذاشت این بود که آزادی عمل را برای سودجویان و مجرمین فراهم کرد و آنها که فضا را خالی دیدند درصدد جولان برآمدند که بر اثر آن صحنه‌های ناخوشایندی از نافرمانی مدنی را در جامعه مشاهده کردیم. خوشبختانه نیروی انتظامی با همراهی دستگاه قضایی حرکت منسجمی را از نیمه سال قبل آغاز کرد و قوه قضائیه نیز محکم و قاطع ایستاد و حدود و مجازات‌هایی را که بعضاً چندین سال بود معلق شده بود به اجرا در آورد. امروز خوشبختانه ملاحظه می‌کنیم که وضع به صورت سابق برگشته و در برخی جرایم تا 80 درصد کاهش جرم داشته‌ایم."

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در خصوص آمار‌های جرایم خشن و قتل در سال جاری کاهش چشمگیری را در کشور مشاهده کردیم، گفت: "بخشی از این آمار حاصل کار همکاران ما در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی و بخشی نیز به دلیل قاطعیت دستگاه قضایی است که برکات خوبی را به همراه داشته است."

این در حالی است که امروز مدیرکل اجتماعی و فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: " سال 1386 تعداد پرونده‌های قضایی 8 میلیون بود که امسال به 16 میلیون پرونده می‌رسد و در حقیقت ظرف کمتر از سه سال رشد 100 درصدی پرونده، می‌تواند بسیار مایه نگرانی باشد. این تنها یک عدد نیست که 8 میلیون به 16 میلیون تبدیل شود بلکه این عدد از منظر جامعه‌‌شناختی شاید اهمیتش به مراتب بیشتر باشد تا از پایه دغدغه‌های قضایی بخواهیم آن را دیده و بازخوانی کنیم."

 

کاهش قاچاق و تلفات رانندگی

اما سردار احمدی مقدم در دیدار با آیت االه جوادی آملی درباره کاهش آمارهای دیگر هم گفت: "به لطف الهی در سال جاری از نظر کشته شدگان در حوادث رانندگی نیز کاهش خوبی را مشاهده کردیم و با اجرای قانون جدید جریمه نیز کاهش قابل توجهی در تخلفات داشته‌ایم و تمکین از قانون در کشور وضعیت بهتری پیدا کرده است. نیروی انتظامی در مرزها نیز کارهای خوبی برای جلوگیری از تجاوز و قاچاق انجام داده است، در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح و مشروبات الکلی با قاطعیت در مرزها حدود 40 درصد کاهش داشته‌ایم."

به گفته احمدی مقدم، در محرم امسال نیروی انتظامی بهترین عملکرد را طی دو دهه گذشته در برخورد با خرافه‌زدایی و مسائل ناصحیح داشته‌است.

 

بهبود اخلاق ظاهری و باطنی جامعه

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از نظر ظاهری و باطنی جامعه، وضعیت رو به بهبودی در کشور وجود دارد، گفت: امسال حدود 30 درصد در زمینه اخلاق ظاهری و باطنی جامعه بهبود داشته‌ایم که این آمار راضی کننده نیست و جای کار بیشتری دارد.

اخمدی مقدم درباره مبارزه با ماهواره هم گفت: "در مبارزه با ماهواره جدی و قاطع برخورد کردیم و مردم هم در این امر همراهی کردند و تقریباً درصد خوبی از کاهش در این مسئله را شاهد هستیم که بهبود و تنوع برنامه‌های صداو سیما نیز در این امر می‌تواند یاری‌گر ما باشد."

فرمانده ناجا همچنین گفت: "در مجموع امسال روندها همه مثبت بوده است و از نظر ترور و خرابکاری در سطح بهتری قرار داریم و اگر این روند ادامه یابد در انتخابات نیز مشکلی نخواهیم داشت و به لطف الهی در فضایی آرام این انتخابات برگزار خواهد شد."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عربی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    3 0
    باسلام خدمت برادران نیروی انتظامی فقط جریمه راهل مشکات نمی شود باید اول فرهنگ سازی شود که بهترین راه هل است شما اول حقوق درجه داران را درست کنید فرهنگ را از انجا اغاز کنیدوبعد ؟ امروز بعضی از برادران زحمتکش پلیس جریمه های صدهزارتوما نی را درجاده به پنج هزارتومان نقدا ؟
  • 0728 IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    2 0
    آره آمار تصادف رو هم که میگن کم شده آمار تصادفات ویژه رو اعلام میکنن یعنی امار اورژانس رو اعلام نمیکنن. اینو تحقیق کنین چون قبلا امار اورژانس ملاک بود حالا اون کشته ها رو کم کردن میگن کارمون درسته
  • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    2 0
    سانسور کار خوبی نیست .شما باید نظرات خوانندگان را درج کنید هر چند به مذاقتان خوش نیاید.شب گذشته چند سوال و گلایه به سردار نوشتم درج نشده بگویید چرا ؟ مگر واقعیت غیر از آن است که نوشته بودم.(راجع به ماهواره و همکاری مردم و ..) چرا اجازه نمیدهید مسئولین در جریان واقعیات جامعه قرار بگیرند؟ مصلحت نظام در این است که از مدیحه سرایی و مجیز گویی دوری شود و حقایق تلخ و درد آور به گوش تصمیم گیران برسد تا مسیر کج خود را اصلاح کنند.
    • گروه جامعه IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      0 3
      کاربر گرامی، حداقل در خبرآنلاین تلاش می شود نظرات مخاطبان، بدون اعمال سلیقه منتشر شود. حتما در خبرهای دیگر نظرات مختلفی دیده اید که انتقادات تندی به مسوولان داشته اند. اما نکته ای در این میان وجود دارد؛ برخی سوالات و نظرات کاربران، جنبه حقوقی دارد و نه برای ما قابل اثبات است و نه کاربرانی که عمدتا نام و نشانی ندارند. حتی در مواردی نظراتی بدون اینکه حاوی توهین باشند، امکان انتشار ندارند. رسانه در همه جای دنیا باید موازین قانونی و حرفه ای را رعایت کند تا پایدار بماند. با تشکر از توجه شما.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    1 0
    از گروه جامعه برای درج مطلب دوم من تشکر میکنم ولی خدا و پیغمبری برای سوالاتی که از سردار شده بود نمی توانستید حداقل بگویید " کاربر گرامی سوال شما را برای سردار فرماندهی نیروی انتظامی ارسال کردیم تا اگر جواب قانع کننده ای دارند در همین جا درج شود و شما و امثال شما هم که بسیارند ببینند؟ " سوالات من که نه توهین بود و نه تبلیغ علیه نظام و نه من عامل استکبار جهانیم . بلکه من یک جانباز و رزمنده دفاع مقدس این نظامم که میبینم وقتی نیروی انتظامی با مردم مواجه میشوند عملشان ایجاد بدبینی مردم و تشدید ضدیت با نظام را بدنبال دارد. این دو کلام امام صادق (ع) را خوب بخاطر بسپارید: " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" و " کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا" . در کار اطلاع رسانی صادقانه موفق باشید.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    1 0
    با سلام مجدد به گروه جامعه در ادامه مطلب قبلی یادآوری کنم که مهم نیست مخاطب شما ناشناس است یا آشنا مهم مطالبی است که بعنوان یک ایرانی مسلمان برای اصلاح امور زشت و ناپسندی که در جامعه اتفاق می افتد تذکر می دهد. این نظرسنجی که از شب گذشته روی سایت قرارگرفته است خود گویای نحوه کسب خبر مردم از طرق مختلف است وتا این لحظه که9500نفر رای داده اند خیلی حرفها برای گفتن دارد و یک آماری است که در این جامعه آماری قابل تعمیم به کل مردم است. یعنی بیش از 85درصد مردم از طرق رسانه های بیگانه و سایت های خبری کسب خبر میکنند و تنها 12درصد از صدا و سیمای ملی! این درد را به کجا باید برد بجز اینکه بپذیریم مسوولین مردم را از خود رانده اند؟
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    2 0
    ببخشید کدوم جرائم تا 80% کم شدند ؟ اعتیاد ، سرقت ، قتل ،، زورگیری ، عدم امنیت و ...... ؟ نکنه اینها جرم محسوب نمی شوند چون طبق آمار خودتان به سه برابر افزایش یافته اند و زندانها دیگر جا ندارند