فارس نوشت:

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که استفاده از کفش های پاشنه بلند با تغییرات شیمیایی که در بدن ایجاد می‌کند، سلامت عقلی زنان را به خطر می اندازد و چه بسا آ‌نان را به سمت ابتلا به شیزوفرنی و جنون سوق می‌دهد.
یارل فلینز مارک در این پژوهش که در کشور سوئد انجام شده است، گفت: کفش های پاشنه بلند باعث ابتلای زنان به جنون می شود زیرا این کفش ها به کف و مچ پا فشار می‌آورد و باعث لرزش و بی ثباتی زیاد پاها و در نتیجه راه رفتن نادرست می‌شود.

وی گفت: همچنین جلوی گیرنده های عصبی ماهیچه پاها برای آزاد کردن ترکیب دوپامین (یک ناقل شیمیایی) را که برای سلامت عقلی مهم است می‌گیرد و در نهایت، زنان را به جنون و افزایش میانگین بیماری شیزوفرنی دچار می‌کند.

این پژوهش همچنین هشدار داد پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلندتر از 5 سانتی متر در طول پنج روز طول استخوانهای ساق را تغییر می دهد.

در همین حال، یک کارشناس انگلیسی نیز هشدار داد که پوشیدن کفش های پاشنه بلند باروری زنان را تهدید می‌کند و بر اعضای داخلی بدن آنها و دوره قاعدگی تاثیر می گذارد و باعث تشدید دردهای این دوره و عدم توانایی زنان برای باروری می شود.

از عوارض دیگر کفش پاشنه بلند فشار بیشتر وارده به زانوها است و زمانی که فشار به روی مفصل زانو زیاد می‌شود، غضروف بین استخوانهای مفصل فشار بیشتری را تحمل می‌کند و تغذیه آن از مایع مفصلی با اشکال مواجه می‌شود و به طور تدریجی آرتروز مفصل زانو بروز می‌کند.

علاوه بر تاثیر منفی کفش‌های پاشنه بلند بر ستون فقرات و استخوانهای بدن، استفاده از این کفش‌ها با توجه به تاثیر آن بر اعضای داخلی بدن، باعث ریزش مو می‌شود.

برخی آمارها حاکی است که بیش از 3 میلیون زن در دنیا از آسیب‌ های شدید پا به علت پوشیدن کفش ‌های پاشنه بلند در رنج هستند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    61 4
    فکر کردم از فرمایشات دکتر روازاده هست.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    18 4
    اینا چیه می نویسی؟؟ اگر مردها کفش پاشنه بلند بپوشند ممکنه شیزو فرنی بگیرند ولی مغز زنها برای این کفش طراحی شده و اتفاقا تمرکز آنها را افزایش می دهد. مثل مقایسه سگ و گربه است. معلومه اگر سگ رو بذاری روی دیوار دچار اضطراب می شه ولی گربه روی دیوار تسلط بیشتری به مسائل مربوط به خودش داره.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    29 2
    "همچنین جلوی گیرنده های عصبی ماهیچه پاها برای آزاد کردن ترکیب دوپامین (یک ناقل شیمیایی) را که برای سلامت عقلی مهم است می‌گیرد" ؟؟؟؟؟ ببخشید این رو از کجاش درآورده؟ دوپامین از ماهیچه های پا آزاد می شه؟؟؟؟؟؟ این تحقیق کاملاً چرت و الکی به نظر می رسه, تو مایه های فرمایشات دکتر روازاده است!!!!!!
    • بدون نام US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      16 2
      از این سایت های جوک سرکاری ترجمه کرده، تازه اگر درست فهمیده باشه. خبرگزاری فارس سرکار رفته.
  • بدون نام NL ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    14 2
    اين آقا یارل فلینز مارک چرا هيچ نامي از اون در اينترنت نيست؟چرا آدرس دسترسي به اصل اين مقاله نوشته نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام BE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
      14 2
      اگر ایشان وجود خارجی داشتند فردا این قضیه را تکذیب می‌کردند و دردسر می‌شد. انتشار تحقیقات اشخاص تخیلی بی‌دردسرتر است. البرادعی را یادت نیست؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    14 1
    واقعا یافته علمی ارزشمند نر و موثق تر یا حتی خبر دیگه ای پیدا نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟یک کم به اطراف خودتون صادق تر نگاه کنید دیگه به کفش پاشنه بلند خانم ها نمی رسید.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    16 2
    بابا ول کنید این حرفا رو به فکر بدبختیهای مردم باشید که دارن تو فقر و بدبختی دستو پا میزنن, حالا که چی مثلا اگه بگن کفش پاشنه بلند باعث اسکیزوفرنی میشه دیگه کسی نمیپوشه؟ نه بابا اصلا این صحبتا نیست, به فکر نون باشید که خربزه آبه, ذهن مردم رو با اراجیف پر میکنن, به اصل برسید به فرع چکار دارید؟