مهر نوشت:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان متبوعش از تصمیمات دولت برای کم اثر کردن یا بی‌اثر کردن تحریم‌ها حمایت می کند گفت: ما همواره مدافع و همراه سیاست‌های دولت در قبال تحریم‌ها بوده و هستیم.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در درس اخلاق هفتگی با اشاره به موافقت رئیس جمهور آمریکا با تحریم بانک مرکزی گفت: اوباما در اولین روز سال نو میلادی و هنگامی که در تعطیلات به سر می‌برد، به عنوان عیدی مردم آمریکا قطعنامه مجلس سنای آمریکا درباره تحریم بانک مرکزی ایران را تصویب کرد. البته قرار است این تحریم‌ها شش ماه بعد اعمال شود. از طرفی به خاطر برخی مقاومت‌ها تغییراتی در این قطعنامه اعمال شده و به قولشان مقداری از تندی آن گرفته شد و اختیاراتی به رئیس جمهور داده شد که اگر مصلحت نباشد دستور لغو این تحریم‌ها داده شود.
وی ادامه داد: تلقی اولیه این است که این اقدام مصرف داخلی خود را دارد و به جهت رقابت انتخاباتی که هم اکنون در آمریکا جریان دارد، این مسئله طبیعی است. الآن یکی از اقدامات کاندیداهای آمریکا برای جلب حمایت‌های مالی لا بی‌های صهیونیستی و صاحبان نفوذ، اتخاذ مواضع رادیکالی است که یکی از آن‌ها موضع‌گیری در قبال ایران است. در این عرصه نیز یک رقابت و مسابقه بین نامزدهای انتخابات آمریکا دایر است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نکته دیگری که می‌توان از اقدام اوباما نتیجه گرفت این است که با توجه به این‌که در این مقطع اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم بانک مرکزی کشورمان و تصمیم‌گیری در این خصوص است، آمریکا قصد تحریک آنان برای انجام یک اقدام عملی دارد تا فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شود. چرا که اگر اتحادیه اروپا در این خصوص به نتیجه نهایی برسد باید آن را اجرایی کند ولی در قطع نامه آمریکا قرار است تحریم بانک مرکزی ایران شش ماه دیگر صورت گیرد.
پورمحمدی با بیان این‌که نکته دیگری که از اقدام اخیر اوباما در خصوص موافقت با تحریم بانک مرکزی می‌توان برداشت کرد می‌تواند ناظر به مسایل داخلی کشورمان باشد، گفت: این اعلام موضع مقداری بر کشور فشار روانی وارد می‌کند و فضای کار را سخت‌تر می‌کند. این فضا می‌تواند منجر به یک سری بگو و مگوها و تضعیف روحیه و تردید در برخی از سیاست‌ها، اقدامات و مواضع باشد. نکته بعدی تأثیر‌گذاری در انتخابات ایران است. در آینده کشورمان انتخابات مجلس نهم را در پیش دارد و این تصور می‌شود رئیس جمهور آمریکا که می‌توانست شش ماه دیگر با قطع نامه مجلس سنا مبنی بر تحریم بانک مرکزی موافقت کند، الآن این کار را کرد تا بر انتخابات آینده کشورمان تأثیر بگذارد.
وی با اشاره به جلسات اخیر دولت با بخش‌های مختلف گفت: خوشبختانه دولت این روزها جلساتی در ابعاد مختلف برگزار کرده است. مثلاً هیأت دولت با سفرا جلسه برگزار کرده است تا سیاست خارجی مان را در جهت تأمین و تقویت منافع باشد. ظرفیت‌ها را بسیج کرده و روزنه‌ها گرفته شود و بر نقاط ضعف سرمایه‌گذاری کنیم. دولت جلسات دیگری با بخش‌های دیگر در جهت اصلاح نظام بانکی و نظام اقتصادی داشت که تصمیمات درستی است. دولت جلساتی در رابطه با جلوگیری از قاچاق، اصلاح هزینه‌ها و جلوگیری از پرت منابع و بریزوبپاش‌ها و... برگزار کرده و تصمیمات جدی گرفته است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سازمان از این تصمیمات دولت برای کم اثر کردن یا بی‌اثر کردن تحریم‌ها حمایت کرده و آماده کمک هستیم. همه قوا و دستگاه‌ها باید کمک کند. سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک دستگاه نظارتی از رویکرد اخیر دولت دفاع می‌کنیم. این رویکرد را صحیح‌ترین و دقیق‌ترین موضع در قبال تحریم می‌دانیم. همه از دستگاه‌ها گرفته تا ملت و نخبگان باید در این جهت کمک کنند.
19219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =