خبرگزاری مهر در سالگرد نهم دی ماه گفت و گویی با سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده است. در ادامه اهم سخنان سردار جعفری می‌آید:

  • پس از جنگ طیفی از روشنفکران تکنوکرات که به عمل بر اساس اصول و مبانی انقلاب باور چندانی نداشتند و پیروی از الگوهای توسعه غربی را در دستورکار قرار داده بودند، زمینه های نفوذ سکولارهای غربزده به حلقه های مدیریتی و اجرایی جمهوری اسلامی را فراهم آوردند.
  • دوم خرداد 76 در حقیقت میوه هشت سال کادر سازی و بسترسازی جریان روشنفکری سکولار با حمایت مالی تکنوکرات ها بود.
  • اصلاح طلبان می دانستند که برای تحقق آرزوهای شان در صحنه سیاسی ایران با یک مانع بزرگ به نام ولایت فقیه روبرو هستند و با حضور ولی فقیه نخواهند توانست تغییر بنیادینی در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایجاد کنند. توطئه قتل های زنجیره ای، با هدفِ از کار انداختن وزارت اطلاعات به اجرا درآمد. اما تلاش های اصلاح طلبان برای حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و افزایش اختیارات رئیس جمهور به شکست انجامید و دولت اصلاحات در پایان دوره هشت ساله حضور خود در قدرت علی رغم وارد آوردن ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی نتوانست تغییرات ساختاری مورد نظر را در جمهوری اسلامی به اجرا درآورد و جدا از این، محبوبیت و مشروعیت خود در میان جامعه ایرانی را نیز تا حدود زیادی از دست داد.
  • معجزه امام خامنه ای این بود که هشت سال دولت اصلاحات را کنترل کردند و مانع از افراط و تندروی آنان شدند.
  • اتفاقی که در سال 84 در عرصه سیاسی ایران رخ داد،‌ در حکم آب سردی بود که بر پیکر جریان اپوزیسیون ریخته شد و همه رشته های آنان را در طول 16 سال گذشته آن پنبه کرد. پیروزی آقای احمدی نژاد در حقیقت نه پیروزی یک فرد بلکه پیروزی یک گفتمان و یک طرز تفکر بود.
  • براین اساس در آستانه انتخابات سال 88 تمام توان موجود در داخل و خارج باید مصروف این می گردید که آقای احمدی نژاد برای باردوم بر کرسی ریاست جمهوری تکیه نزند و قدرت به خانواده اصلاحات بازگردد.  
  • وقتی که انتخابات پرشور 22 خرداد برگزار شد و کابوس شکست اصلاح طلبان به حقیقت پیوست، پروژه انقلاب رنگی و براندازی نرم با شدت تمام و آمادگی و طرح ریزی قبلی آغاز گردید. همگان شاهد بودند که یک جنگ احزاب علیه نظام اسلامی با دستمایه قرار دادن دروغ تقلب به راه افتاد و نظام با حجم بی سابقه ای از بمباران نرم مواجه گردید.
  • باید اعتراف کرد که بسیاری از دستگاه ها در برخورد با این حادثه غافلگیر شدند و آمادگی لازم برای برخورد با این حجم عظیم از هجوم نرم افزاری را نداشتند. ما در سال 88 با شیوه های نوینی از تهدیدات روبرو بودیم که برای بسیاری از افراد در سطح جامعه ناشناخته بود. شیوه های نافرمانی مدنی، بسیج توده ای و ارتباط گیری از طریق شبکه های اجتماعی یا مبادله سریع اطلاعات به کمک فناوری الکترونیکی، مواردی بود که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور در گذشته با آنها مواجه نبودند. از سوی دیگر التهاب و غبارآلودگی فضا به حدی بود که برخی از عوام و خواص نمی توانستند تحلیل درستی از شرایط داشته باشند و لذا تبیین اوضاع و شناساندن حق و باطل به گذر زمان احتیاج داشت.
  • طراحان و تئوریسین های فتنه 88 عیناً همان کسانی بودند که ده سال پیش غائله 18 تیر را به راه انداختند. ماجرای 18 تیر در حقیقت مانور و تمرین اردوکشی خیابانی جریان اپوزیسیون بود که در یک سطح محدود انجام شد و تنها توانست بخشی از قشر دانشجو را با خود همراه کند.
  • هدف اصلی آنها اجرای سیاست فشار از پایین و چانه زنی از بالا بود. وقتی که در 25 خرداد جمعیت قابل توجهی از مردم که ناخواسته گرفتار بازی خباثت آلود رسانه های خبری معاند نظام شده و شبهه وقوع تقلب در انتخابات را باور کرده بودند به خیابان ها آمدند، رهبران اپوزیسیون دچار این توهم مطبوع شدند که هواخواهان بی شماری دارند و با پشتگرمی به این پایگاه اجتماعی می توانند رهبر انقلاب را به عقب نشینی و تن دادن به خواسته های غیرقانونی آنان از جمله ابطال انتخابات وادار سازند.
  • پس از 25 خرداد تحلیل سران فتنه این بود که باید جمعیت معترض را در خیابان ها نگاه داشته و از آن به عنوان اهرم فشاری برای امتیازگیری از ولایت فقیه استفاده کرد. اما رهبر استوار و نستوه انقلاب در نمازجمعه تاریخی 29 خرداد قاطعانه در مقابل این زیاده خواهی ها ایستادند و اعلام کردند که به هیچ وجه زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهند رفت. در سایه همین ایستادگی ها و روشنگری های صبورانه حضرت آقا بود که رفته رفته غبارهای فتنه فرونشست و هر روز که گذشت شاهد دورشدن مردم از اطراف پرچم مکر و خدعه فتنه گران بودیم.
  • در مدیریت حضرت آقا می شد هم صلابت و قاطعیت و ایستادگی در برابر قدرت طلبان را مشاهده کرد و هم حلم و بردباری و درایت و پرهیز از اقدامات شتابزده را.
  • آن‌ها(دشمنان نظام) همه عواملی که در این شکست(جریان فتنه) دخیل بودند را مورد هجوم قرار داده و خواهند داد. آن ها تلاش خواهند کرد نظام اسلامی ار از پشتوانه مردمی خود تهی سازند. فکر می کنید تشدید تحریم های اقتصادی که همزمان با اوج گیری فتنه 88 وارد فازهای جدید خود شد به چه منظور انجام شد؟
  • یکی از تلاشهای دشمن قطعا احیای آشوب ها و اعتراضات اجتماعی با دستاویز قرار دادن انتخابات مجلس است. اخبار و اطلاعاتی که ما داریم نشان می دهد از مدت ها قبل آنها برای این کار نقشه کشیده و طرح هایی نیز آماده کرده اند. آنها می خواهند با ایجاد نا آرامی ها و با تنفس مصنوعی، جریان فتنه را زنده کنند و از سوی دیگر با نشان دادن و برجسته سازی تقابل معترضین با نظام چهره مردمی نظام را در جهان اسلام مخصوصا در جبهه بیداری اسلامی مخدوش نموده و الهام بخشی انقلاب اسلامی را با مانع روبرو سازند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =