مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 12 دی 1390

اخاذی فیس‌بوکی از دختر جوان

روزنامه شرق نوشت: پسر اخاذ بعد از اینکه عکس‌های دختری جوان را به دست آورد در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای را به نام او تاسیس کرد و این دختر را به دردسر انداخت. این دختر جوان که المیرا نام دارد چندی قبل به دادسرای شیراز رفت و طی شکایتی گفت: «از چندی قبل ایمیل‌هایی به دستم می‌رسید که حاوی پیام‌های تهدید‌آمیز بود و فردی ناشناس از من می‌خواست به خواسته‌هایش عمل کنم و به او باج بدهم در غیراین‌صورت عکس‌هایم را منتشر می‌کند.بعد از گذشت چند روز فهمیدم صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام من باز شده و عکس‌های خصوصی‌ام در آن است. من این عکس‌ها را به کسی نداده‌ام برای همین حدس می‌زنم این کار توسط یکی از اقوام و بستگانم انجام شده باشد.»
پس از تشکیل این پرونده گروهی از ماموران پلیس وظیفه تحقیقات را برعهده گرفتند و در گام اول طبق اظهارات المیرا تحقیقات روی فامیل این دختر متمرکز شد اما کارآگاهان بعد از تجسس‌های گسترده هیچ نشانه‌ای که جرم آنها را به اثبات برساند به دست نیاوردند و به این نتیجه رسیدند که جرم توسط یک غریبه انجام شده است.
کارآگاهان این بار دایره تحقیقات‌شان را گسترش دادند و با زیرنظر گرفتن صفحه فیس‌بوک و انجام کارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی توانستند نشانی محلی را که متهم از آنجا به اینترنت وصل می‌شود و صفحه فیس‌بوک را به روز می‌کند به دست آوردند. بعد از آن گروهی از ماموران با گرفتن مجوز قضایی سراغ این شخص رفتند و او را که پسری جوان به‌نام احسان است بازداشت کردند. احسان که ابتدا نمی‌خواست اتهامش را بپذیرد در برابر ادله و مدارک موجود تسلیم شد و گفت: «من چندی قبل به طور اتفاقی توانستم ایمیل المیرا را هک کنم بعد از آن به تعداد زیادی از عکس‌های خصوصی او دست پیدا کردم و به سرم زد با استفاده از آنها از او سوء‌استفاده کنم به همین دلیل برایش ایمیل‌های تهدیدآمیز فرستادم و برای اینکه ثابت کنم در تهدیدهایم جدی هستم صفحه فیس‌بوکی را به نام المیرا راه انداختم و عکس‌ها را در آنجا منتشر کردم من فکر می‌کردم این دختر از ترس آبرویش و برای اینکه به غایله خاتمه بدهد علیه من شکایت نخواهد کرد و خواسته‌هایم را اجرا می‌کند.» بنا بر این گزارش در حال حاضر پرونده متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است و تحقیقات از او ادامه دارد.

 

 

گروگانگیری دزد زانتیا برای فرار از دست پلیس

روزنامه همشهری نوشت: سارق زانتیا در جریان تعقیب و گریز با ماموران پلیس، به 19‌خودرو آسیب رساند و وقتی در محاصره ماموران گرفتار شد، زن جوانی را گروگان گرفت.
ساعت 15 سه‌شنبه، 6 دی‌ماه سال‌جاری، ماموران گشت پلیس آگاهی پایتخت در آزادراه کرج-تهران به یک خودروی زانتیای سفید رنگ مشکوک شدند و پس از استعلام شماره پلاک آن، دریافتند که خودرو سرقتی است. پس از مشخص شدن این موضوع، ماموران به راننده دستور ایست دادند اما او با دیدن خودروی گشت، پا به فرار گذاشت.ماموران به تعقیب این خودرو پرداختند تا اینکه زانتیا وارد بزرگراه شیخ فضل‌الله شد و پس از طی مسافتی به سمت یکی از خیابان‌های اطراف تغییر مسیر داد. او که با سرعت زیادی در حرکت بود، با چندین خودرو برخورد کرد اما دست از فرار برنداشت و حتی به شلیک تیرهای اخطار ماموران هم توجهی نکرد. تیم گشت وقتی دید راننده زانتیا قصد تسلیم شدن ندارد، این بار تیراندازی مستقیم را در دستور کار قرار داد و ماموران با شلیک چند گلوله لاستیک خودرو را هدف قرار داده و پنچر کردند.
راننده زانتیا با دیدن این وضعیت، ماشین را رها کرد و با پای پیاده به فرار ادامه داد. پسر جوان این بار به سمت پارکینگ خانه‌ای رفت که ماموران باز هم تیرهوایی شلیک کردند. مجرم فراری که خود را در محاصره پلیس می‌دید، پس از برداشتن یک تکه شیشه شکسته شده از روی زمین، زن جوانی را که قصد داشت با ماشینش از داخل پارکینگ بیرون برود، گروگان گرفت. او در حالی که فریاد می‌زد، به ماموران گفت که اگر جلو بیایند گروگانش را می‌کشد. او با این کار قصد دور کردن ماموران و فرار از دست آنها را داشت اما فرزند زن جوان که متوجه ماجرا شده بود، از پشت سر به او نزدیک شد و با چوب ضربه محکمی به مرد گروگانگیر زد. بر اثر این ضربه، مرد جوان نقش بر زمین شد و گروگانش از دست او فرار کرد اما وی باز هم قصد داشت به فرار ادامه دهد که این بار ماموران گلوله‌ای به پایش شلیک و او را بازداشت کردند. پس از دستگیری متهم، در بازرسی از خودروی زانتیا مدارک یک پراید سرقتی، کیف زنانه و گاز اشک‌آور کشف شد، بنابراین جوان 23‌ساله برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت و روز گذشته پس از مرخص شدن از بیمارستان در برابر قاضی نصرتی، دادیار شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت قرار گرفت. وی که بسیار خونسرد بود مدعی شد که به تنهایی دست به سرقت زانتیا زده و یک بار هم با دوستانش کیف قاپی کرده است. برای همین وقتی ماموران به او فرمان ایست داده‌اند، برای اینکه دستگیر نشود، پا به فرار گذاشته است. بعد از اظهارات این مرد، دادیار نصرتی برای او قرار قانونی صادر کرد و وی برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

 

 

کشف جسدی در ساختمان مخروبه

روزنامه خراسان نوشت: جسد جوان 32 ساله ای در یک ساختمان مخروبه در مشهد کشف شد.
صبح روز گذشته شهروندان در تماس با پلیس 110، از وجود جسد مردی در یک ساختمان مخروبه که کنار یک دبستان قرار داشت، خبر دادند. در پی دریافت این خبر، ماموران کلانتری نجفی برای بررسی موضوع به محل اعلام شده واقع در بولوارخاقانی عزیمت کردند. آنان با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر(قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. به دستور مقام قضایی تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که آثار ظاهری که ناشی از ارتکاب جنایت باشد روی جسد وجود ندارد اما پیدا شدن سرنگ و اثر تزریق موادمخدر در کنار جسد این احتمال را قوت بخشید که جوان 32 ساله بر اثر اعتیاد شدید به موادمخدر جان باخته است. در عین حال جسد این جوان پس از بررسی های مقدماتی و برای تعیین دقیق علت مرگ به پزشکی قانونی حمل شد تا پس از انجام آزمایش های پزشکی راز مرگ این جوان آشکار شود.

 

 

همدستی زن و شوهر در سرقت از منازل

روزنامه جام‌جم نوشت: مرد سابقه‌دار که با همدستی همسرش، از خانه‌های مردم در غرب و شمال غرب تهران سرقت می‌کرد، با تلاش ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر شد.
رسیدگی به این پرونده اوایل خرداد امسال در پی شکایت مردی مبنی بر سرقت اموال خانه‌اش در شمال غرب تهران دردستور کار ماموران پایگاه دوم اداره آگاهی تهران قرار گرفت. در پی این شکایت، ماموران با اعزام به محل حادثه متوجه شدند سارق پس از تخریب قفل در ورودی پول، طلا، کارت اعتباری بانکی، کارت سوخت و مدارک هویتی اعضای خانواده شاکی و همچنین لباس‌هایشان را سرقت کرده است. در حالی که تحقیق در این زمینه آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند. در بررسی پرونده‌های شاکیان جدید مشخص شد اموال همگی آنها به همین شیوه سرقت شده است.با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، شناسایی و دستگیری سارق فراری در دستور کار ماموران قرار گرفت تا این‌که آنها اطلاع یافتند، پول موجود در کارت‌های بانکی سرقت شده از چند خودپرداز برداشت شده است.
به این ترتیب ماموران با شناسایی خودپردازها و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته آنها متوجه شدند، یک زن و مرد با خودروی پژو مقابل این مراکز توقف و پول‌های شاکیان را از حساب‌هایشان برداشت کرده‌اند. با به دست آمدن تصاویر متهمان، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند تا این که 2 هفته پیش مردی با مرکز پلیس تماس گرفت و اطلاع داد، زن و مردی در حال سرقت اموال خانه یکی از همسایه‌هایشان در شمال غرب تهران هستند. در پی این تماس ماموران عازم محل فوق شدند و با تحقیق از مرد همسایه معلوم شد، متهمان دقایقی پیش از حضور ماموران با خودروی پژو محل را ترک کرده‌اند. با اطلاعات به دست آمده از شاهد حادثه و پس از چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری معلوم شد، تصاویر آنها با همان 2 متهم تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد.
ماموران که احتمال می‌دادند، متهمان از افراد سابقه‌دار باشند به بررسی آلبوم مجرمان در پلیس آگاهی پرداختند و معلوم شد تصویر مرد متهم به یک دزد حرفه‌ای به نام اصغر شباهت دارد. به این ترتیب پاتوق‌های وی زیر نظر گرفته شد تا این‌که در ادامه ماموران اطلاع یافتند متهم فراری در منطقه خزانه زندگی می‌کند. ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم، روزهای پایانی هفته گذشته محل را محاصره و متهم و همسرش را دستگیر کردند. در بازرسی از خانه متهمان، برخی اموال مسروقه از قبیل مدارک هویتی، کیف و لباس زنانه، لپ‌تاپ و کارت سوخت کشف و ضبط شد. این زوج با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی در بازجویی گفتند در سرقت نقشی نداشته‌اند و کارشان خرید و فروش اموال دزدی بوده است. این در حالی است که متهمان از سوی چند شاهد که آنها را هنگام سرقت از منازل دیده بودند، شناسایی شدند اما آنها همچنان سرقت‌ها را انکار می‌کنند. بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی غلامی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 2 تهران روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =