روزنامه خراسان نوشت:

 باز هم وقوع حادثه ای هولناک نام منطقه سعادت آباد تهران را بر سر زبان ها انداخت. این بار در تاریخ سوم آبان ماه دو مرد افغان زن جوانی را که در حال عبور از یک پل عابر پیاده بود با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند و اموالش را سرقت کردند.
این حادثه وقتی به پلیس گزارش شد که خانواده زنی به نام سیما بعد از ساعتی بی خبری از او، بدن نیمه جانش را در نزدیکی خانه اش در کوی فراز، واقع در سعادت آباد پیدا کردند. آثار متعدد ضرب و جرح روی بدن زن جوان به خوبی مشهود بود و نشان می داد حادثه تلخی برایش رخ داده است. ساعتی پس از این حادثه وقتی سیما شرایط بهتری پیدا کرد گفت در حالی که از روی پل عابر پیاده نزدیک خانه اش عبور می کرد دو مرد افغان با تهدید چاقو او را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس به ساختمانی نیمه کاره در آن حوالی گریخته اند.
به این ترتیب مأموران پلیس پایتخت تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. زمانی که مأموران به ساختمانی که دو متهم در آن جا پناه گرفته بودند رفتند با 30 مرد افغان روبه رو شدند و معلوم شد آن جا مدتی است به محلی برای اقامت افغانی ها تبدیل شده است. در همین حال قربانی این حادثه دو متهم را در بین ساکنان ساختمان نیمه کاره جست وجو کرد اما نتوانست آن ها را شناسایی کند. شواهد نشان می داد 4 نفر از این افراد دو متهم را فراری داده اند. به همین دلیل 4 نفر به عنوان متهم بازداشت شدند و پرونده اتهامی آن ها به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.
در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد شاکی که استاد دانشگاه است در حالی که اشک می ریخت بار دیگر آن چه را رخ داده بود شرح داد. او گفت: ساعت حدود 6 عصر بود که از خانه ام بیرون رفتم. در نزدیکی خانه ام یک پل عابر پیاده وجود دارد. من چند قدم روی پل رفتم اما چون دو نفر را دیدم که از آن سوی پل وارد شدند، ترسیدم و برگشتم اما آن ها خود را به من رساندند و با تهدید چاقو من را به پایین پل بردند. من جیغ می کشیدم و کمک می خواستم اما چون آن جا محل خلوتی است هیچ کس صدایم را نمی شنید. آن ها من را مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار دادند و بعد از حدود نیم ساعت در حالی که گردنبند و پول هایم را دزدیده بودند من را که هوشیاری کامل نداشتم رها و به ساختمان نیمه کاره فرار کردند.
به دنبال این اظهارات قاضی روز گذشته از چهار متهم خواست درباره این حادثه توضیح دهند اما متهمان اعلام کردند در این ماجرا نقشی نداشتند و از مخفیگاه دو متهم اصلی نیز اطلاعی ندارند. در چنین شرایطی قاضی به افسران پلیس آگاهی دستور داد دو متهم اصلی را شناسایی و دستگیر کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    به نظر می آید تعمدی هست که نام منطقه سعادت آباد با این مسائل مطرح شود. مشابه چنین وقایعی هر روز در مناطق مختلف تهران اتفاق می افتد ولی هیچ وقت اسم آن محل و منطقه برای نیروی انتظامی یا خبرنگاران مهم نیست و کسی به اسم منطقه آن واقعه اهمیتی نمی دهد. همین که روزنامه خراسان از کل حوادث تهران این یکی را پوشش می دهد و خبرآنلاین از بین کل خبرهای روزنامه خراسان این تیتر را انتخاب می کند جای تامل دارد.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      22 4
      من فکر میکنم شما دارای بنگاه املاک هستید چون ان قدر که ناراحت سعادت آباد هستید ناراحت مردمی که زندگی میکنند نیستید. دست هر رسانه ای که اخبار را میگه درد نکنه چون باعث میشه بعضیها از خواب بیدار بشوند ،امیدوارم نیروی انتظامی حداقل در جاهای خلوقت دوربین مدارسته قرار بده
    • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      252 5
      اینکه تو کشور ما دو تا افغانی ساعت 6 عصر اینکار رو میکنند فاجعه است حالا چه فرقی میکنه کجا باشه؟
    • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      4 11
      نه دوست عزيز شايد چون شما ساكن اين محله هستيد برايتان ناراحت كننده است اما واقعيت اين است كه برخي از مناطق به عنوان محلات مهاجر نشين محسوب مي شوند كه متاسفانه امار تخلفات اجتماعي در اين محلات بالاست منطقه سعادت اباد چند سال پيش و ضعيت فعلي را نداشت و مهاجران مي توانستند با حداقل سرمايه در ان خانه اي خريداري كنند البته به صورت قولنامه اي پس توصيه مي كنم اگر در اين منطقه سكونت داري فريب زرق و برق فعلي ان را نخوري و مراقب خودت باشي
    • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      18 7
      چيه ؟ نكنه ميترسي قيمت ملك اونجا بياد پايين ؟!!!! واقعا كه... بعضيا نميتونند حرف نزنند !!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      15 4
      فكر كنم شما بنگاه دار هستي؟و نگران كسب و كارت... توجه نميكني به " خلوت بودن خيابان و پل"
    • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      5 10
      کاملا موافقم ... اگر دقت کنید گویا بعضی ها از بردن اسم سعادت آباد لذت می برند... حتی بعضی ها تمایل دارند نام محلات سعادت آباد را عوض کنند! کاملا درسته میگه این آقا بالا هر چند دوستان به تمسخر گرفته اند اما این نکته درسته... مثلا... حادثه ی قبلی که اتفاق افتاده بود اصلا به میدان کاج ربطی نداشت اما همه جا می دیدی می گویند حادثه میدان کاج!!! نمی دونم چرا اما بعضی نیروها به به طور مشخصی قصد تخریب منطقه سعادت آباد رو دارند!
  • بدون نام US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    40 3
    بابا این افغانی ها چه پررو شدند خداااا بندازینشون بیرون دیگه
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    37 1
    چرا افغانیها این قدر آزادانه درمملکت ما حضور داشته باشند وما همیشه شاهد چنین فجایعی باشیم وچرا تکلیف اینها را یکباره روشن نمی کنند تا از مملکت برن بیرون ؟
  • مهرداد US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    4 16
    من 25 سال سعادت آباد بودم همچین داستانایی نداشتیم
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    25 2
    در حالی که حتی برای جوانان تحصیل کرده خود مان کار ساده کارگری نیز وجود ندارد چه مناسبتی دارد افغانی ها یا هر اجنبی جای نیروی کار خودی را بگیرند وهراز چند گاهی به آبرو وحیثیت مان لطمه بزنند از مسئولین نظام تقاضا داریم در بیرون کردن این اراذل از مملکت مان اقدام عاجل نمایند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    28 2
    افغان افغان افغان افغان افغان افغان افغان ....و این بار استاد دانشگاه!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    23 3
    خدایا تا کی باید زنان و کودکان ما مورد تجاوز افغانی ها قرار بگیرند خدایا تو به داد ما برس
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    اینا از رحمت وجود پناهندگان افغان است که داره برکتشونم روز به روز بیشتر میشه. نمیدونم کی میخوان به فکر مردم ایران باشند.
    • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
      10 21
      چرا اون وقت که میری کارگر افغان با نصف قیمت میاری به فکر این چیزا نیستی؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    30 2
    . . . . همين پنج شنبه شب ......... 08/10/1390 . . . حدود ساعت 8:30 شب همسر آبستن من در حالي كه از سركار بيمارستانش بر ميگشته روي پل عابر پياده تقاطع بزرگراه شيخ فضل الله نوري و بلوار مرزداران عبور ميكرده مورد مزاحمت جنسي يك نفر كه داراي شلوار گشاد طوسي رنگ بوده واقع ميشود كه با داد و بيداد و جيغ زدنهاي همسرم مجبور به فرار ميشود. . . جفت جنين دچار لخته و خونريزي شده و براي همسرم يك هفته استراحت پزشكي برايش تجويز شده است. . . بايد پلهاي عابر پياده مجهز به دوربين فيلم برداري مخفي شوند. . . . همچنين پل عابر پياده تقاطع يادگار امام بعد از همت ( از جنوب به شمال ) چندين بار همين موضوع تكرارشده و حتي چندين مورد زورگيري همراه با ايجاد ضرب وجرح شدراي افرادي كه مقاومت نموده اند صورت گرفته است. .
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    6 39
    نذارید به پای همه افغان های عزیز.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    31 1
    تنهادواستان اردبيل وكردستان است كه به افغاني هاراه نميدهندوصاحبان مشاغل حاضرندكارگراي ايراني رابه قيمت بالابكاربگيرندامابه كارگراي افغاني بامزدكم كارندهنداگه منافع طلبان وپيمانكاران استانهاي ديگه هم اين كاروبكنندويه ذره غيرت داشته باشنداين بلاسرناموس اين مملكت نمي آيد وآنهامجورميشوندبه مملكت خودشان برگردند
  • مرتضی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    25 3
    امیدوارم حالا نیروی انتظامی و وزارت محترم کشور در این باره فکری کنن وبه این متجاوزان به ناموس مردم درس عبرتی دهند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    24 3
    افغانی ها باید از ایران بروند
  • حسين IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    20 2
    ینا از رحمت وجود پناهندگان افغان است که داره برکتشونم روز به روز بیشتر میشه. نمیدونم کی میخوان به فکر مردم ایران باشند
  • بازی کلمات IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    19 2
    چرا اینکارو میکنید؟؟ اسم این جنایت "تجاوزه" تجاوز!!! چرا برای اینکه قضیه رو التیام بدید مینویسید آزار و اذیت !!!
  • بدون نام AF ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    2 29
    به نظر من کار افغانها نیست هر کار بدی که میشه میندازن گردن افغانها خیلی راحت.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    21 3
    بابا دو میلیون افغانی رو بیرون کنید تا هم امنیت برگرده هم کار .باعث خجالته .
  • مسعود IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    7 31
    هيچ ربطي به افغان و ايران و هيچ قوميت و ملتي نداره امنيت در جامعه به شدت داره كاهش پيدا ميكنه و يك گروهي سازماندهي شده حتما دارن اين كار ها رو انجام ميدن تا نشون بدن امنيت نيست
  • محسن خان IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    46 4
    ما نه از افغانی ها کمک در آبادانی مسکن می خواهیم و نه ویرانی ناموسمان را. من به پای مسئولین کشور می افتم و التماس می کنم و می گویم: این ها گوشه ای از جنایاتی هستند که به اطلاع ما می رسد. بیدار بشید تا این جنایات گریبانگیر خانواده خودتون نشده. ملت هم صبری دارند ...
  • Behnam NL ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    39 5
    والا اگه من دهنم باز کنم بگم این افغانی هارو چرا تو ایران نگه داشتین برچسب نژادپرستی بهم میزنن اونقد بهشون رو بدین و هیچ کاری باهاشون نداشته باشین تا یه روز همین بلارو سر ناموس خودتون بیارن
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    27 3
    تاکی مردم باید چوب مسئولینی بخورن که سرشون کردن زیر برف تا مشکلات مهمانان افغان نبینند
  • mohammad garmehi IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    24 3
    از اینکه پلیس در مورد کشف اینگونه جرایم خیلی سریع وارد عمل میشود ... باید تشکر کرد و امیوار بود .. چون مجرمین به نوامیس مردم ..جنایت کارانی هستند که هرگز متوجه اینده عمل خود نیستند ... اگر پلیس درتلویزون برنامه مخصوص خود یا یک کانال تخصصی برای اموزش مردم داشته باشد .. میزان جرایم کمتر و اگاهی بانوان از اینگونه دامها بیشتر میشود .. امروزه در خیلی از کشورها تلویزیون پلیس هست ..
  • دلسوز IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    32 3
    چرا دولت این همه افغانی در کشور است بیرون نمی کند. مگه تو جامعه کم گرفتاری داریم که افغانی ها هم به این مشکلات می افزایند.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    14 26
    به خاطر یک بی نماز که در مسجد را نمی بندند. هر ملیتی آدم خوب و بد دارد. مگر چند درصد ناامنی در شهرها مربوط به افغانی هاست؟ مگر این همه هموطن خودمون مرتکب جرم و جنایت نمیشن؟ ما نباید مشابه برخوردهایی که کشورهای دیگه مثل مالزی و امارات و ژاپن و ... با نیروی های کار ایرانی میکنند رو با افغانی ها بکنیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    25 13
    مشكل را گردن افغان ها نندازيم امنيت پائين آمده به علل مختلف هر چي بيشتر بگذره به اين علل اضافه ميشه مشكل از خود ماست كه بر ماست
  • بدون نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    19 1
    بعضی از پلهای عابرپیاده واقعا خطرناک هستند و ما نمی دنیم به کی باید بگیم. یکیشون همین پل عابر شیخ بهایی که اتفاقا رفت و امد هم از ان زیاد می شه چون مردم از ان برای رفتن به بیمارستان بقیه اله استفاده می کنند . این پل که روی اتوبان همت هستش شبها چراغهاش خاموش می شه و خیلی خطرناک هستش . مخصوصا در این منطقه خلوت کارگر و افغانی زیاده.من خودم یکدفعه گیر دو تا از این ارازل و اوباش افتادم و از یک خانم دیگه هم این راشنیدم. احساس می کنم نسبت به چند سال پیش جامعه خیلی نا امن هستش. کاش می شد مسئولین یک فکری به حال بعضی از این پلهای عابر پیاده می کردند.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    8 6
    اين همه مزاحمت ، سرقت و غيره ميشود ما فقط يقه افغاني هارا ميگيريم مگر غير از آنان كسي خلاف نميكند ؟آنها كه بيگانه هستند و جاي خود دارند ولي آيا به غير از آنان خود خلافكاران داخلي خلاف نميكنند ؟ پس بياييم فكر كلي براي همه بكنيم .
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    10 3
    ]چرانظراتي كه دردفاع ازافغاني ها است رامنعكس ونظربنده رانميزنيد نكندسردبيرخودافغاني است حتما