عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که قوه مقننه نیازمند حضور نمایندگانی است که راه فرار از قانون را مسدود کنند

به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري در نشست با مديران هماهنگي "ائتلاف كانديداهاي مستقل سراسر كشور"، تاكيد كرد: حريت، تقوا، عقل‌گرايي، اعتدال و قانون‌مداري از مهم‌ترين شاخص‌هاي نمايندگان مستقل است كه مي‌توانند با اين شرايط در هر يك از طيف‌هاي موسوم به اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند.
وي با بيان اينكه "نفس حضور يك نماينده در احزاب و جريانات سياسي، مانع از استقلال وي در مجلس نيست"، گفت: بايد دقت شود كه برخي رفتارها و تصميمات حزبي و گروهي، استقلال يك نماينده را زير سوال نبرد.
مطهري با اشاره به تشكيل ائتلاف كانديداهاي مستقل سراسر كشور افزود: تاكيد اين ائتلاف بر بهره‌گيري از نامزدهايي كه براساس فرمايش مقام معظم رهبري در پرهيز از وابستگي به منابع قدرت و ثروت تلاش مي‌كنند، تحسين‌برانگيز است. بي‌ترديد اين‌گونه تشكل‌هاي سياسي، بر رونق فضاي انتخاباتي افزوده است و موجب ورود افرادي به مجلس خواهد شد كه با تكيه بر ظرفيت علمي، كارشناسي و شخصيتي خود مي‌توانند در سرنوشت كشور به نحو مطلوبي تاثيرگذار باشند.
وي با اشاره به نياز اصلي مجلس اظهار كرد: مجلس در حال حاضر نيازمند حضور نمايندگاني است كه با شجاعت و صراحت، قدرت نقد و نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي را داشته باشند و راه فرار از قانون را با ابزارهاي قانوني مسدود كنند.
مطهري در پايان تصريح كرد: سكوت محافظه‌كارانه در برابر برخي تخلفات و قانون‌گريزي‌ها منجر به پايه‌ريزي روشي خواهد شد كه در آينده نه چندان دور، سطح رضايتمندي مردم را كاهش خواهد داد و وجهه استقلال نمايندگان ملت را نيز در برابر افكار عمومي مخدوش مي‌كند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    7 3
    الحق که فرزند استاد شهید هستی خدا حفظت کند