اگرچه عمده نطق​های امروز مجلس به 9 دی ارتباط داشت اما حال و هوای دو نطق دیگر با دیگران متفاوت بود و انتقاداتی ار به دولت داشت.

عباسعلی نورا نماینده زابل از کمبودهای استان سیستان و بلوچستان و بی‌عدالتی‌های موجود در این منطقه داد سخن داد و گفت: مجلس نباید تمامی اعتبارات را به راحتی در اختیار دولت قرار دهد؛ چرا که به نظر می‌رسد توزیع اعتبارات در کشور با هدف توسعه اقتصادی صورت نمی‌گیرد و سیاست بر شاخص توسعه اقتصادی مسلط شده است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         تصمیم داشتم در نطق میان‌دستور خود از رو در رویی نظام اسلامی با ددمنشان و استکبار، از جریانات انحرافی، از تسلط سیاست بر اقتصاد به‌عنوان یک بحران و از حقوق بشر پوشالی غرب به‌عنوان ابزار دست جهان استکبار، از اختلاس بزرگ بانکی و بی‌لیاقتی و از قانون‌گریزی و اجرای سلیقه‌ای بگویم؛ اما حوزه انتخابیه‌ایم چنان درگیر مشکلات است که عرض حال آن برایم فرض واجب است.
·         از برادران سپاه پاسداران و از سربازان گمنام امام زمان که در برخورد با دسیسه‌سازان و توطئه‌گران و به دلیل هوشیاری در برملا ساختن دسیسه هواپیمای جاسوسی، سپاسگذارم.
·         سیستان و بلوچستان در زمانی نه چندان دور، انبار غله ایران و از مراکز بزرگ ایران باستان بود اما امروز سهم ما از عدالت کجاست؟ چرا باید نرخ تورم در استان سیستان دو برابر استان خراسان باشد؟ این نابرابری‌ها با کدام منطق سازگار است؟
·         نکند بعضی افراد با آمار تاسف‌بار، افزایش افراد تحت پوشش کمیته امداد را سند افتخار خود می‌دانند؛ این افزایش تنها نشانه در راه ماندگی است. امروز نرخ بیکاری استان سیستان دو برابر مراکز دیگر و درصد بیکاری جوانان این استان 60 درصد بیشتر از استان‌های دیگر کشور است. با این اوضاع چه توقعی از این استان دارید؟ آیا انتظار دارید تمامی هنجارها رعایت شود؟
·         با گذشت 20 سال از فعالیت‌های منطقه‌ای چابهار هنوز توفیقی در رشد و توسعه را شاهد نیستیم. این فاجعه آنگاه آشکار می‌گردد که فعالیت‌های بنگاه‌های زودبازده ناموفق هستند و منابع جذب شده آنها نیز هدر می‌رود که این موضوع باعث سرگردانی مردم می‌شود.
·         نمی‌دانم چرا مافیای واردات گوشت نمی‌گذارد سیستان در جهت پرورش و تامین گوشت کشور اقدامات لازم را انجام دهد.
سید فاضل موسوی نماينده اصلاح طلب عضو کميسيون اصل نود هم در نطق میان دستور خود با بیان اینکه فاجعه عاشورا حاصل آفیت طلبی افرادی دنیا دوست بود گفت: جای تأسف است 50 سال پس از حکومت اسلامی حکم قتل فرزند رسول خدا توسط قاضی القضات مثلاً مسلمان صادر می شود.
خلاصه نطق نماينده نماینده خدابنده را در ادامه بخوانيد:
·         همه ارکان نظام بر اساس قانون مجلس و نظارت آن باید مدیریت شود لذا اینجا سؤالی مطرح است که آیا نمایندگان ملت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها رضایت دارند و آیا از غارت سرمایه ملی توسط همسایگان ایران با خبرند؟
·         بهتر نیست که با وضع قوانین این ثروت رؤیایی را برای کشور خودمان مدیریت کنیم تا شاید بیکاری، تورم، رشد اقتصادی منفی، فساد اداری و فساد مالی معنی دار ریشه کن شود.
·         مسئولان دستگاه قضا، آیا وقت آن نرسیده که در موضوع حصرها تدبیری جدی اندیشیده شود و فقط به صراحت قانون (تفهیم اتهام به متهم) را در دادگاه صالحه انجام دهید. البته امروز مردم منتظر صدور حکم جدی و صریح و به موقع قوه قضائیه بدون هیچ گونه اغماض در خصوص مفسدان اقتصادی هستند.
·         دولت نهم و دهم طی شش سال گذشته حدود 1400 میلیارد دلار درآمد داشته است لذا باید گزارش دهد با این مبلغ برای کشور چه اقداماتی انجام داده است، ضمن اینکه امروز دولت در قامت یک حزب تمام عیار وارد عرصه انتخابات شده است که در واقع این مسئله برای کشور به منزله سمی مهلک است. آنچه در نشریات اعلام شده است اگر صحت داشته باشد باید فاتحه مجلس مستقل و مفید برای کشور را خواند، لذا رئیس جمهور جدای از منابع مالی فراوانی که در اختیار داشته است باید به ملت و مجلس پاسخگو باشد.
·         آقاي احمدی نژاد چرا موضع گیری هایی می کنید که برای کشور هزینه زیادی به دنبال دارد؟
·         در خصوص جمله زشتی که دیروز توسط یکی از مسئولین دولتی در مجلس بیان شده بود بايد بگويم که رضاخان برخواسته از همان محیط یک روز به مجلس اهانت کرد و روزی دیگر فردی دیگری مجلس را همان خطاب کرد که او گفته بود. در سال 59 یک جریان با اصرار خود بنا به مصلحت خودشان بنی صدر را به کشور تحمیل کردند، آیا امروز باز همان افراد بنا به مصلحت خودشان نمی خواهند کسی را به کشور تحمیل کنند؟ و آیا آنها مقید به دین، قانون اساسی، راه امام و رهبری هستند؟
·         اگر به آرمان های امام و انقلاب و رهبری مقید هستیم باید زمینه حضور تمام جریانات سیاسی درون نظام را فراهم کنیم و در صورتی که این حق مسلم است چرا ضمینه را مهیا نمی کنیم؟! باور کنيد بيش از 65 درصد مردم رايشان به جناحي است که اين روزها در حاکميت جايي ندارند. زمينه حضور نمايندگان اصلاح طلب در اين انتخابات را فراهم آوريد تا به شما ثابت شود.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =