ایسنا نوشت:

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاكيد كرد: ‌رشد قيمت دلار در هفته‌هاي اخير تاثير منطقي و دائمي بر قيمت خودروهاي وارداتي نداشته و نخواهد داشت بنابراين مصرف‌كنندگان از خريد خودرو به قيمت‌هاي بالاتر به بهانه رشد نرخ دلار خودداري كنند.

حسين اردوخاني اظهار كرد:‌ با توجه به حجم بالاي عرضه در بازار خودروهاي وارداتي، رشد قيمت دلار نيز تاثير واقعي بر قيمت‌ها نخواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه البته برخي سوءاستفاده‌گران مترصد رشد قيمت دلار براي افزايش قيمت‌ها هستند، خاطرنشان كرد: با اين حال مصرف‌كنندگان نيز نسبت به اين موضوع آگاه بوده و از خريد خودرو به قيمت‌هاي بالاتر به دليل رشد نرخ دلار خودداري خواهند كرد.

اردوخاني ادامه داد: البته اقدام سوءاستفاده‌گران در رشد قيمت‌ها نيز موقتي بوده و با توجه به حجم بالاي عرضه، هيچ افزايش قيمتي در حوزه خودروهاي وارداتي پايدار نخواهد بود.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: از تمام مصرف‌كنندگان و خريداران مي‌خواهيم از خريد خودرو به قيمت‌هاي بالاتر به بهانه رشد قيمت دلار خودداري كنند، در اين صورت مطمئنا سوءاستفاده‌گران نيز مجبور به تعديل قيمت‌ها خواهند شد.

وي تصريح كرد: در شرايط رشد قيمت دلار، واردكنندگان متعهد خودرو بايد عرضه محصولات به بازار را افزايش دهند تا از اقدام سوءاستفاده‌گران براي رشد قيمت‌ها جلوگيري شود زيرا فروشندگان خودروي عضو اتحاديه، هيچگونه دخل و تصرفي در قيمت فروش خودروها نداشته و به نرخ اعلامي شركت‌هاي واردكننده عمل مي‌كنند. در اين شرايط خريد از فروشندگان عضو اتحاديه نيز به كنترل قيمت‌ها كمك خواهد كرد.

به گفته وي، با توجه به حجم بالاي عرضه و كاهش تقاضا، تا پايان سال جاري شاهد كاهش قيمت حدودا 10 درصدي در بازار خودروهاي وارداتي خواهيم بود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    2 1
    چطور می شود که نرخ دلار رشد داشته باشد ولی قیمت اتومبیل های وارداتی بالا نره!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    طوفان گرانی کل بازار خودرو از شمت وارداتی ها وزیده میشه که جا رو برای گرانی تولیدات داخل چه از انیکه 100درصد داخل ساخته میشه تا مابقی ادامه داره و منتظر جهش قیمتیه داخلی ها باشید و از چند روز اینده مصاحبه انجمن خودروسازان باشید که هزار بهانه جور می کنند برای گرانی چند باره برای خودروهایی که چندین میلیون با نممونه صادراتی گرانتر هستند
  • بدون نام MY ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    4 0
    احیانا ایشان با رئیس بانک مرکزی نسبتی ندارند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    3 0
    نه عزیز بخاطر اینکه خودروها خیلی قبل از این وضع ارز،ثبت سفارش و وارد شده بوده واینا الان دارن ازین آب گل آلود بدجوری ماهی می گیرند!!
  • بدون نام BY ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 0
    چون وارد کنندگان واقعی دلار دولتی استفاده می کنند