بندیکت کامبربچ، بازیگر سریال «شرلوک» معتقد است در انگلستان اعیانی بودن یک بازیگر تعداد نقش‌های پیشنهادی به او را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر که در فیلم «اسب کارزار» استیون اسپیلبرگ نقش یک افسر سواره نظام را بازی می‌کند در نقش‌های متفاوت از استفن هاپکینز گرفته تا شرلوک هلمز بازی کرده است.
 
اما به نظر کامبربچ پیشینه و لهجه بریتانیایی او موجب شده مسیر بازیگریی‌اش خاص و متفاوت باشد. «من در طبقه ثروتمندان بزرگ شدم. این مسئله می‌تواند شما را از برخی طبقه‌های اجتماعی دور کند.»
 
این بازیگر 35 ساله افزود: «در بریتانیا اعیانی بودن موجب می‌شود شما را با یک طبقه اجتماعی خاص به یاد بیاورند. من خیلی زود متوجه این مسئله شدم. البته من نمی‌خواستم با این کار برای خودم نقش دست و پا کنم، اما اغلب نقش آدم‌های باسواد دورازاجتماع را به من می‌دهند.»
 

بندیکت کامبربچ (نفر اول از سمت چپ) در نمایی از «اسب کارزار»
 
بندیکت کامبربچ فرزند دو بازیگر حرفه‌ای است و در مدرسه معتبر برمبلتی در ساسکس غربی درس خوانده است و بعد از آن هم به مدرسه نیمه خصوصی هارو رفته است. هرچند او خودش را یک «محصول نمونه» هارو نمی‌داند.
 
او در دانشگاه منچستر تئاتر خوانده است و بعد هم در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن تحصلاتش را به پایان رسانده است. او اخیرا برای بازی در نمایش «فرانکنشتین» به کارگردانی دنی بویل در تئاتر ملی لندن بسیار تحسین شده است. از طرفی بسیاری از مخاطبان تلویزیونی او را با بازی در نقش شرلوک هلمز در سریال «شرلوک»، اقتباس تلویزیونی مدرن داستان‌های آرتور کانن دویل می‌شناسند.
 
 
کامبربچ در گفت‌وگو با رادیو تایمز افزود تا آنجا که توانسته سعی کرده نقش شخصیت‌های اعیانی را نپذیرد، «همه ما می‌خواهیم از شرایط خود فرار کنیم، مگر نه؟ به ویژه اگر بازیگر باشی. چیز که مرا تحریک می‌کند امکان تخیل کردن است. هرچه بیشتر از خودتان دور شوید، نقش‌آفرینی برایتان چالشی‌تر می‌شود. اینکه همیشه خیلی راحت خودتان باشید چندان لطفی ندارد.»
 
او اولین بازیگری نیست که سینماگران و مخاطبان با یک طبقه اجتماعی خاص او را می‌شناسند. هلنا بونهام کارتر، بازیگر «ماهی بزرگ» و «باشگاه مشتزنی» در گفت‌وگویی اذعان کرده بود «قربانی پیشینه خانوادگی» خود شده است. او نوه هربرت آسکیث نخست وزیر اسبق بریتانیا است و به همین دلیل شانس بازی در نقش شخصیت‌های «طبقه کارگر» را از دست داده است.
 
کامبربچ به زودی با فصل دوم «شرلوک» در قاب کوچک ظاهر می‌شود، شرلوک هلمز او فردی از طبقه ثروتمند و بسیار خوش‌پوش است.
 
تلگراف / 27 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    19 7
    تیپش خوبه.