جلسه علنی عصر امروز مجلس اگرچه قرار بود از ساعت 13:30 آغاز شود اما در 14:10 به نصاب لازم از نظر نمایندگان حاضر در جلسه رسید.

به گزارش خبرآنلاین، این تاخیر سبب شد تا اسامی متاخرین که قریب به 30 نماینده بود قرائت شود و فریاد اعتراضی برخی از آنها را برانگیزد. اما باهنر که ریاست جلسه عصر را بر عهده داشت، گفت: باید حق نمایندگان منضبط در مجلس حفظ شود، برای همین اسامی​شما را خواندیم!
این جلسه به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از عدم تخصیص بودجه 3 هزار میلیاردی بخش بهداشت و درمان و گزارش تحقیق و تفحص از برنامه چهارم اختصاص یافت.
در پایان جلسه علنی نیز محمدرضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار در تذکری با تقدیر از هیات رئیسه که اخبار فعالیت​های هر نماینده را به نشریات محلی ارائه می​دهد، گفت: اما متاسفانه من همواره حذف یا سانسور می​شوم و در نشریات محلی اخبار من مخابره نمی​شود!
باهنردر پاسخ به وی به شوخی گفت: استثناء همواره مربوط به اقلیت است نه اکثریت! مرسوم است که اخبار نمایندگان خاص را منعکس نمی​کنند و نمایندگان غیرخاص اخبارشان مخابره می​شود. اما چشم! می گوییم هوای شما را هم داشته باشند.
یکی از نمایندگان هم نسبت به بلاتکلیفی بازنشستگان تذکر داد که باهنردر پاسخ به وی گفت: البته آقای لاریجانی در نامه​ای به رئیس​جمهور خواسته​اند که مشکل بازنشستگان را در بودجه 91 رفع کند. البته این تقاضا قبل از بودجه 90 هم شده بود اما امیدواریم که این بار به آن توجه شود.
مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم در تذکری با اشاره به اینکه پنج ماه از قانون ادغام وزارتخانه​ها می​گذرد، اظهار داشت: اما در وزارت راه و شهرسازی هنوز این قانون اجرا نشده است. اگر قرار بود این همه جر وبحث شود و نهایتا قانون اجرا نشود، چرا وقت مجلس را گرفتند؟
این نماینده اصلاح طلب همچنین با تاکید بر لزوم حفظ حقوق اتباع ایرانی خارج از کشور بار دیگر خواستار توجه به وضعیت تاجیک شد و افزود: در مورد پنج ایرانی ربوده شده در سوریه نیز به وزارت خارجه تذکر می​دهم که وضعیت آنها را پیگیری کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =