۵۱۷ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
مقصر اصلی سقوط بالگرد رئیس جمهور به روایت ظریف

محمد جواد ظریف با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان در سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در روز گذشته گفت: حادثه رخ داده بسیار تلخ بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که حادثه رخ داده دردناک و تلخ بود، اظهار کرد: من با آقای رئیسی بیش از ۳۰ سال آشنایی داشتم و شهادت ایشان و همچنین شهادت برادر عزیز و بسیار مخلصم دکتر امیرعبداللهیان و همچنین شهادت امام جمعه تبریز و کادر پرواز را تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه حادثه رخ داده حادثه دردناکی بود و و تمام ما را به خود مشغول کرد، گفت: روز گذشته تمام مردم ایران و مردم جهان این واقعه را دنبال می‌کردند ، من دیروز الجزیره انگلیسی را دنبال می‌کردم و تقریباً حدود ۲ الی ۳ ساعت خبرش فقط در این زمینه بود.

ظریف در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه این حادثه بزرگ و دردناک را به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و معتقدم که کشور ایران با مقاومت مردم و حضور بیش از پیش مردم همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند این حادثه تلخ و بسیار تلخ را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم که همبستگی مردم بعد از این حادثه تلخ بیشتر شود و با توجه به آینده کشور و نگرانی‌های ما در مورد آینده، در کشور با یک صدا و یک حرکت به سمت آینده بهتر حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش اخلاص خود را با شهادت دریافت کردند، ادامه داد : ما در ۴۵ سال گذشته در مقاطع مختلفی در شرایط سختی قرار داشته‌ایم، از آن عبور کرده‌ایم و به لطف خداوند از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد.

ظریف با بیان اینکه یکی از این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که علیه کشور اعمال شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز ایالات متحده آمریکا بود که علی رغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری، فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد که مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند و حتماً این موضوع نیز در فهرست سیاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران ثبت می‌شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =