تاجگردون: رئیسی به جای مدیریت از پشت میز، به میان مردم رفت /باهنر: عاقبت دلدادگی به خدا همین سرنوشت است

چهره‌های سیاسی به شهادت رئیسی و همراهانش واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی یکپارچه مردم و گروه های سیاسی در مورد سلامتی رئیس جمهور را ناشی از محبوبیت آیت‌الله رئیسی در قلوب اقشار مختلف جامعه خواند.

وی در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: تلاش مخلصانه و خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم آیت الله رئیسی را در منظر مردم محبوب و عزیز کرد.

منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به جای مدیریت از پشت میز کار پاستور به میان مردم رفت و به صورت میدانی در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

تاجگردون تاکید کرد: رقبای آیت الله رئیسی نیز روش و منش اخلاقی و سیاسی وی را می‌پسندیدند و نگران وضعیت ایشان بودند.

باهنر: مهر آیت الله رئیسی در قلب مردم ماندگار است

همچنین محمدرضا باهنر نیز در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، گفت: حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد و مردم ایران در ۴۵ سال انقلاب از این دست حوادث بسیار مشاهده کردند، این مردم، صبور، شاکر و مقاوم هستند. عاقبت عشق، دلدادگی به خدا و مردم، همین سرنوشت است. همه دیدند که آیت‌الله رئیسی لحظه‌ای از خدمت کردن، دویدن، در بین مردم بودن و هم‌صحبت شدن با ضعیف‌ترین اقشار جامعه فروگذار نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: ایشان سخت‌ترین کارها را به جان می‌خرید تا بتواند لبخندی را بر لب‌های یک شهروند، کارگر و یا یک روستایی ایرانی بنشاند. پروژه‌های بزرگی که سالیان سال معطل مانده بود، با همت، پیگیری و پشت‌کار، بالای سر کار بود و اصلا حس این را نداشت که در دفتر کار (ریاست جمهوری) بنشیند و کارها را از آنجا مدیریت کند و دستور بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه رفتار او بی‌نظیری بود، تصریح کرد: به همین دلیل عشق و محبت به آیت‌الله رئیسی در دل‌ها جا گرفته بود.

باهنر خاطرنشان کرد: از دیروز که خبر سانحه منتشر شد، ما در خبرگزاری‌ها و زیرنویس شبکه خبر مشاهده کردیم که افراد مختلف از گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی نسبت به این حادثه ابراز همدردی کرده بودند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم ایران مانند گذشته در این سختی‌ها صبوری خود را نشان بدهند و این باعث همراهی، همدلی و هم‌افزایی بیشتر برای ساختن ایرانی آبادتر، آزادتر، قوی‌تر و صبورتر شود و ما بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان (عج) برسانیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی یک شخصیت استثنایی بود و مردم ایران هم باید صبوری، مقاومت و دلداگی خودشان را به یاران باوفای نظام، انقلاب و مردم نشان دهند.

باهنر همچنین با اشاره به شخصیت امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه تاکید کرد: او یکی از وزرای خارجه‌ای بود که آرامش نداشت. شخصیتی نبود در جایی بنشیند و ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد. آقای امیرعبداللهیان به سمت حوادث می‌رفت تا آنها را رقم بزند. در دولت سیزدهم مدام در حال رفت‌وآمد بود، ارتباطاتی که با کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی برقرار بود، نشان از این داشت که به دل حادثه می‌رفت.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی دیدیم که وزیر پرکار و پرجنب و جوش و میدانی بود، گفت: یک زمانی رقابتی بین میدان و میز دیپلماسی بود، اما آقای امیرعبداللهیان نشان داد میدان و دیپلماسی می‌تواند با هم کار کند و این دو در مقابل هم قرار ندارند و همراه و هم‌افزا هستند.

حقیقت‌پور: این غم موجب نزدیک‌تر شدن دل‌های مردم به یکدیگر شد

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شهادت رئیس جمهور و هئیت همراه گفت: واقعه اتفاق افتاده، واقعه ناگواری و مصیبت غمناکی برای مردم به شمار می‌رود. جا دارد همکاران رئیس جمهور و تمام نمایندگان نگذارند در جای خالی ایشان خسارتی به کشور وارد شود.

وی افزود: از مقامات مسئول امنیتی، انتظامی و سیاسی درخواست بررسی کامل علت این واقعه و فاجعه را خواستاریم و باید مشخص شود که علت بروز این حادثه چه بوده است. طلب رحمت برای مرحوم آقایان رئیسی، آل‌هاشم، امیرعبداللهیان و استاندار استان آذربایجان شرقی داریم. این غم سبب شد که دل‌های مردم به همدیگر نزدیک‌تر و در این مقطع به وحدت مردم افزوده شود و نیازمند این وحدت هستیم.

حقیقت‌پور در تحلیل شهادت رئیس جمهور قانون اساسی چه پیش‌بینی‌هایی کرده است گفت: قانون همه چیز را پیش‌بینی کرده است. در حالت امروز معاون اول رئیس جمهور مسئولیت اداره دولت را بر عهده دارد و در کنار آن هم سایر قوا به دولت کمک خواهند کرد تا بعد از ۵۰ روز مردم دوباره برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق رای بروند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908988

برچسب‌ها