ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
*دویچه وله*
یک دادگاه آمریکایی: ایران در حملات 11 سپتامبر نقش داشت
دادگاهی در آمریکا جمهوری اسلامی ایران را در کنار تروریست‌های القاعده و طالبان مسئول انفجار برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001 معرفی کرد. ایران همچنین متهم شده به تعدادی از اعضای القاعده پناه داده است.
یک دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا در نیویورک با حکمی که روز پنج‌شنبه (اول دی‌ماه، 22 دسامبر) به وقت محلی صادر شد جمهوری اسلامی را به مشارکت در عملیات تروریستی 11 سپتامبر متهم کرده است. این دادگاه برای بررسی درخواست یک صد میلیارد دلاری غرامت از سوی بازماندگان این واقعه تشکیل شده است.
*رادیو اسراییل*
لغو قرارداد تسلیحاتی ترکیه و اسراییل به خاطر ایران
روابط اسرائیل و ترکیه به وخامت بیشتری گرایید و وزارت دفاع اسرائیل یک معامله بزرگ فروش تجهیزات امنیتی با آن کشور به بهای 141 میلیون دلار را باطل کرد. مسئولان وزارت دفاع اسرائیل گفتند از آن بیم داشته اند که تکنولوژی ساخت صنایع هوایی اسرائیل که جنبه امنیتی دارد، به دست دشمنان و به ویژه حکومت اسلامی ایران بیافتد و از آن علیه خود اسرائیل استفاده شود.
*رادیو فردا*
طارق الهاشمی: نوری‌ المالکی با همکاری ایران من را متهم کرده است
طارق‌ الهاشمی، معاون تحت تعقیب رییس جمهور عراق در گفت‌و‌گو با روزنامه عربی «الحیات» ضمن رد تمامی اتهاماتی که متوجهش شده، نور‌المالکی، نخست وزیر این کشور را متهم به مطرح کردن این اتهامات به گفته وی «ساختگی» کرد و گفت که این اقدام در همکاری با جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
ایران بارها از سوی ایالات متحده متهم به دامن زدن به تنش‌های داخلی در عراق و همچنین حمایت از شبه‌نظامیان شیعه در این کشور متهم شده است.طارق‌الهاشمی در ادامه، حملات علیه خود را با ناآرامی‌ها در سوریه بی‌ارتباط ندانست و افزود که با توجه به شرایط بحرانی در سوریه، قابل درک است که کشورهایی نظیر ایران و عراق نگران آن باشند که این ناآرامی‌ها به داخل مرزهای آنان نیز گسترش پیدا کند.
*رادیو فرانسه*
تحریم ١٨٠ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگرایران از سوی سویس
دولت سویس در راستای تشدید تحریم جمهوری اسلامی ایران ١٨٠ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست شرکت ها و افراد ایرانی مشمول تحریم خود اضافه کرد. بدین ترتیب دارائی های این ١٨٠ شرکت یا شهروند ایرانی نیز در سویس مسدود خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برن، پایتخت سویس، شماری از شرکت های ترابری دریائی ایران در شمار شرکت های تحریم شده از سوی سویس هستند.
27219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    12 1
    بانی قضیه 11 سپتامبر کسی نبود جز خود بوش پسر ان هم برای راه انداختن جنگ با مسلمانان