هفته نامه «آسمان» در گفت وگو با محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران ماجرای تصویب جنجالی قانون بهبود فضای کسب و کار را از زبان وی رصد کرده است.

 او در این گفت و گو به زیرکی از کنار پاسخ به جوسازی ها و اتهام های دولت علیه اتاق بازرگانی عبور کرد و همچون همیشه معتدل و میانه سخن گفت.

نهاوندیان در این گفت وگو پیش بینی کرد که شواری نگهبان، تصویب قانون فضای کسب و کار را تأیید خواهد کرد. او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قبلا‌ در مورد قوانین پایه‌ای‌تری مانند قانون جذب سرمایه‌های خارجی و قانون اجرایی سیاست‌های اصل 44 در شورای محترم نگهبان، بحث و بررسی شده و به تایید رسیده است. به نظر می‌رسد قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار نیز همین روال را طی خواهد کرد.

رییس اتاق ایران در پاسخ به این سوال که "با تصویب این قانون عده ای هراس دارند که بخش خصوصی تبدیل به قوه چهارم شود"، تصریح کرد: اتاق بازرگانی هیچگاه به دنبال مباحث حاکمیتی نبوده است. وظیفه سیاستگذاری با حاکمیت است و نظر بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون هیچگاه این نبوده است که وظیفه سیاستگذاری به اتاق تنفیذ شود. بخش خصوصی امروز به دنبال مباحث تصدی‌گری دولتی است.
نهاوندیان با این جمله پاسخ مخالفان را داد: گفتن اینکه بخش خصوصی به دنبال حاکمیت است یا از جهالت است یا از مقاومت در مقابل قانون برمی‌خیزد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =