هفته​نامه آسمان در مصاحبه​ای با مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر نوشت:

·         هنوز هم متوقع هستيم که امام آزاد شود. البته اين سوال را داريم که مگر زنداني باقي مانده که هنوز کشف نشده باشد؟ اما هنوز زندان​هاي ناشناخته​اي هست که اخبار يافتن آنها منتشر مي​شود.
·         دولت انتقالي ليبي همکاري محکمي با گروه​هاي متخصص جستجوگر براي يافتن امام موسي صدر، ندارد.
·         اخباري که از سوي مقامات رسمي دولت پيشين ليبي مي​رسد آنقدر متناقض است که نمي​توان به استناد آنها حکمي درباره حيات امام صادر کرد. اظهارات احمد رمضان مسئول دفتر قذافي با واقعيت زمان حضور امام در ليبي نمي​خواند. از اين رو نمي​توان گفته​هاي وي دال بر شهادت امام را توام با صحت دانست.
·         آنچه بر اساس آن از ما توقع دارند که خبر شهادت امام موسي صدر را اعلام کنيم، تحليل است نه خبر. اعضاي خانواده امام موسي نمي​توانند حکم به شهادت ايشان بدهند و اين استدلال که چون از او خبري نيست، پس شهيد شده است؛ استدلال درستي نيست.
·         تمام اخبار ما دلالت بر زنده بودن امام دارد چرا که ما درباره شهادت ايشان خبر درستي دريافت نکرده​ايم. شايد بعدها سيف الاسلام حرف​هايي بزند هرچند او در زمان ربودن ايشان، کودکي چهار پنج ساله بود.
·         برخي تصور مي​کنند که ما ساده​لوحانه با موضوع برخورد يم​کنيم. اما اين طور نيست. ما تحمل اينکه به ما بگويند ساده لوحيم يا خوش بينيم را داريم ولي تمايل داريم که ابتدا همه اطلاعات را جمع کنيم و بعد نتيجه را اعلام کنيم. تمام آنها که از طريق تحليل به اين نتيجه رسيده​اند که ايشان در حيات نيستند، بعدها به ما خرده خواهند گرفت که چرا بدون دليل و مدرک پذيرفته​ايم که امام به شهادت رسيده است. بنابراين تا خبر قطعي نگيريم، حکم قطعي نمي دهيم.
·         فکر مي کنيد ما کم تحت فشار هستيم براي تحليل پذيرفتن شهادت امام موسي​صدر؟اما اگر 20 سال ديگر هم طول بکشد، تا خبري مستند دقيق و غيرقابل انکار به دست ما نرسد، همچنان اميدوار به بازگشت اما هستيم و اين از نظر منطقي هم پذيرفته شده است.
·         خانواده در تلاش است که براي يافتن امام، در هفته​هاي آينده به طرابلس برود و در آنجا مستقر شوند، همراه با يک تيم زبده و کارشناس که دست کم دولت انتقالي را وادار کنند که مساله يافتن امام را جدي تر پيگيري کند.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =