حقایقی از داروی لاغری اوزمپیک/ اگر سودای لاغری با این دارو داشتید...

پزشکی که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک میلیون‌ها دنبال‌کننده دارد، حقایقی از داروی لاغری اوزمپیک که نام «داروی معجزه‌گر» را روی آن گذاشته‌اند فاش کرده است.

نادیا زکالوند: داروی اوزمیپک ابتدا برای بهبود علایم افراد مبتلا به دیابت نوع۲ تولید شده بود اما مدتی بعد افرادی که قصد لاغری داشتند به سراغ این دارو رفتند و اتفاقا نتیجه هم گرفتند.

دکتر کاران راجان که معمولا جراحی‌های مربوط به کاهش وزن را انجام می‌دهد، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک به طرفدارهای قرص لاغری اوزمپیک گفت، «دوستان، درست است که داروی اوزمپیک باعث لاغری می‌شود اما تحقیقات نشان داده، به‌محض قطع این دارو بیشتر وزن اولیه‌تان دوباره برمی‌گردد.»

بنابه گفته این پزشک، با تحقیق روی ۲۰۰۰ بزرگسالی که با استفاده از داروی اوزمپیک لاغر شده بودند، مشخص شد پس از توقف مصرف اوزمپیک، دوسوم وزن اولیه‌ این افراد در مدت زمان یکسال بازگشت.

البته این پزشک می‌گوید، مصرف این دارو بهتر از جراحی‌های کاهش وزن است. اما برای آن دسته از افرادی که کمی اضافه‌وزن دارند و می‌خواهند برای روزهای گرم تابستان، چند کیلو وزن کم کنند، گزینه مطلوبی نیست و حتی ممکن است خود را در خطر عوارض این دارو قرار دهند.

حقایقی از داروی لاغری اوزمپیک/ اگر سودای لاغری با این دارو داشتید...

از مضرات و عوارض جانبی این دارو باید به پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) اشاره کرد که گاهی منجر به مرگ می‌شود.

گاستروپارزی (تخلیه تاخیری معده) عارضه دیگری است که در برخی از افراد با مصرف داروی اوزمپیک ایجاد می‌شود. گاستروپارزی، نوعی اختلال است که در آن انقباضات عضلانی معده ضعیف شده و محتویات معده آهسته‌تر وارد دوازدهه دستگاه گوارش می‌شود که در نهایت مواد مغذی به‌طور نامنظم جذب شده و پس از مدتی فرد به دیابت نوع۲ هم مبتلا می‌شود.

از عوارض دیگر این دارو می‌توان به افزایش سرعت پیری پوست و ایجاد چین‌وچروک‌های عمیق روی آن اشاره کرد.

درضمن بنابه گفته دکتر راجان، داروی اوزمپیک به‌تنهایی نمی‌تواند موجب لاغری فرد شود، در کنار این دارو باید از رژیم‌غذایی مناسب و ورزش هم پیروی کرد.

بنابه گفته دکتر راجان، اگر نمی‌خواهید گرفتار عوارض نامطلوب این دارو شوید، به‌جای استفاده از داروهای لاغری، ورزش کنید و سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید.

منبع:

ladbible

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =