بر اساس گفته های سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی از لحاظ وزن در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 45.6 میلیون تن بود، افزایش 8.5 درصدی داشته است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت :‌ وزن کالاهای غیرنفتی صادرشده از کشور طی 8 ماهه منتهی به آبان ماه امسال بیش از دو برابر محصولات وارداتی بوده است.

 

به گزارش خبرآنلاین سيدعليرضا شجاعي، گفت: براساس آخرين آمار گمرك جمهوري اسلامي ايران، طي 8 ماهه نخست سال جاري ميزان صادرات غيرنفتي با احتساب ميعانات گازي از لحاظ وزني بالغ بر 49.5 ميليون تن انواع كالا بوده، اين در حالي است كه 23.8 ميليون تن كالا به كشور وارد شده است كه نشان از دو برابري صادرات نسبت به واردات است.

وي افزود: صادرات كالاهاي غيرنفتي با احتساب ميعانات گازي از لحاظ وزن در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 45.6 ميليون تن بود، افزايش 8.5 درصدي داشته است.

شجاعي ادامه داد: همچنين در 8 ماه نخست امسال شاهد كاهش 21.4 درصدي وزن كالاهاي وارداتي بوده‌ايم.

سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد 34 درصدي ارزش صادرات و كاهش 6.1 درصدي ارزش واردات طي هشت ماهه نخست سال جاري را حاكي از برنامه‌ريزي خوب و هماهنگي مناسب بين دستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي عنوان كرد و اظهار داشت: تجارت خارجي در سطح استان‌ها به طور مستمر پايش و جلسات آن برگزار مي‌شود.

وي افزود: در اين جلسات مسائل و مشكلات صادركنندگان بررسي و برخي در سطح استان تصميم‌گيري و حل مي‌شود و آنهايي كه نياز به تصميم‌گيري در سطح ملي دارد به سازمان توسعه تجارت ارجاع مي‌شود تا در دستور كار كارگروه توسعه صادرات قرار گيرد.
 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    4 0
    کاملا درسته چون اینها معادن ما را صادر می کنند که وزن زیادی دارد و به جای آن پرتقال و لباس چینی وارد می کنند که وزنش کمتر است.
  • ناصر IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    2 1
    این یک نوع آمار جدید است که به جای ارزش کالا میزان وزن را معیار سنجش می دانیم .