به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیسبوک سابق)، در دورانی که این شرکت تقریباً تمامی تعاملات خود را با صنعت خبر کنار گذاشت، بیش از هر زمان دیگری در نظر داشت با این حوزه درگیر شود. درواقع متا بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، بهطور جدی به خرید رسانهی خبری مطرح آسوشیتد پرس فکر میکرد.
ازآنجاکه آسوشیتد پرس رسانهای تعاونی محسوب میشود، خریداری مستقیم آن عملاً غیرممکن بود، اما متا درمورد اقداماتی مثل تأمین مالی دائمی این خبرگزاری بحثهایی انجام داد. افراد آگاه میگویند ایدهی اولیه این بود که فیسبوک بهعنوان حامی مالی آسوشیتد پرس تعیین شود.
فیسبوک در سال ۲۰۱۶ همچنان با جنجالهای سیاسی دستوپنجه نرم میکرد. زاکربرگ که ابتدا نقش فیسبوک در سیاست و تأثیر آن را بر رأیدهندگان رد کرده بود، بعداً لحنش را تغییر داد. مدیرعامل متا در سال ۲۰۱۷ توضیحاتی درمورد تلاش شرکتش برای مسئولیتپذیری بیشتر در قبال محتوای خبری ارائه کرد.
دو منبع آگاه میگویند مذاکرات داخلی درمورد بودجهی دائمی متا به آسوشیتد پرس بسیار جدی بود و پلتفرم اجتماعی قصد داشت با این کار به ارائهی جریان دائمی اخبار باکیفیت در سراسر پلتفرمهای خود کمک کند. سرانجام این ایده بهدلیل نگرانی از جلبتوجه ناخواستهی نهادهای نظارتی، کنار گذاشته شد.
سخنگوی آسوشیتد پرس به سایت بیزنس اینسایدر گفت: «آسوشیتد پرس در مذاکرات مربوط به فروش این رسانه به فیسبوک مشارکت نداشته است.» او همچنین گفت خبرگزاری آسوشیتد پرس قابل خریدوفروش نیست.
227227
نظر شما