جایزه اسکار اورسن ولز برای فیلم «همشهری کین» در یک حراجی به قیمت 861 هزار دلار فروخته شد.

به گزارش خبرآنلاین، حراجی نیت دی. ساندرز روز سه‌شنبه در لس آنجلس برگزار شد و به گفته سخنگوی این حراجی خریدارانی از سراسر دنیا از جمله دیوید کاپرفیلد شعبده‌باز معروف در آن شرکت کردند.

در این حراجی تنها
جایزه اسکار فیلم «همشهری کین» که اورسن ولز سال 1942 برای این فیلم دریافت کرد، به قیمت 861 هزار دلار به فروش رسید.

تا مدت‌ها تصور می‌شد این جایزه گم شده است. سال 1994 یک فیلمبردار اهل لس آنجلس که زمانی با ولز کار می‌کرد، سعی کرد آن را به طور مخفیانه در حراجی سوثبی بفروشد. گویا ولز اسکار خود را به عنوان دستمزد به این فیلمبردار داده بود. بئاتریس کوچکترین دختر ولز، همان زمان از سوثبی و آن فیلمبردار شکایت کرد و در نهایت اسکار را از آن‌ها گرفت.


جایزه اسکار اورسن ولز برای فیلم «همشهری کین»

کاپرفیلد در این حراجی شرکت کرد و قصد داشت آن را بخرد، اما موفق نشد. او گفت ولز را تحسین می‌کند نه به خاطر موفقیت‌های سینمایی‌اش بلکه چون او هم یک شعبده‌باز بود. ولز مجری اولین برنامه تلویزیونی کاپرفیلد بود.
حراجی نیت دی. ساندرز نام خریدار اسکار ولز را اعلام نکرد. انتظار می‌رفت اسکار ولز بین 600 هزار تا یک میلیون دلار فروخته شود.


اورسن ولز

تاکنون تنها چند جایزه اسکار به قیمت حدود یک میلیون دلار فروخته شده است. مایکل جکسون سال 1999 برای اسکار بهترین فیلم که به خاطر «بربادرفته» به دیوید ا. سلزنیک اعطاء شد، 1.54 میلیون دلار پرداخت.  

«همشهری کین» داستان چارلز فاستر کین سلطان مطبوعات و مردی شیفته قدرت با نقش‌آفرینی خود ولز است و گفته می‌شود بر مبنای زندگی ویلیام راندولف هرست غول مطبوعات آن زمان آمریکا ساخته شد.
ولز برای این فیلم نامزد جوایز بهترین کارگردان و بازیگر مرد هم بود. او زمان ساخت «همشهری کین» تنها 25 سال داشت. این فیلمساز آمریکایی سال 1985 درگذشت.

«امبرسن‌های باشکوه»، «بانویی از شانگهای»، «اتللو»، «نشانی از شر» و «محاکمه» از دیگر فیلم‌های اوست.

اسوشیتدپرس / 20 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =