مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 29 آذر 1390

باند سارقان مسلح در اهواز منهدم شد

خبرگزاری مهر نوشت: معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز از انهدام باند سارقان مسلح در این شهرستان و دستگیری اعضای آن خبر داد. احمد فاتحی گفت: به دنبال شکایتهای مکرر شهروندان مبنی بر سرقت از منازل آنان و دو فقره سرقت خودرو در هفته گذشته، گروهی ویژه برای شناسایی و دستگیری سارقان تشکیل شد که با تلاش ایثارگرانه ماموران نیروی انتظامی، سارقان شناسایی و دستگیر شدند.
ماموران کلانتری 12 شهرستان اهواز با توجه به اختیاراتی که این مرجع قضایی در اختیار آنان قرار داده بود، در یک اقدام ضربتی وارد مخفیگاه متهمان شدند که پس از مقاومت سارقان و درگیری مسلحانه با آنان، توانستند پنج نفر از اعضای این باند را دستگیر کنند. از دستگیر شدگان دو دستگاه خودروی سرقتی نیسان و پژو 405، مقادیر متنابهی کالای منزل سرقتی از جمله یخچال، قالی، مایکروویو، پمپ آب، بالابر، میکسر ساخت سیمان و غیره، مقدار 650 هزار تومان وجه نقد و چند فقره اوراق شناسایی که به نظر می رسد قصد استفاده از آنها را در ادامه فعالیتهای خود داشتند، کشف و ضبط شد. این متهمان سابقه دار هستند که از آنها یک قبضه کلت کمری، 35 تیر فشنگ جنگی و مقادیری سلاح سرد نیز کشف شد. وی افزود: مخفیگاه سارقان در روستای عنافچه اهوار بود و از منازل واقع در مرکز شهر، کیانپارس و کوی ملت سرقت می کردند.  

 

دستگیری سارق اتوبوس های شرکت واحد در کرج

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان البرز سارق حرفه ای اتوبوسهای شرکت واحد با 14 فقره سرقت در کرج شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ حمیدرضا گل صباحی- رئیس پلیس آگاهی استان البرز- گفت:در پی دریافت یک فقره پرونده مربوط به سرقت اتوبوس های واحد از سطح شهرستان کرج پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس در مکانهای تجمع اتوبوسها و کنترل و مراقبت از مکان شرکت اتوبوسرانی در نهایت به فردی که به طرز مشکوکی در اطراف اتوبوسهای پارک شده در مقر اتوبوسرانی پرسه می زد ظنین شده و با تحت نظر قرار دادن وی مطمئن شدند که سارق اتوبوسها همین فرد است، بنابراین متهم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد. متهم در بازجوییهای پلیسی به جرم خود مبنی بر سرقت اتوبوسهای شرکت واحد اعتراف کرده و اقرار داشت که اتوبوسها را پس از سرقت به محل خلوتی انتقال داده و سپس اقدام به باز نمودن قطعات آنها کرده و اتوبوسها را رها و وسایل سرقتی را به مالخران می فروختم که تاکنون به همین شیوه به 14 فقره سرقت اتوبوس پرداخته ام. با راهنمایی های متهم و انجام شگردهای پلیسی 4 نفر از مالخرها دستگیر و همراه با سارق جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

کشف 5 تن انواع مواد مخدر در استان البرز/ انهدام 15 باند قاچاق

فارس نوشت: فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از کشف 5 تن و 180 کیلوگرم انواع موادمخدر و انهدام 15 باند بزرگ قاچاق موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد. سردار علیرضا اکبرشاهی اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی تعداد 6 هزار و 918 نفر را که شامل 304 نفر قاچاقچی، 59 نفر حمل کننده، 6 هزار و 15 نفر توزیع کننده و 320 نفر نگهدارنده موادمخدر بودند را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند. وی با بیان اینکه از قاچاقچیان موادمخدر 54 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین و یک قبضه اسلحه گرم کشف و ضبط شد گفت: در آبان ماه مأموران 628 کیلوگرم انواع موادمخدر را در چندین عملیات مختلف کشف و در این راستا تعداد 681 نفر و 3 باند بزرگ قاچاق موادمخدر را انهدام کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به افزایش 159 درصدی کشفیات کالای قاچاق متذکر شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ماموران انواع کالای قاچاق از جمله دارو، سیگار، تنباکو، فرآورده‌های نفتی و مشروبات الکلی به ارزش تقریبی 100 میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند که در این ماموریت‌ها 160 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین توقیف، 800 نفر دستگیر و 246 پرونده تشکیل شد.

 

دستگیری 3 سارق با 43 فقره سرقت در قزوین

سایت پلیس نوشت: ماموران انتظامی استان قزوین با دستگیری 3 سارق از 43 فقره سرقت در این استان پرده برداشتند. به دنبال چندین فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره و انباری منازل در قزوین ماموران پلیس آگاهی استان موضوع را بررسی و موفق شدند 2 سارق 25 و 20 ساله را در این خصوص دستگیر کنند. بر اساس این گزارش متهمان در بازجویی های تخصصی پلیس تاکنون به 21 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره و انباری منازل اعتراف و تحقیقات پلیس ازآنان ادامه دارد.
در اقدام دیگری، ماموران پلیس آگاهی استان پس از وقوع سرقت های متعدد لوازم خودرو در قزوین با انجام اقدامات فنی پلیسی، یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را که در حال گذراندن دوران حبس می باشد از زندان مرکزی قزوین به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم در بازجویی پلیس تاکنون به 22 مورد سرقت داخل خودرو و لوازم و قطعات آن معترف شده و اقدامات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

 

برخورد مینی‌بوس با اتوبوس و واژگونی ون 12 نفر را راهی بیمارستان کرد

ایسنا نوشت: برخورد مینی‌بوس با اتوبوس به علت مه‌گرفتگی در ساعت 8:45 سه‌شنبه در جاده تبریز اهر ابتدای جاده ونیار منجر به مصدومیت 5 نفر شد. حبیب حسین‌قلی‌زاده- مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی- گفت: آمبولانس‌های مناطق 2 و 11 تبریز به محل حادثه اعزام و مصدومان را به بیمارستان امام‌رضا (ص) منتقل کردند. وی از واژگونی یک دستگاه ون در ساعت 16:30 در اتوبان کسایی خروجی مارلان خبر داد و افزود: 7 مصدوم این سانحه نیز توسط آمبولانس‌های مناطق 1 و 2 تبریز به بیمارستان امام‌رضا (ص) منتقل شدند.

 

دستگیری باند 5 نفره سارقان درون خودرو در کهگیلویه

سایت پلیس نوشت: سارقان سابقه داری که با تشکیل یک باند 5 نفره اقدام به سرقت درون خودرو در شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد می کردند، در دام پلیس آگاهی این شهرستان گرفتار شدند. سرهنگ جهان دیماز- فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه- در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش سرقت درون خودرو در شهر دهدشت و حومه، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کهگیلویه، موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دادند. پلیس این شهرستان، با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی، محل مخفیگاه سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، تمامی اعضای این باند سرقت درون خودرو را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی های فنی ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت درون خودرو اعتراف کردند. ماموران پلیس در مخفیگاه سارقان وسایل سرقتی بسیار زیادی از جمله ضبط صوت، زاپاس، و وسایل خودرو و حتی وجوه نقد سرقتی را کشف و ضبط کردند.

 

زمین لرزه فاریاب را در استان کرمان لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر ساعت هشت و 16 دقیقه امروز حوالی فاریاب را در استان کرمان لرزاند. به گزارش روز سه شنبه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات جغرافیایی کانون این زمین لرزه 08/28 درجه عرض شمالی و 29/57 درجه طول شرقی ثبت شده است. رییس ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کرمان گفت: این زمین لرزه خسارتی نداشت. محسن صالحی افزود: این زمین لرزه در شهرستان کهنوج نیز احساس شده است.

 

دستگیری ماموران قلابی در قزوین

سایت پلیس نوشت: ماموران انتظامی شهرستان قزوین روز گذشته در یک اقدام پلیسی 3 مامور قلابی را دستگیر کردند. ماموران کلانتری 11 مدرس شهرستان قزوین روز گذشته حین گشت زنی در خیابان خیام این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو با 3 سرنشین که 2 نفر از آنان ملبس به لباس انتظامی بوده و با متوقف کردن یک دستگاه پراید در حال بازرسی از آنان بودند مشکوک و موضوع را بررسی کردند. در حین بررسی ماموران 3 سرنشین پژو اقدام به فرار کرده که با تلاش پلیس خودرو پژو متوقف و هر 3 نفر دستگیر شدند. این متهمان قبل از دستگیری تحت پوشش مامور انتظامی از 2 دستگاه خودرو بازرسی و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال از رانندگان آن به سرقت برده اند. در بازرسی از خودرو متهمان یک دستگاه بی سیم دستی نیز کشف شده است.

47 282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =