«اسب کارزار» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ داستان دوستی یک اسب و پسری نوجوان در میانه جنگ جهانی اول است.

به گزارش خبرآنلاین، اسپیلبرگ به لطف کاتلین کندی تهیه‌کننده و دوست قدیمی این کارگردان متوجه کتاب «اسب کارزار» شد. کندی اجرای نمایشی «اسب کارزار» را در وست‌اند لندن تماشا کرده بود. کندی و اسپیلبرگ به سرعت سر ساخت فیلم به توافق رسیدند.
 
پس از خرید حقوق سینمایی این رمان، ابتدا قرار شد لی هال فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار «بیلی الیوت» فیلمنامه را بنویسد، اما در نهایت پروژه به ریچارد کرتیس، فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار «مستر بین»، «ناتینگ هیل» و «خاطرات بریجیت جونز» واگذار شد. اسپیلبرگ علاقه داشت فیلم به رمان نزدیکی بیشتری داشته باشد و درنتیجه «اسب کارزار» از دید جوئی روایت می‌شود.
 
با روی پرده رفتن فیلم اسپیلبرگ، جوئی به اسبی ماندگار در دنیای ادبیات، تئاتر و سینما بدل می‌شود. «اسب کارزار» از دید جوئی روایت می‌شود. مضمون اصلی این فیلم نزدیکی انسان‌ها و دور هم جمع شدن به ویژه در ایام تعطیلات است.
 
جوئی در یکی دو سالگی فروخته می‌شود و پسری به نام آلبرت صاحب این اسب می‌شود که به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است. آلبرت شیفته اسب می‌شود و او را تربیت می‌کند و با بی‌میلی برای خوشایند پدرش از اسب در حمل بار کار می‌گیرد.
 
پدر آلبرت بر خلاف میل پسرش اسب را به ارتش بریتانیا می‌فروشد. جوئی به همراه ارتش بریتانیا راهی فرانسه می‌شود. بحبوحه جنگ جهانی اول است و آلبرت برای رسیدن به اسب عزیزش راهی جنگ می‌شود. 
 
در «اسب کارزار» جرمی ایروین، امیلی واتسن و دیوید تیولیس نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این فیلم 25 دسامبر روی پرده می‌رود.
 
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =