پیش از این احتمال داده می شد که یکی از سرشاخه های اصلی گلدکوئست که در چند سال گذشته بسیار جنجالی شده است، اعدام شود.

به گزارش خبرآنلاین،  مدیر کل مبارزه با شرکت های هرمی وزارت اطلاعات، چنین چیزی را رد کرده است. علی تقوی امروز در یک نشست خبری گفت: "دادگاه برای مجازات، حسین غفوریان را به 19 سال حبس و پرداخت 3 میلیون و 745 هزار دلار، محکوم کرد."

در زمان محاکمه غفوریان پیش بینی شده بود به دلیل اخلال در نظم اقتصادی و خروج ارز از کشور، شدیدترین مجازات هم برای او صادر شود.

به گفته او وزارت اطلاعات از سال 88 تاکنون با هزار دفتر هرمی، برخورد کرده است: "در حال حاضر 20 شرکت هرمی به طور کامل توسط وزارت اطلاعات متلاشی شد که از این شرکت ها تنها دو شرکت آسو و تلاش گستر ثبت شده بودند، ضمن اینکه دو شرکت کوئست و امگا که دفاتر اصلی آنها در خارج از کشور است، هنوز مشغول فعالیت هستند."
او از بازداشت سران شرکت غیرقانونی "فارکس" و یکی از عناصر اصلی گروه موسوم به "سیدها" یا "سادات خوزستان" که "به شیوه مضاربه‌ای اقدام به کسب سپرده و پولشویی می‌کردند"، خبر داد و سال آینده را سال محاکمه گردانندگان شرکت‌های هرمی ذکر کرد.

 

در موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری نکنید

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی و کلاه‌برداری جمعی وزارت اطلاعات همچنین نسبت به سرمایه‌گذاری مردم در موسسات مالی و اعتباری و قرض‌الحسنه که به مردم وعده پرداخت سود هنگفت می‌دهند، اما تحت نظارت بانک مرکزی نیستند، هشدار داد.

او با تشریح روش‌های جدید کلاهبرداری در کشور مهمترین آنها را تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه و بازاریابی شبکه‌ای بدون نظارت وزارتخانه‌های اقتصاد و تجارت عنوان کرد: "اینگونه شرکت‌ها با وعده‌های اغواگر اقدام به جذب سپرده‌های مردمی می‌کنند".

او  از مردم خواست که نسبت به فعالیت‌های اینگونه شرکت‌ها هوشیار باشند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    26 0
    خيلي عجيبه موسسات رسما فعاليت ميكنند و مردم بايد هوشيار باشند مگر آنها مجوز ندارند مگر كشور نهاد نظارتي ندارد مگر...
  • مالباخته IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    18 0
    میشه بفرمایید بگید اون جریمه ای که از آقای حسین غفوریان میگیرین، تو جیب کی میره؟ مطمئنا به مالباخته ها که نمیرسه