مروری بر حوادث ایران در شنبه 26 آذر 1390

اعتراف جوان آپاچی سوار به 22 فقره زورگیری

روزنامه خراسان نوشت: زورگیر فراری که دارای چندین پرونده در دادگستری بود و در یکی از پرونده های سرقت به عنف نیز به طور غیابی به تحمل 10 سال زندان محکوم شده بود با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد و به 22 فقره زورگیری از شهروندان اعتراف کرد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: ساعت 13:50 روز سیزدهم آذرماه جاری مردی که کارمند یکی از اداره های دولتی بود با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: در یکی از خیابان های فرعی بولوار سرافرازان مشهد، پیاده در حال حرکت بودم که ناگهان 2 جوان که سوار بر موتورسیکلت آپاچی قرمز رنگ بودند چاقویی را زیر گلویم گذاشتند و با تهدید به مرگ مبلغی وجه نقد، گوشی تلفن همراه و مدارکم را به زور سرقت کردند.
سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: با توجه به این که پرونده های زورگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است این پرونده به دایره مبارزه با سرقت های به عنف ارسال شد و با نظارت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس اداره مبارزه با سرقت) تحت رسیدگی ویژه قرار گرفت. کارآگاهان با انجام چهره نگاری، موفق شدند تصویر یکی از زورگیران را به دست آورند که بررسی مشخصات و سوابق این جوان آپاچی سوار مشخص کرد او از سال 89 دارای چندین پرونده کیفری در دادگستری است و در یکی از این پرونده ها نیز به طور غیابی به تحمل 10 سال حبس محکوم شده است.

 

 

عشق مادری نوزاد رها شده در خیابان را به خانه بازگرداند

روزنامه جام‌جم نوشت: مادری که به خاطر مشکل مالی، دختر 20 روزه‌اش را در یکی از محله‌های مشهد رها کرده بود، پس از جستجوی فراوان بار دیگر فرزندش را پیدا کرد.
چند روز پیش مردی با مراجعه به کلانتری نواب مشهد، نوزاد دختری را که در خیابان پیدا کرده بود، به ماموران تحویل داد تا والدینش را پیدا کنند. مرد جوان به پلیس گفت: درخیابان وحدت منتظر تاکسی بودم که صدای گریه نوزادی را شنیدم. به جستجوی اطرافم پرداختم تا این که میان شمشادها ساکی را پیدا کردم که نوزاد دختری درون آن قرار داشت. گمان می‌برم والدینش او را سر راه گذاشته‌اند.
با تحویل نوزاد به شیرخوارگاه، جستجو برای یافتن والدین او آغاز شد.در این فاصله، زن جوانی با حضور در کلانتری نواب، خود را مادر نوزاد رها شده، معرفی کرد. این زن به پلیس گفت: دخترم 20 روز پیش به دنیا آمد، به خاطر مشکل مالی نمی‌توانستم از او نگهداری کنم. بنابراین با تمام علاقه‌ای که به دخترم داشتم، او را درون ساکی گذاشته و میان شمشادها رها کردم تا شاید خانواده‌ای او را پیدا و فرزندم زندگی خوب و راحتی داشته باشد. یک روز پس از رها کردن دخترم، نگرانش شدم و به محلی که او را رها کرده بودم رفتم، فرزندم را پیدا نکردم. عصر همان روز دوباره به همان محل رفتم و از طریق یکی از مغازه‌داران متوجه شدم مردی، کودکم را یافته و به پلیس تحویل داده است. زن جوان یادآور شد: دوری از فرزندم مرا دیوانه کرده است و دیگر حاضر نیستم به خاطر تنگدستی، از او جدا شوم.در ادامه تحقیقات وقتی ماموران متوجه شدند گفته‌های این زن صحت دارد و او مادر واقعی کودک است، نوزاد دختر را از شیرخوارگاه تحویل گرفته و در اختیار مادرش قرار دادند.

 

سانحه رانندگی در مشهد قربانی گرفت

روزنامه خراسان نوشت: طی یک سانحه رانندگی در محور سد کارده - مشهد یک نفر کشته شد و 4 تن مجروح شدند. ساعت 8:30 صبح روز پنج شنبه، به دلیل مه آلود بودن جاده، 2 دستگاه خودرو پراید و وانت نیسان با یکدیگر برخورد کردند.در پی وقوع این سانحه تاسف بار یکی از سرنشینان پراید کشته شد و 4 تن دیگر نیز مجروح شدند. با اعلام خبر این تصادف به مرکز فوریت های پلیسی 110 بلافاصله ماموران کلانتری سد کارده به دستور سروان رادکان (رئیس کلانتری) به محل اعلام شده عزیمت کردند و با حفظ صحنه حادثه به ایمن سازی محل برای جلوگیری از حوادث احتمالی دیگر پرداختند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =