۱۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید آن را بدانند

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش شرایط استفاده دانش‌آموزان را از تک ماده در امتحانات نهایی تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش شرایط استفاده دانش‌آموزان را از تک ماده در امتحانات نهایی تشریح کرد.

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

به گزارش تسنیم، امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =