۴ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
ردپای یادگاری یحیی در بردهای پرسپولیس

امید عالیشاه در سبک بازی جدید پرسپولیس، نقشی کلیدی دارد و مقابل ملوان هم، توانست سازنده تک گل تیمش باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس در بازی سرنوشت‌ساز با ملوان، پیروزی دشواری به دست آورد. آن‌ها مقابل خط دفاع منسجم حریف، کمتر از همیشه صاحب موقعیت شدند و دقایق پایانی برای حفظ نتیجه، تحت فشار زیادی قرار داشتند. تک گل سه امتیازی پرسپولیس در این مسابقه، روی ارسال امید عالیشاه برای عیسی آل‌کثیر به دست آمد.

به گزارش فوتبال 360، کاپیتان سرخپوشان، توانسته در نیم فصل دوم یکی از مهمترین مهره‌های اوسمار باشد. عالیشاه هفته اول نیم فصل دوم مقابل آلومینیوم، بخاطر محرومیت غایب بود. مسابقه‌ای که با شکست پرسپولیس به پایان رسید. او از هفته شانزدهم، به ترکیب پرسپولیس برگشت و تیمش در این مدت، 7 پیروزی و یک مساوی در لیگ و جام حذفی به دست آورده است.

یادگاری یحیی
عالیشاه در تیم اوسمار، نقشی متفاوت با گذشته دارد. او در پرسپولیس فعلی، به عنوان هافبک تهاجمی و پشت سر تک مهاجم این تیم، یعنی عیسی آل‌کثیر قرار می‌گیرد. استفاده از عالیشاه به عنوان بازیکن ثابت در این پست، از اواخر نیم فصل اول آغاز شد. یحیی گل‌محمدی برای حل مشکل موقعیت‌سازی تیمش، بازی با استقلال خوزستان از سیستم سه دفاعه استفاده کرد و پس از شکست این ایده، سراغ استفاده از عالیشاه پشت سر تک مهاجم تیمش رفت. عالیشاه سه بازی آخر پرسپولیس در نیم فصل اول مقابل شمس آذر، نساجی و مس رفسنجان در این پست بازی کرد. بازی‌هایی که پرسپولیس، دو برد و یک مساوی به دست آورد و عالیشاه هم، توانست در این سه مسابقه 7 موقعیت کلیدی برای تیمش بسازد.

خط آتش رویایی
نیم فصل دوم با حضور اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر و هماهنگی آن‌ها با ترابی و عالیشاه، کاپیتان به بهترین فرمش در پست جدید رسیده است. پرسپولیس در نیم فصل دوم، بجز دربی تهران در تمام مسابقاتش امید گل بیشتر از یک داشته و بازی با فولاد و پیکان، بر اساس آمار متریکا توانست از امید گل 4 عبور کند. خود عالیشاه هم فقط در یک بازی نیم فصل دوم، نمره‌ای کمتر از 7 گرفته و همه بازی‌ها، حداقل یک موقعیت کلیدی برای تیمش ساخته است. موقعیت‌هایی که یکی از آن‌ها در بازی امشب مقابل ملوان، گلی سرنوشت‌ساز به همراه داشت. عالیشاه در سن 32 سالگی، با پستی متفاوت از پست تخصصی خود در بیشتر سال‌های بازی، احیا شده و امیدوار است باز هم با پرسپولیس، جام قهرمانی لیگ را به دست آورد. تغییر پست او و درخشش در نقش جدید، یکی از مهمترین عوامل اصلی اوج‌گیری دوباره پرسپولیس در این فصل بوده است.

259 259

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1894328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    وقتی گل محمدی مربی بود که چشم دیدنش را نداشتید.
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    همه اینها درست ولی آیا واقعا حق پرسپولیس با این بازی مالکانه؛هجومی و پر موقعیت یک گل در هر بازیه؟! یک گل برای تیمی مث استقلال خوبه که ۹۰ دقیقه تو لاک دفاعیه. نمی‌دونم واقعا این همه حقوق بگیر تو کادر فنی متوجه نمیشن ایراد تیم کجاست.نمیدونم واقعا این پستها که هواداران میزارن به چه دردی میخوره آیا به گوش باشگاه میرسه یا نه؟ ایراد تیم اینه که هیچکدوم از بازیکنها تو پاسهای بلند موفق نیستن.از امید بگیر تا ریگی و سروش و دانیال و ترابی و... واقعا بچه ها تو تمرینات چکار میکنن.اینکه ۱۰ نفر تو یک متر جا جمع بشن و بهم پاس بدن به چه دردی میخوره.واقعا تیم بسته بازی می‌کنه و اصلا پاس بلند سالم نمیتونن بدن‌ چرا این مشکل حل نمیشه.الان سرلک هم رفته ملوان همین مشکل رو داره.چرا تیمهای دیگه اینقدر خوب پاس بلند میدن و ما اینقدر ضعیف.دوم اینکه این بازی سازی از تو دروازه داره تیم رو نابود می‌کنه.همه تیمها یاد گرفتن با یه پرس توپ رو میگیرن و به راحتی ضربه میزنن.درسته که این سبک بازی سبک اصولیه اما تو ایران اصول و فنی جواب نمیده.استقلال با زیر توپ کشیدن و یک هیچ ۳ امتیاز میگیره.اما پرسپولیس...
  • اس اسی DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    رد پای داوریها مشهوتره تا مربی مثل سالهای قبل چرا آدرس غلط می‌دین !
  • NL ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    وی ای آر سبب شد که قرمزها امسال مثل همیشه قهرمان نشوند . چه کنیم که وی ای آر هیچ نسبت فامیلی با بابا مسعود ندارد و توصیه پذیر هم نیست ؟! امسال وی ای آر در معدود عرض اندام دادن خودش ولی در بازی های مهم سبب شد که حق به حقدار برسد و مثل سالهای قبل حق ناحق نشود . اگر در تمام بازی های لیگ وی ای آر وجود داشته باشد . بعید می دانم که این تیم حتی بتواند در سوپرلیگ فوتبال ایران حضور داشته باشد . قهرمان شدن پیشکش ! و برای همین . این تیم مافیایی و حکومتی تمام سعی خودش را خواهد کرد تا با جوسازی و لابی گری جلوی ورود انبوده و کافی وی ای آر را به ایران بگیرد .
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    لامصب ردپای داوری وکمیته داوران وشخص تاج هست
  • حمید رضا DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    عالیشاه عشق قرمزها پلنگ مازندران
  • Ali IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اگه یحیی میموند الان پرسپولیس رده دهم بود