عمار حکیم: رژیم صهیونیستی مانع صلح در منطقه می‌شود/ سکوت جامعه جهانی مشکوک است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در جریان خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بغداد، رژیم صهیونیستی را عامل بی‌ثبانی منطقه و دوری آن از صلح دانست و از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بغداد تاکید کرد: در سطح منطقه‌ای، منطقه ما گزینه‌ای جز صلح ندارد و بدون به رسمیت شناختن حقوق همگان صلح فراگیر در کار نخواهد بود.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: خیره‌سری و کینه‌ورزی صهیونیستی دو مانع بزرگ در برابر هر تلاشی برای تثبیت صلح و آرامش در جهان عرب و اسلام است، در حدی که هر جا تلاشی برای آرامش و صلح میان کشورهای منطقه آغاز می‌شود، صهیونیست‌ها فورا برای ایجاد تنش و بحران وارد عمل می‌شوند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه این رژیم غاصب جز زبان خون و فتنه را نمی‌فهمد، بدیهی‌ترین معاهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به ارزش‌های انسانی کم‌ترین احترامی نمی‌گذارد، تصریح کرد: با وجود قطع‌نامه الزام‌آور شورای امنیت، گوش‌های این نظام غاصب در برابر فراخوان‌های آرامش و توقف جنگ ناشنواست و در این میان سکوت جامعه جهانی نیز مشکوک است.

حکیم ادامه داد: رژیم صهیونیستی نماینده گفتمان خشونت و افراط‌گرایی و نفرت‌پراکنی است و کشورهای جهان باید این حقیقت رژیم صهیونیستی را به خوبی دریابند و فریب دروغ‌ها و فریبکاری‌های لابی صهیونیستی را نخورند که متأسفانه در حلقه‌های تصمیم‌گیری جهان نفوذ بالایی دارد.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی و اسلامی نباید اجازه دهند که این رژیم غاصب صلح را از منطقه ما برباید، آنان باید به صورت یکپارچه در برابر تلاش برای تفرقه و فتنه که یکپارچگی و منافع امت اسلامی را هدف قرار می‌دهد بایستند.

رهبر جریان حکت ملی عراق با تاکید بر وحدت کشورهای عربی و اسلامی عنوان کرد: تقویت روابط کشورهای عربی و اسلامی و تأمین منافع مشترک این ملت‌ها و تحکیم مبانی تفاهم و گفت‌وگوی سازنده میان یکدیگر بزرگ‌ترین سلاح ما در برابر این رژیم غاصب است که با آن از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.

حکیم خطاب به صهیونیست‌ها که قاتلان زنان، کودکان، امدادرسانان و دیپلمات‌های خارجی هستند گفت: هرچه بالا روید و استکبار جویید، روزی خواهد رسید که از تخت به زیر افتید و ظلمتان پایان یابد. این سنت الهی است: «ستمکاران به زودی خواهند دانست که به چه مکانی باز می‌گردند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سفر محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن در روزهای آینده، بر اهمیت حمایت و همراهی با السودانی در پیشبرد سیاست‌های کشور تاکید کرد و گفت: این سفر مهم است و باید با حمایت و اجماع داخلی همراه باشد تا دولت بتواند مذاکراتی راحت درباره آینده روابط عراق و آمریکا داشته باشد و این روابط را وارد ابعاد تازه‌ای کند.

حکیم در ادامه خاطرنشان کرد که عراق در پی برقراری شراکت با همه کشورهای منطقه و جهان بر اساس اصل احترام متقابل و منافع مشترک با احترام به حاکمیت ارضی و حفاظت از استقلالش از سوی همگان و در شرایطی درست است، تا همه بتوانند تصمیمات درست و مؤثر بگیرند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق و مذاکره درباره پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی، بر تبدیل روابط عراق و آمریکا از روابطی کاملا امنیتی و نظامی به روابطی که همه ابعاد اقتصادی، تجاری، اقتصادی، بانکی، علمی و فناوری و ارتباطات را در برگیرد، تاکید کرد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1893454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =