اختلافات از زمانی شروع شد که مسی اولین گلش را با پیراهنی با مارک آدیداس مقابل تیم ساراگوسا به ثمر رساند و مسئولان نایک ادعا کردند او هنوز قرارداد دارد ...

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زندگی نامه لیونل مسی» نوشته لوکا کایولی و با ترجمه ایوب دهقان کار نخستین مجلد از مجموعه «ورزش و آینده» که به زندگی و حیات ورزشی ستاره های جهان می پردازد و چندی پیش از سوی انتشارات خبر امروز و با همکاری کتیبه زرین منتشر شد، با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. این مجموعه که زیر نظر علی آخوندان تولید می شود، برای نخستین بار زندگی نامه یک ستاره ورزش جهان را ترجمه و روانه بازار نشر کشور می کند.

 

بنابراین گزارش، در فصل 19 این کتاب خواندنی گفتگویی با مدیر بخش بازاریابی شرکت آدیداس منتشر و ماجرای شکایت دو شرکت «نایک» و «آدیداس» از یکدیگر و دادگاهی شدن پرونده‌شان بر سر لیونل مسی شرح داده شده است.
بخش‌هایی از گفتگو با فرناندو سولاناس را برای کاربران محترم خبرآنلاین منتشر می کنیم:


- سال 2003 برای اولین بار با پدر لیونل که آن زمان مدیر برنامه‌هایش هم بود، ملاقات کردم. آن زمان او با نایک قراردادی تنها برای لباسهای ورزشی داشت. توافق کرده بودند در ازای یک عکس از مسی هرقدر لباس و کالاهای ورزشی نیاز دارد در اختیارش بگذارند. قرارداد در زمان 14 سالگی لیونل مسی امضاشده بود و پدرش هم راضی بود.


- ما تا پایان قرارداد او با نایک صبر کردیم و بعد تصمیم گرفتیم وارد مذاکره شویم. کار ما جستجوی ستاره‌های آینده دار است و در هر زمینه‌ای دنبال بهترینها هستیم. من قبلا فوتبالیست بودم و میدانم چه کسی را انتخاب کنم اما در زمان تصمیم گیری سرمایهکذاران باید مربیان و کارشناسان هم مشورت بدهند.


- قراردادشان تمام شد اما همچنان محصولات نایک را دریافت می‌کردند چون نایک اسپانسر بارسلونا بود.


- دو روز قبل از ترک بارسلونا به مقصد هلند، پدر او پیشنویس توافقنامه ای برای شرکت نایک ارسال کرده بود. شرایط برای ما سخت شد. با این حال بعد از ماه‌ها مذاکره، بالاخره وارد قضیه شدیم و در ژانویه 2006 با مسی قرار داد 4ساله بستیم.

- مبلغ قرارداد همیشه محرمانه است و نمیتوانیم آن را فاش کنیم.

- اختلافات از زمانی شروع شد که مسی اولین گلش را با پیراهنی با مارک آدیداس مقابل تیم ساراگوسا به ثمر رساند و مسئولان نایک ادعا کردند او هنوز با ما قرارداد دارد و به دادگاه شکایت کردند. دادگاه به نفع نایک رای داد و گفت لیونل باید لباس نایک را بپوشد. اما در آخرین حکمی که رییس دادگاه صادر کرد، لیونل دیگر هیچ تعهدی به شرکت نایک نداشت و از آن به بعد ما همکاریمان را با او بیشتر کردیم.

- او چهره جدیدی است که در سیستم بازاریابی دنیا که خیلی زود همه چیز کلیشه می‌شود؛ هوای تازه محسوب می‌شود. او مارادونایی جدید است که بازی‌اش در زمین فوتبال شبیه پلی استیشن است.


- او همان چیزی است که مردم دوست دارند باشد، پسربچه ای با استعداد که عاشق خانواده‌اش است و دوست دارد یا فوتبال بازی کند یا در کنار خانواده باشد. اهل حاشیه نیست و به موج موافقان و مخالفان خود توجه نمی‌کند.


- اگر بخواهم او را در یک جمله تعریف کنم؛ از کلمه «صادق» استفاده می‌کنم.

- هواداران او بیشتر از امریکای لاتین، اسپانیا و آسیا بویژه ژاپن هستند؛ چون آنها هم قد و قواره لئو هستند و با او همذات پنداری می‌کنند. محبوبیتش در اروپا هم رو به افزایش است و به لطف بازی های جام قهرمانان، طرفداران زیادی در انگلستان پیدا کرده است.


به گزارش خبرآنلاین، زندگی نامه و حواشی زندگی ستاره محبوب فوتبال جهان، کتابی است که رازهای یک بازیکن بزرگ را به شیوه ای خواندنی و موجز پیش روی مخاطب قرار می‌دهد؛ رازهای فوتبالیست مشهوری که در 11 سالگی با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می‌کرده است و هم قد یک بچه 6ساله بوده است!
 

کتاب «زندگی نامه لیونل مسی» در 300 صفحه و با قیمت 10هزار تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =