حجاریان گفت خاتمی به احتمال ۷۰ درصد کاندیدا نمی شود /محسن رضایی در فکر نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری است/بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی روز هجدهم فروردین سال ۱۳۸۰ در مورد دیدار با علی لاریجانی، محسن رضایی، ماجرای کاندیداتوری سید محمد خاتمی و سخنرانی مجتبی تهرانی نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۸۰ روایت کرده است؛

آقای علی لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و از قول آقای سعید حجاریان، [عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مدیرمسئول روزنامه صبح امروز]، نقل‌ کرد که آقای [سید محمد] خاتمی، به احتمال هفتاد درصد، نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد. بر این اساس، پیشنهاد داشت که هماهنگی به وجود آید که آرای نیروهای طرفدار ولایت، متفرق نباشد. آقای [قربانعلی] دُری [نجف‌آبادی]، [رئیس دیوان عدالت اداری و نماینده مجلس خبرگان]، نوار حاج‌آقا مجتبی تهرانی، [مدرس حوزه‌های علمیه تهران] را آورد که گوش کنم. سخنرانی شب عاشورای ایشان است. گفت، مطالب مهمی دارد. نسخه‌ای هم برای رهبری فرستاده است.

مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت و چند بند [از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در بخش] سیاست امنیت ملی را تصویب کردیم. هیئت عزاداران نهاد ریاست‌جمهوری آمدند؛ با سینه‌زنی و مداحی و روضه‌خوانی و صحبت آقای [علی‌اکبر] ادب و سپس من هم صحبت کوتاهی برای آنها نمودم.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [احمد] جنتی، [علی‌اکبر] ناطق[نوری] و [قربانعلی] دُری [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. بحث بر سر نامزدی ریاست‌جمهوری بود. در فرض نیامدن آقای [سیدمحمد] خاتمی، اصرار داشتند که من بپذیرم که قبول نکردم. اسم آقایان ناطق [نوری]، [حسن] روحانی، [علی‌اکبر] ولایتی و [علی] لاریجانی هم مطرح است. نگران‌اند که نامزدی آقایان محسن رضایی، [علی] فلاحیان و احمد توکلی، باعث تقسیم آرا [جناح راست] بشود.

فاطی آمد و در مورد عکس‌های کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۱ [=پس از بحران] مشورت کرد. عصر آقای [صدرالدین] شریعتی، ناظر شورای نگهبان آمد. گزارشی از محاکمه آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات] داد و از گزارش بازرسی کل کشور [در خصوص وقایع خرم‌آباد] انتقاد داشت. گزارش سفر به عتبات را داد و از فقر مردم عراق و اختناق در این کشور گفت. آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد؛ در فکر نامزد شدن در انتخابات [ریاست‌جمهوری] است.

شب، برای عیادت آقای [سیدمحمدرضا] اصفهانی، ابوالزوجه اخوی محمود، به بیمارستان مهر رفتم. دو هفته است که در حال کماست و امروز کلیه هم از کار افتاده. عفت از سفر رفسنجان مراجعت کرد و از وسعت حضور مردم در مراسم عزاداری [روستای] علی‌آباد [سادات] گفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891992

برچسب‌ها