واشنگتن پست: آمریکا به روسیه درباره «حمله تروریستی مسکو» هشدار داده بود

روزنامه واشنگتن پست به نقل از چندین مقام آگاه آمریکایی نوشت ایالات متحده ۲ هفته پیش از حمله تروریستی در مسکو هشدار داده بود که سالن کنسرت کروکوس می‌تواند «هدف حمله تروریستی» قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، تقریبا ۲ هفته پیش در جریان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در حوالی مسکو بیش از ۱۳۰ نفر کشته و ۱۵۲ نفر زخمی شدند؛ حمله‌ای که داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت، اما مقامات روسیه بیانیه منتسب به این گروه تروریستی را نپذیرفتند و خواستار تحقیقات بیشتر در این خصوص شدند.

چند تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست ادعا کردند که ۲ هفته پیش از این حمله، ایالات متحده به روسیه هشدار داد بود که داعش در حال آماده‌سازی حمله‌ای است که می‌تواند جان تعداد زیادی از غیرنظامیان را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید هم ادعا کرد که اطلاعاتی را درباره حمله‌ای احتمالی با مقامات روسیه در میان گذاشته است. «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه چنین موضوعی را تایید کرد، اما گفت: «آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده به ما اطلاعاتی دادند، اما آنها بسیار کلی بوده و به ما این امکان را نداد تا تماما مشخص کنیم که چه کسی در این جنایت وحشتناک مشارکت می‌کند.»

سخنگوی کرملین به سوالات روزنامه واشنگتن پست درباره این ادعای مقامات آمریکا هنوز پاسخی نداده است.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه هم در این خصوص تاکید کرد: «این حمله تروریستی به خوبی سازماندهی شده بود و تحت پوشش گسترده خبری رسانه‌های غربی به لحن دلخواه آنها بیان شد. اما مشخص است که رژیم کی‌یف در این زمینه مستقل نیست و تماما توسط ایالات متحده کنترل می‌شود. هم‌چنین باید به خاطر داشته باشیم که داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی توسط واشنگتن ساخته شده‌اند.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =