کوثری: پاسخ دندان شکن به اسرائیل خواهیم داد /دولت سوریه باید نفوذی‌ها را شناسایی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است اسرائیل توان کشاندن جنگ به خاک ایران را ندارد و تاکید می کند؛ اسرائیل اصلاً عددی نیست، بلکه آمریکا، اروپا و کشورهای عربی که از این رژیم حمایت می‌کنند و داشتند، می‌گویند این کار انجام دهد. لذا باید بدانند که جواب دندان‌شکنی به آنها داده خواهد شد که از کرده خود پشیمان خواهند شد.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران و ترور مستشاران نظامی و بلندپایه ایران از سوی اسرائیل طی چند ماه اخیر، گفت: علت جنایتی که اسرائیل در روز دوشنبه انجام داد، این بود که در فلسطین و غزه به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند. اسرائیل، آمریکا و حامیان آنها که می‌خواستند طی چند ماه اسرای اسرائیل را از دست حماس آزاد کنند، به دنبال دستیابی به تونل‌ها بودند و می‌خواستند مردم غزه را بیرون کنند و مجاهدین حماس را دستگیر کنند، بعد از ۶ ماه نتوانستند به هیچ کدام از این اهداف دست پیدا کنند.

اسرائیل احساس خطر می کند

وی افزود: لذا به دلیل ناکامی در دستیابی به اهداف، حدود ۳۳ هزار نفر را به شهادت رسیدند، در جهان جوی علیه آنها ساخته شده که احساس خطر بسیار شدیدی می‌کنند، بنابراین برای اینکه نشان دهند هنوز قدرتی دارند، قدرتمند هستند و می‌توانند اقداماتی انجام دهند، دست به چنین کارهایی می‌کنند در صورتی که طبق کنواسیون بین‌الملل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها از مصونیت برخوردار هستند.

کوثری در ادامه تصریح کرد: حمله به سفارت ایران نشان‌دهنده زیرپا گذاشتن قانونی است که خود آمریکا و اعضای شورای سازمان ملل آن را تصویب کردند. در مجموع علاوه بر اسرائیل، آمریکا که آتش‌بس را وتو کرد، هم باید پاسخگو باشد. اسرائیل و آمریکا باید بدانند که اقدامات آنها راه به جایی نخواهد برد و به ضرر خودشان تمام خواهد شد و قطعاً پاسخ محکمی به اسرائیل داده خواهد شد.

کسانی که می‌گویند اسرائیل می‌خواهد جنگ را به داخل ایران بکشاند، عقلشان کجا رفته؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل به دنبال کشاندن جنگ به داخل ایران است، خاطرنشان کرد: این مورد را با ذکر مثالی خدمتتان می‌گویم. در فردای روز عملیات طریق‌القدس رییس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، نخست وزیر انگلیس و آلمان همگی آمدند رژیم صدام را که در حال فروپاشی بود، به زور نگه داشتند. اسرائیل در حال حاضر هم در مورد فلسطین طی ۶ ماه نتوانست به هیچ کدام از اهداف خود برسد آن وقت می‌خواهد با ایران مقابله کنند؟ عقل و منطق کجا رفته که برخی این مسائل را مطرح می‌کنند. اسرائیل اصلاً عددی نیست، بلکه آمریکا، اروپا و کشورهای عربی که از این رژیم حمایت می‌کنند و داشتند، می‌گویند این کار انجام دهد. لذا باید بدانند که جواب دندان‌شکنی به آنها داده خواهد شد که از کرده خود پشیمان خواهند شد.

دولت سوریه باید نفوذی‌ها را شناسایی می‌کند

فرمانده پیشین قرارگاه ثارالله در واکنش به برخی فرضیه ها مبنی بر نقش نیروهای نفوذی در حملات اخیر اسرائیل به مواضع ایران، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مسائلی نظیر نفوذ وجود دارد اما باید با دقت بیشتری مسائل را پیگیری کنیم و کاری کنیم که افراد نفوذی سریع‌تر مورد شناسایی قرار بگیرند و قطعاً بر روی این مسئله کار می‌شود البته به دلیل اینکه کشور سوریه همجوار با اسرائیل است، بالاخره افرادی در آنجا هستند که توسط سوریه مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890497

برچسب‌ها