در آبانماه 10 محموله بالای 100 دستگاهی وارد کشور شده است که بخش عمده ای از آن خودروهای کره ای بوده است.

علی پاکزاد: از 10 محموله بزرگ وارداتی خودرو در آبانماه هفت محموله از کشور کره به ایران صادر شده است. بر اساس آمارهای گمرک از تراز تجاری کشور طی آبانماه امسال بزرگترین محموله های خودروی وارداتی کشور که شانل بیش از 100 دستگاه خودرو بوده اند از کشورهای کره، ژاپن و چین به ایران وارد شده اند.
جمع تعداد خودروهای وارداتی در این محموله ها 2046 دستگاه بوده که ارزش کل این محموله ها معادل 35.5 میلیون دلار (37 میلیارد تومان) بوده است. بزرگترین محموله آبانماه مربوط به واردات 301 دستگاه هیوندا گرنجور با قیمت هر دستگاه 19.8 میلیون تومان بوده است و گرانترین خودرو در این محموله ها شامل 100 دستگاه خودروی نیسان مورانو بوده است که هر یک از آنها 37.4 میلیون تومان در گمرک قیمت گذاری شده اند.

 


/22231
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    16 0
    سانتافه فقط 20 میلیون تومن بعد پژو پارس هم ایران خودرو با همین قیمت می فروشه؟بعددر روزهای اوج الودگی هوا اقایان خودروساز و قطعه ساز الاینده ترین و قدیمی ترین خودروی تولیدی کشور برای ادامه تولید حمایت می کنند!!!متاسفانه وزیر هم کاملا بی اختیار و دستش بستن
  • بدون نام US ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    6 0
    چرا تو این مملکت قیمت این ماشین ها 2.5برابر میشه
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    13 0
    سراتو 12ملیونی چرا 44 ملیون وغیره ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    11 0
    اين قيمت ضرب در 3 تا 4 شده دست مشتري واقعي ميرسد واقعا 400 درصد بالاي قيمت ورودي واقعا زبان قاصره ازاين همه......
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    16 0
    خبرانلاين لطفا اين خبرهارو ننويس چون آدم دچار افسردگي ميشه چرا ما بايد يه اتومبيل 20 ميليوني رو 70 ميليون بخريم؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    18 0
    خیر از عمرشون نبینن اینقدر گمرکی می زنن
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    18 0
    چرا خودرو ساز های داخلی باید انقدر حاشیه امنیت بالایی داشته باشند؟ چرا مدیران این صنعت خواب راحت و بی دقدقه ی کاهش هزینه های تولیدشان داشته باشند و بی رقیب بتازند؟
  • احمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    11 0
    چرا باید تولید کننده های دیگه مثل کشاورزها و باغدارها اینجوری نابود بشن بخاطر واردات بی رویه ولی این خودروسازهای داخلی اصلاً خیالشون نمیاد
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    14 0
    وارد کننده هیوندای کمپانی آسان موتور هست و برای من جای تعجب داره که گرانجور 18713 دلاری رو چرا به مردم بدون 4 درصد ارزش افزوده می فروشند 74 میلیون تومان!!آخه مگه تعرفه بیش از 100 درصد هست؟10 درصد هم بابت شماره گذاری و جایگزینی خودروی فرسوده که جمعا میشه 110 درصد پس چرا با قیمت دلار 1350 تومان هم که حساب میکنیم(هر چند تو گمرک نرخ ریالی تعرفه بر اساس نرخ دلار بانک مرکزی 1100 تومان دریافت می شود) می بینیم بیش از 49 میلیون تومان نمی شود!!یعنی برای هر خودرو وارداتی 25 میلیون تومان سود نصیب کمپانی محترم آسان موتور می شود؟؟؟واقعا این پولها به جیب چه کسانی می رود؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    پول مفت نبايد بريزيم تو جيباشون!!!!!!!!!!!!!!!
  • آران IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    6 0
    من خودم چند سالی تو کشور عراق بودم که حتی تاکس شهریهای این کشور با این اوضاش مزدا 323 یا تویوتا کورولاست و خودم یک 307 اتومات خریدم 8 ملیون تومتن چرا تو کشور ما اینجوری نیست چرا همیشه باید حسرت خورد در حالی که خودروهای تولید کشور با قیمت های خیلی کم به کشورهای دیگه صادر میشه آیا این قانونه؟ولی متاسفانه کسی ج.ابگو نیست کو کسانی که ادعا دارن؟واقعا" تاسف بر انگیزه
  • amn IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 0
    آره دیگه فقط فقط از خودشون تعریف میکنند و بس!!!!!!!!