ادعای سنتکام درباره سرنگونی پهپادهای انصارالله

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) باز هم مدعی سرنگون کردن پهپادهای یمنی شد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

این مرکز در ادامه اعلام کرد که «این پهپادها یک کشتی متعلق به ائتلاف و یک کشتی جنگی آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادند اما هیچ گزارشی از وقوع تلفات یا خساراتی در کشتی‌های آمریکایی و یا نیروهای ائتلاف منتشر نشد.»

به نقل از ایسنا سنتکام در پایان نیز طبق روال همیشگی مدعی شد که «این تسلیحات به منزله تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه شناسایی شده و این اقدامات برای حمایت از آزادی دریانوردی و امن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در پیش گرفته شدند.»

جنبش انصارالله یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حمایت از فلسطینی‌های ساکن این منطقه، عملیات‌هایی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌هایی که به مقصد بنادر واقع در اراضی اشغالی در حرکت هستند، آغاز کرده است.

«سید عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه پنج‌شنبه در سخنرانی تاکید کرد که «آمریکا پس از ورود مستقیم به جنگ در غزه، در یک بحران واقعی گرفتار شده است.»

الحوثی همچنین به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدم اشاره کرد و گفت: در طول هفته ۱۰ عملیات با ۳۷ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام دادیم.

رهبر انصار الله در ادامه نیز اعلام کرد: در این هفته ۹ کشتی را هدف قرار دادیم. تاکنون ۸۶ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکا و انگلیس را هدف قرار داده‌ایم.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =