به دنبال شکستن طلسم در عشق‌آباد!

ایران به دنبال کسب اولین پیروزی خود در خانه ترکمنستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 5 روز پیش تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی دور دوم انتخابی جام جهانی ترکمنستان را با 5 گل در هم کوبید و بهترین پیروزی تاریخ خود را در این مرحله به دست آورد. حال امروز از ساعت 18:30 شاگردان امیر قلعه نویی در اولین بازی برگشت باید در عشق آباد مقابل ترکمنستانی ها به میدان بروند.

شاید همه با نگاهی به نتیجه بازی رفت فکر کنند که یوزهای ایرانی در این بازی کار دشواری نداشته باشند اما تاریخ چیز دیگری می‌گوید، ملی‌پوشان فوتبال ایران در طول تاریخ برابر ترکمنستان کاملاً دست بالا را داشته‌اند و در ۹ مسابقه برابر این تیم به ۴ پیروزی ۳ تساوی و ۲ شکست دست یافته است ولی تیم ملی برابر این حریف کم نام و نشان ۲ آمار ضعیف دارد که امکان دارد این ۲ آمار پس از این بازی از بین برود.

هر ۴ برد ایران برابر ترکمنستان در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاده و تیم ملی خارج از خانه موفق به پیروزی بر ترکمنستان نشده است. ایران و ترکمنستان یک‌بار در زمین بی‌طرف و در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ با هم دیدار داشتند که بازی مساوی شده و ۳ بار هم در ترکمنستان با یکدیگر روبرو شدند که حاصل آن یک پیروزی برای برای میزبان و ۲ تساوی بوده است و تیم ملی در این بازی به دنبال اولین پیروزی خارج از خانه برابر ترکمنستان است.

علاوه بر این بهترین آمار تیم ملی برابر ترکمنستان، ۲ پیروزی متوالی بوده و ایران در صورت برنده شدن در این دیدار برای نخستین بار به ۳ برد پیاپی برابر این تیم دست خواهد یافت. تیم ملی در بازی برگشت انتخابی جام‌جهانی در سال ۲۰۱۸ و بازی رفت در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ ترکمنستان را شکست داده است.

آخرین تقابل

تیم ملی آخرین بار چیزی حدود ۹ سال پیش به عشق‌آباد سفر کرده که در بازی انتخابی جام جهانی برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسیده است. تک گل تیم ملی را در آن مسابقه سردار آزمون به ثمر رساند و گل ترکمنستان دقیقه ۱+۴۵ توسط روسلان مینازوف وارد دروازه علیرضا حقیقی شد تا نتیجه با تساوی یک بر یک به پایان رسد. جالب اینکه دو بازیکن پرسپولیسی کنونی تیم ملی یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی در ترکیب ابتدایی کارلوس کی‌روش در آن مسابقه حضور داشتند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =