فعالیت ۱۳۴ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران در استان سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از استقرار ۱۳۴ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ گفت: در ایام نوروز، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی، امدادی و انتظامی در مبادی ورودی و داخل شهرهای استان سمنان فعال است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بابیان اینکه این پایگاه‌ها در مبادی ورودی، خروجی و داخل شهرهای استان سمنان برای پاسخگویی و کمک به مسافران نوروزی برپاشده است افزود: با توجه به گستردگی مناطق گردشگری استان سمنان ۱۳۴ پایگاه اطلاع‌رسانی، امدادی و انتظامی شامل ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،۲۰ پایگاه هلال‌احمر و ۴۰ پایگاه نیرو انتظامی در مناطق عبوری مسافران مشغول به خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در استان سمنان است.

امیر کرم زاده گفت: در این پایگاه‌ها، علاوه‌ بر راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، زیست‌محیطی و اطلاع‌رسانی، مکان‌هایی به‌عنوان نمازخانه، فضای دوستدار کودک و انجام فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته‌شده است.

او افزود: روزانه ۱۸۰ عضو جوان جمعیت هلال‌احمر در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی جاده‌ای و درون‌شهری با اهداف پیشگیرانه، خدمات‌رسانی امداد و نجات، حمایت‌های بشردوستانه، سنجش سلامت و زمینه‌سازی برای آموزش و سرگرمی و راهنمای گردشگری مشارکت دارند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اهمیت ماندگاری مسافر در استان گفت: در سال ۱۴۰۳، ظرفیت‌های گردشگری، اقامتی، جایگاه‌های سوخت، مجتمع‌های بین‌راهی و تمام آنچه مسافران و زائران به آن نیاز دارند از طریق نرم‌افزار پارکوپلو در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد که می‌توانند با اسکن کیوآرکد این نرم‌افزار را دانلود و از آن استفاده نمایند.

امیر کرم زاده افزود: در حوزه راه‌ها در محدوده دهیاری‌ها، در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ای، اتومبیل‌های هشداردهنده با چراغ‌های گردان مستقرشده‌اند.

او بابیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز در آماده‌باش کامل و به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، گفت: مسئولیت داریم تا به نحو مطلوب به هم‌وطنان خدمات‌دهی کنیم و ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

استان سمنان دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ... فراوانی شامل مسجد امام خمینی (ره) سمنان، مجموعه تاریخی بسطام، مسجد تاریخانه، جنگل ابر، منطقه حفاظت‌شده پرور، موزه باغ امیر، چشمه‌علی دامغان، کاروانسرای ثبت جهانی و ... است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =