احتمال کاهش مسافران نوروزی مشهد به دلیل ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان پذیرش زائران در نوروز سال‌های گذشته حداکثر ۱۰ میلیون نفر بوده است و امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان، آمار زائران نوروز کمتر خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، اظهارکرد: از ۱۹ اسفندماه دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش زائران نوروزی تا ۲۴ فروردین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: آماده‌سازی برای پذیرش زائران نوروزی در مشهد به نحوی انجام گرفته است تا ضمن پوشش ضعف سال‌های گذشته، راهنمایی و مدیریت خوبی برای پذیرایی و اسکان زائران انجام گیرد تا آنان در زمان حضور در مشهد دچار مشکل نشوند و از ظرفیت‌های اسکان رسمی و موقت در این شهر بهره گیرند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت راهنمایی زائران و مدیریت اسکان آنان در مشهد بر عهده فرمانداری است، ادامه داد: بر این اساس فرمانداری با جدیت این موضوع را پیگیری و دنبال می‌کند تا بتوان شرایط بهتری را برای اسکان زائران فراهم کرد.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اسکان و پذیرش زائران نوروزی از آبان ماه امسال آغاز شد و اولویت‌های مربوط به ۱۰۰ مساله در ۱۹ کمیته ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی احصا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تامین اقلام مورد نیاز و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در نوروز به ویژه قیمت‌های آنها که مورد تاکید استاندار خراسان رضوی است، تحت مدیریت کارگروه تنظیم بازار استان قرار دارد و مجموعه ناظران بر این بخش مشخص و همه کالاها و خدمات تعیین شده‌اند.

وی تاکید کرد: قیمت کالاها و تعرفه خدمات مورد نیاز زائران مشخص شده و در سطح وسیع اطلاع رسانی می‌شود تا بتوان رضایت زائران امام رضا(ع) در نوروز امسال را تامین کرد.

گنابادی نژاد موضوع حمل و نقل زائران را از دیگر مسائل مهم مربوط به زائران نوروزی ذکر و بیان کرد: گاه زائران در سال‌های گذشته در حوزه حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می‌شدند که در این زمینه کارگروه ملی زیارت مصوبه‌ای داشت تا با اهتمام سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، بلیت رفت و برگشت از تمامی مبادی زائر فرست به زائران متقاضی فروخته شود تا مشکلی در تامین بلیت نداشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی آمار زائران نوروزی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان پذیرش زائران در نوروز سال‌های گذشته حداکثر ۱۰ میلیون نفر بوده است و امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان، آمار زائران نوروز کمتر خواهد بود اما امکان افزایش زائران با توجه به طولانی ترین شدن ایام تعطیلی نیز وجود دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =