افزایش رأی ۳۰ نماینده فعلی مجلس در انتخابات ۱۱ اسفند

از میان ۱۰۳ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی که در مجلس دوزادهم ابقا شدند. ۳۰ نماینده آراء شان نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ با مشارکت ۴۱ درصدی برگزار شد. نتایج آراء نشان داد که از میان نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی ۱۰۳ نماینده ابقا شدند.

از میان آنها، ۳۰ نماینده آراء شان نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است. اسماعیل کوثری تنها نماینده حوزه انتخابیه تهران است که در انتخابات میان دوره ای سال ۱۴۰۰ توانسته بود، ۳۴۵.۶۴۵ رأی کسب کنند. وی در انتخابات مجلس دوازدهم با ۳۸۶.۷۳۳ رأی در نمایندگی خود ابقا شد. البته باید اضافه کرد که وی در میان دوره ای انتخابات مجلس یازدهم وارد بهارستان شده بود و جایگزین فاطمه رهبر شد که بخاطر ابتلا به کرونا درگذشته بود.

در استان کهگیلویه و بویر احمد حوزه انتخابیه گچساران نیز غلامرضا تاجگردون توانست بار دیگر با عبور از سد شورای نگهبان در انتخابات حضور داشته و پیروز رقابت ها شود. رأی او بیشتر از میزان رأیی است که در سال ۹۸ بدست آورد. تاجگردون اگر چه در انتخابات مجلس یازدهم توانست پیروز شده و در پارلمان حضور داشته باشد اما اعتبارنامه او توسط برخی از نمایندگان تایید نشد و سید ناصر حسینی پور جایگرین او در انتخابات میان دوره ای شد.

سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه نیز با افزایش رأی در مجلس ماندگار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884218

برچسب‌ها