طلا دوباره ترمز برید/ قیمت جدید طلا ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

بازار جهانی طلا با وجود این‌که ریزش ۲۶ دلاری را در روز سه‌شنبه تجربه کرده، اما دوباره تغییر مسیر داد و جهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اونس طلا در آخرین معاملات روز گذشته، ۱۹ دلار گران شد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی با رشد ۰.۹۸ درصدی به ۲ هزار و ۱۷۵ دلار رسید.

بنا به این گزارش، بررسی عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک هفته گذشته، از رشد ۱۵ دلاری قیمت طلا حکایت دارد. تغییر قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته در حدود ۱۸۳ دلار بوده است.

طلا دوباره ترمز برید/ قیمت جدید طلا ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

براساس گزارش رویترز، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش هزینه‌های بنزین و سرپناه به شدت افزایش یافت که نشان‌دهنده تورم ادامه‌دار است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته ۰.۴ درصد افزایش یافت. در ۱۲ ماه منتهی به فوریه، پس از افزایش ۳.۱ درصدی نسبت به ژانویه، ۳.۲ درصد افزایش یافت و بالاتر از برآورد ۳.۱ درصد بود.

ارزش طلا روز سه‌شنبه ۱.۱ درصد سقوط کرد که بدترین کاهش یک روزه آن از ۱۳ فوریه است که داده ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده نیز در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، انتظارات بازار برای زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اندکی تعدیل شده بود و با احتمال ۶۸ درصدی کاهش حداقل ۲۵ واحدی در ماه ژوئن، قیمت‌گذاری از ۷۲ درصد روز سه‌شنبه گذشته کاهش یافت. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. تورم باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا و دلار آمریکا شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =