مروری بر حوادث ایران و جهان در جمعه 18آذر 1390

نشت گاز مونواکسید کربن دانشجویان خوابگاه را تا آستانه مرگ کشاند

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: فقدان تهویه مناسب در موتورخانه و انتشار گاز مونواکسید کربن به طبقات ساختمان خوابگاه دانشجویی در میدان سلماس، جان دو جوان دانشجو را به خطر انداخت. هشیاری و اقدام به موقع یکی از اعضای خوابگاه، دانشجویان را از مرگ ناشی از گاز منواکسید کربن نجات داد.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 4:06 دقیقه بامداد امروز با دریافت خبر مسموم شدن دو دانشجو از گاز مونواکسید کربن بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 18 را به محل حادثه در میدان سلماس خیابان شهریار اعزام کرد.
به گفته عباس زحمتکش فرمانده آتش نشانان، موتورخانه این ساختمان سه طبقه به دلیل نداشتن تهویه مناسب، انتشار گاز مونواکسید کربن و سرایت به طبقات را به همراه داشت که منجر به مسمومیت دو جوان 26 و 27 ساله شده بود. آتش نشانان بلافاصله هر دو این جوانان را به فضای باز منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند. آتش نشانان بی درنگ همزمان با ایمن سازی محل با استفاده از گازسنج به بررسی ساختمان پرداختند که مشخص شد نشت گاز مونواکسید کربن از موتورخانه ساختمان عامل بروز این حادثه بوده است.
استفاده نکردن از هواکش مناسب و نبود کلاهک H روی دودکش موتورخانه موجب انتشار گاز مونواکسید کربن شده بود. آتش نشانان با دادن تذکرات ایمنی به مسئولان و دانشجویان ساکن این ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.
 

 

 

افشای راز قتل راننده تریلر پس از 20 ماه

 مهر نوشت: ماموران زمانی که مرد قاچاقچی را دستگیر می‌کردند نمی دانستند او راز جنایتی 20 ماهه را در سینه دارد. 22 اسفند سال 88 ماموران پلیس آگاهی استان خوزستان از قتل مرد جوانی در کابین تریلرش با خبر شدند. تیم جنایی پس از حضور در محل با جسد مهدی در حالی که بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود روبرو شدند. بررسی ها نشان می داد قاتل از بیرون تریلر به آن شلیک کرده است.
از سوی دیگر با توجه به سرقت نشدن بار تریلر کارآگاهان احتمال دادند او قربانی یک انتقامجویی شده است. پس از بررسی های مقدماتی جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.
با گذشت بیش از 20 ماه از ماجرا و در حالی که هیچ ردی از قاتل در دست نبود ماموران پلیس شهرستان امیدیه استان خوزستان فردی به نام رحمان را به اتهام قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه او نیز یک قبضه اسلحه کلاشینکف کشف شد. ماموران که احتمال می دادند رحمان مرتکب جرایم دیگری نیز شده باشد اسلحه او را برای بررسیهای تخصصی در اختیار کارشناسان اسلحه شناسی تشخیص هویت قرار دادند. سرانجام پس از بررسیهای تخصصی مشخص شد راننده تریلر با این اسلحه به قتل رسیده بود.
با کشف این سرنخ رحمان تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت. او در بازجویی های مقدماتی منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: اسفند ماه سال 88 این اسلحه را خریدم و برای آزمایش در بیابانهای حاشیه شهر شروع به تیراندازی کردم. یکی از گلوله های به تریلری که در حاشیه جاده توقف کرده بود اصابت کرد. وقتی خود را به تریلر رساندم با جسد غرق در خون راننده روبرو شدم. خیلی ترسیده بودم و سریع از محل گریختم. متهم پس از اعتراف به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد.
 

 

انهدام باند خانوادگی سرقت طلاجات اطفال

ایسنا نوشت: خانواده‌ای که اقدام به سرقت طلاجات اطفال می‌کردند توسط پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ حسین حسین‌زاده، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت طلاجات از اطفال و دادخواهی مالباختگان موضوع به صورت ویژه در دستورکار اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف این پلیس قرار گرفت. با تشکیل چند اکیپ گشتی محسوس و نامحسوس مناطق‌آلوده تحت پوشش نظارتی پلیس درآمد و نهایتا زنی در حال سرقت از دختربچه‌ای خردسال شناسایی و دستگیر شد.
حسین‌زاده تصریح کرد: با انتقال این زن به پلیس آگاهی و در تحقیقات اولیه متهمه اقرار کرد که به همراه همسر و دو فرزند خردسال خود با موتورسیکلت در کوچه‌ها و خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدند و با انتخاب سوژه‌ها در فرصتی مناسب طلاها و زیورآلات همراه آنان را سرقت می‌کردند.
رییس پلیس آگاهی استان در ادامه گفت: پس از این اعترافات همسر وی نیزدر عملیاتی ویژه دستگیر و اظهارات همسر خود را تایید و به همدستی با وی برای سرقت طلاها و فروش آنها صراحتاً اقرار کرد. وی با بیان اینکه این زوج که به شدت دچار سوء مصرف موادمخدر شیشه و کراک هستند گفت: آنان به 20 فقره سرقت اقرار و انگیزه خود از این سرقت‌ها را تامین هزینه‌های موادمخدر مصرفی خود عنوان کردند. متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

 

زلزله به 50 کیلومتری پایتخت رسید/ رودهن لرزید

 مهر نوشت: زلزله ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر رودهن در 50 کیلومتری پایتخت را لرزاند. شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع این زمین لرزه را در ساعت پنج و 55 دقیقه و 10 ثانیه صبح جمعه در عرض شمالی ۳۵.۷۴ و طول شرقی ۵۱.۹۵ درحوالی رودهن ثبت کرده است. این زلزله در 11 کیلومتری شهر دماوند در استان تهران، هفت کیلومتری شهر بومهن در بخش مرکزی تهران، چهار کیلومتری رودهن در شهرستان دماوند و 50 کیلومتری تهران بزرگ، روی داده است. عمق کانون این زمین لرزه در 14 کیلومتری زمین بوده است. تا این لحظه از زلزله صبح امروز تلفات و خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.
صبح یکشنبه 13 آذرماه نیز زلزله ای به بزرگی سه درجه در مقیاس درونی زمین، دماوند در 63 کیلومتری پایتخت را لرزاند و زلزله رودهن، دومین زلزله در کمتر از یک هفته در این شهرستان است.

 

 

دختر فراری به آغوش خانواده‌اش بازگردانده شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی آستارا گفت: دختر 16 ساله تهرانی که از منزل پدرش به آستارا فرار کرده بود به آغوش خانواده‌اش بازگردانده شد. نادر خورسند در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان با اشاره به شرح ماجرای فرار دختر 16 ساله اظهار داشت: ماموران انتظامی آستارا دختر فراری 16 ساله تهرانی را به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند.
فرمانده انتظامی آستارا ادامه داد: ماموران یگان امداد این شهرستان در حین گشت‌زنی در سطح خیابان به دختری 16 ساله که در حال پرسه‌زنی در خیابان بوده مظنون شده و پس از اطمینان از سرگردان بودنش، او را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال می‌دهند. ماموران در بررسی‌های اولیه با تناقض‌گویی این دختر مواجه شده و متوجه فرار او از منزل شدند.
خورسند با اشاره به اقدام‌های مشاوره‌ای برای مشخص شدن دلیل فرار این دختر، بیان داشت: با اقدام‌های مشاوره و مددکاری در کلانتری مشخص شد که دختر مذکور به دلیل اختلاف با پدرش از تهران فرار کرده و به آستارا آمده است. با پدر این دختر تماس تلفنی گرفته شد و او از تهران به آستارا آمد و ضمن تحویل گرفتن دخترش، از پلیس این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

 

 

سارق کمپ‌های ترک اعتیاد دستگیر شد

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از دستگیری سارق کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد. سرهنگ حسین بیدمشکی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از وسایل و داروهای موجود در یکی از مراکز ترک اعتیاد و تشکیل پرونده اولیه در کلانتری احمدآباد مشهد، کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور مراجع قضایی در محل وقوع سرقت حاضر شدند و با بررسی دقیق تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین مداربسته، چهره یکی از سارقان سابقه‌دار که دارای 11 فقره سابقه محکومیت کیفری بود را یافتند.
بررسی‌های تکمیلی پلیس نشان داد این متهم چند روز قبل از سرقت، همراه همسر خود به عنوان معتاد به این مرکز ترک‌اعتیاد مراجعه و پس از زیرنظرگرفتن محل، نقشه سرقت را با تخریب درهای ورودی ساختمان عملی و مقادیری داروهای ترک اعتیاد، تجهیزات پزشکی و یک دستگاه لب تاپ به ارزش تقریبی یکصد میلیون ریال را سرقت کرده است.
بیدمشکی گفت: کارآگاهان در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل مسکونی او تمامی تجهیزات و اقلام سرقتی را کشف کردند. تحقیقات بعدی پرونده حاکی از آن بود که چندی قبل نیز یکی دیگر از مراکز ترک اعتیاد در مشهد مورد دستبرد قرار گرفته است که با توجه به سرنخ‌های موجود متهم ناچار به بیان حقیقت شد و سرقت از این مرکز را نیز پذیرفت.
رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با بیان اینکه متهم تاکنون به 6 فقره سرقت اعتراف کرده است گفت: تحقیقات از این فرد برای شناسایی همدست یا همدستان او و دیگر سرقت‌های انجام شده توسط این سارق حرفه‌ای همچنان ادامه دارد.

 

 


41نفر بر اثر آتش سوزی بیمارستانی در کلکته جان باختند

ایرنا نوشت: بیش از 40 نفر بر اثر آتش سوزی بیمارستانی در شهر شرقی 'کلکته' هند روز جمعه جان باختند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کلکته، 'ماماتا برنجی' سروزیر ایالت بنگال غربی هنگام دیدار از محل آتش سوزی در بیمارستان شهر کلکته گفت: تاکنون جسد 41 نفر را جمع آوری کرده ایم. وی وعده داد تحقیقات مفصلی در مورد این آتش سوزی صورت گیرد و گفت در صورتی که معیارهای لازم جلوگیری از گسترش آتش اتخاذ نشده بود، تدابیر ضروری در این خصوص انجام خواهد شد.
گفته می شود آتش از زیرزمین این بیمارستان پنج طبقه ای ساعت سه صبح به وقت محلی آغاز شده و به طبقات بالایی سرایت کرده است. بسیاری از بیماران بستری در این بیمارستان به دلیل دود ناشی از آتش سوزی و محاصره شدن توسط شعله های آتش جان باخته اند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =